Check onze 10 slimme tips om geld te besparen op je volgende gezinsvakantie
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Tic

Mijn zoon van bijna 5 jaar, heeft sinds ongeveer een week een tic. Hij knippert heel vaak en heftig met zijn ogen.
Hij zegt geen last te hebben van zijn ogen.

Nu is hij bijna jarig en ben ik zelf een week van huis geweest, kan het zijn dat de tic ontstaat door de spanning rond verjaardag en het feit dat ik er niet was?
Zo ja, kan de tic na het verdwijnen van de spanning, vanzelf weer over gaan?

Hij heeft verder geen klachten, maar bijt bijna zijn hele leven lang al op zijn nagels.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tic

Zou best kunnen dat de tic te maken heeft met de periode om de verjaardag. Ik kreeg als kind vroeger in dit soort perioden, of bv rond sinterklaas, enorme kriebelhoest, ik maakte mijn ouders gek met mijn nerveuze kuchje. Periode voorbij, kuchje voorbij. Als het knipperen van je zoon nu heel lang aanhoudt, ook na de periode rond zijn verjaardag, zou je altijd nog naar de huisarts kunnen gaan. En er niet teveel aandacht aan besteden: gaat hij er op letten, is het voor hem nog moeilijker het te bedwingen. Fijn verjaardagsfeest gewenst!

bertje1

bertje1

26-03-2009 om 14:17

Jazeker kan dat

mijn zoon had toen ie kleiner was ook sneller een 'tic' bij stress.
gaat vanzelf over, weinig aandacht aan schenken (dit zeggen ze ook altijd)
maar... ik vind wel dat als het lang duurt, je er best eens wat van kan zeggen...

koentje

koentje

26-03-2009 om 20:54

Nee,

Als het erg lang duurt, betekent dat dat de spanning groot is en die ga je dan nog eens vergroten door er iets van te zeggen.
Tics gaan echt buiten de wil om en worden door spanning verergert. Doe dat dus niet!
Leidt hem liever af en zorg voor ontspanning. Als zijn verjaardag zo spannend is, neem dan wat spanning weg door duidelijk te visualiseren (met een kalender met plaatjes of zo)hoe lang het nog duurt. Of geef bepaalde plannen duidelijk naar hem toe aan. Precies vertellen wat, hoe en wanneer en met wie. Desnoods kun je hem vertellen wat hij als kado krijgt!

Flori

Flori

28-03-2009 om 12:21 Topicstarter

Over??!?

Tijdens de verjaardagsviering op school leek was het heel erg heftig, maar de dag erna was het plotseling helemaal over!?
Terwijl hij er toch zo'n anderhalve week last van heeft gehad (misschien had hij er helemaal geen last van

Feestje inmiddels achter de rug, kadootjes uitgepakt.....

Hopelijk blijft het weg en had het inderdaad alleen met de spanningsmomenten te maken......

Dank voor het meedenken!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.