Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

mammie

mammie

25-05-2009 om 18:32

Tennissen met een lui oog


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

30-05-2009 om 11:35

Guinevere

Dat is nou eigenlijk dan weer jammer, ik weet niet of je dan nog wel bij de club mag. Ik heb geen balgevoel, maar kon wel goed turnen. Viewmasteren kon ik ook niet, autorijden wel. Dus jaaaaaaa het is wel een beetje op het randje van het clublidmaatschap hooooooor, dat onvermogen tot turnen, tssss tssss

Tirza (waar de luiheid zich tot verder heeft uitgestrekt dan alleen haar oog)

Turnen ja!

Je gaat haast denken dat het iets genetisch is. Ik was ook best goed in turnen. Zou het gen wat voor een lui oog zorgt tegelijk ook voor lenigheid en souplesse zorgen
Bij een viewmaster blijf ik dus zo'n 1 1/2 plaatje half over elkaar heen zien. Net als bij een verrekijker trouwens..... Dan doe ik dus mijn luie oog maar dicht. Dan zie ik trouwens ook niet meer dan een soort van dia.

En over algehele luiheid geproken:
Ik zeg altijd dat ik van nature lui ben, maar dat dat dus doorwerkt in mijn intelligentie. Als ik ergens goed over nadenk hoef ik er meestal minder voor te doen. De mensheid dankt zijn vooruitgang aan luiheid...

Guinevere

Guinevere

30-05-2009 om 13:34

Genetisch en algehele luiheid

Bij mij is het volgens mij niet genetisch, ze zeggen dat het komt door mijn oogoperatie op 3-jarige leeftijd. Hoewel....ik zag alles dubbel, dus wellicht toch genetisch? Persoonlijk vond ik het erg leuk dat ik dubbel zag, alleen mijn ouders zagen de lol er niet van in...
Bestaan er trouwens ook verrekijkers die maar één lens hebben? Die dubbele dingen, wat een ellende is dat, ik kijk altijd maar door één deel.
Die luiheid is bij mij ook doorgeslagen op mijn gehele persoonlijkheid. Mag ik dan iets ruimer bij de club van luie-ogers?

Mijn moeder (uitleg)

heeft ook een lui oog en legde het vroeger uit dat ze de trap wel goed kan zien maar dat ze niet kan zien dat hij naar beneden gaat als ze er boven aan staat, terwijl ze dat natuurlijk wel weet.

Toen ik haar een keertje vertelde over het doen van een laparoscopische galblaasoperatie waar je dus alleen op een plat video scherm ziet wat je doet en ik verzuchtte dat het erg moeilijk is om drie dimensionale dingen te doen terwijl je het twee dimensionaal zag zei mijn moeder dat dat ongeveer is hoe de wereld vaak voor haar aanvoelt. Dat gaf mij in elk geval een beter idee dan het voorbeeld van de trap.

Mariel (mag zelf niet bij de club)

Grappig

Grappig is dat, want ik kan me dus niet voorstellen hoe je ook anders zou kunnen kijken dan 2 dimensionaal. Eigenlijk ziet alles er uit als een 360 graden foto.

Karin TZ

He, wat jammer nou

Ik heb ook totaal geen balgevoel, maar kan daar mijn ogen niet de schuld van geven...
Verder ben ik best wel lui, telt dat ook?

Ook goed in turnen!

..en favoriet toestel de brug met de ongelijke leggers. Bij de selectie vanwege mijn lenigheid en het snel aanwijzingen kunnen opvolgen. Had natuurlijk tijd over om goed te luisteren omdat ik niet de diepte in zat te kijken

Ik vind het echt wonderlijk hoeveel lotgenoten hier op OOL zitten. Kan daar misschien iemand een keer wat statistiek overheen gooien.

En Guinevere: die operatie tegen dubbelzien en dat luie oog dat is volgens mij twee kanten van één medaille. Hoort allebei bij de aandoening. Een oog dat zo lui is dat het helemaal niet meer mee mag kijken gaat scheel staan, naar binnen of naar buiten. S..t, terwijl ik het opschrijf denk ik dat het toch wat ingewikkelder ligt.. nou ja, hoegenaamd, er is volgens mij wel een zeker verband.

Primavera

Primavera

31-05-2009 om 03:30

O help, bij welke club hoor ik dan?

Balsporten was helemaal niks, turnen totaal ongeschikt, altijd ruzie met ringen en bok, brug en andere ellende maar wel sportief met andere sporten, die helaas nooit op school beoefend werden. Ik kreeg toch altijd een zes, zelfs toen ik het laatste jaar helemaal niet meer op kwam dagen bij lichamelijke oefening
Herkenning bij de trap. Horizontale diepte kan ik uitstekend schatten, maar bij vertikale diepte maak ik nog al eens een foutje tot groot ongenoegen van mijn tenen. Gelukkig verplaatst een auto zich voornamelijk op horizontale vlakken.
Primavera

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.