Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Tips en ervaringen gevraagd, tijdelijk zonder tanden


Poezekat

Poezekat

03-05-2022 om 16:41 Topicstarter

De rekening van het trekken van mijn tanden is net op de mat gevallen maar ik had al gezien en berekend wat ik zelf nog moet bijleggen, bijna 1000 euro. Ik ga het uiteraard betalen maar pas op de uiterste betaaldatum. 

Bijtje82

Bijtje82

03-05-2022 om 16:50

Poezekat schreef op 03-05-2022 om 16:41:

De rekening van het trekken van mijn tanden is net op de mat gevallen maar ik had al gezien en berekend wat ik zelf nog moet bijleggen, bijna 1000 euro. Ik ga het uiteraard betalen maar pas op de uiterste betaaldatum.

Ik zou toch eens vragen of er geen korting vanaf kan omdat hij niet helemaal de afspraak is nagekomen. 

betalingsregeling vragen anders. Wat ik vaak doe is op de uiterste betaaldatum betalen wat ik echt wil en kan bijvoorbeeld de helft minimaal. Wanneer de herinnering komt kun je nog binnen 14 dagen de rest afbetalen of alsnog om een betalingsregeling vragen als het toch heel krap wordt. 
Jeminee wat een bedrag. Je bent een stoere hoor dat je dit allemaal doet doorwerkt en zo n megaprijs. 😜👍🏾

Poezekat

Poezekat

07-05-2022 om 17:13 Topicstarter

Eppos schreef op 07-05-2022 om 13:47:

betalingsregeling vragen anders. Wat ik vaak doe is op de uiterste betaaldatum betalen wat ik echt wil en kan bijvoorbeeld de helft minimaal. Wanneer de herinnering komt kun je nog binnen 14 dagen de rest afbetalen of alsnog om een betalingsregeling vragen als het toch heel krap wordt.
Jeminee wat een bedrag. Je bent een stoere hoor dat je dit allemaal doet doorwerkt en zo n megaprijs. 😜👍🏾

Ik kan het bedrag wel in 1 keer betalen, dat is het probleem niet. Wel baal ik er behoorlijk van dat de tandarts me pas ná het trekken van mijn gebit door verwees naar een ander. Hierdoor loop ik langer zonder gebit (eigen of noodgebit) rond dan strikt noodzakelijk. Daarom wil ik beslist niet eerder betalen dan de uiterste betaaldatum.

Als hij je meteen naar de kaakchirurg had doorverwezen had je alleen je eigen risico hoeven te betalen.

Poezekat

Poezekat

07-05-2022 om 20:35 Topicstarter

Bolmieke schreef op 07-05-2022 om 17:25:

Als hij je meteen naar de kaakchirurg had doorverwezen had je alleen je eigen risico hoeven te betalen.

Ik weet niet precies hoe dat zit. Een deel is vergoed vanuit mijn aanvullende verzekering. 

Poezekat

Poezekat

07-05-2022 om 21:11 Topicstarter

Poezekat schreef op 07-05-2022 om 20:35:

[..]

Ik weet niet precies hoe dat zit. Een deel is vergoed vanuit mijn aanvullende verzekering.

Misschien had ik zelf beter eerst navraag gedaan bij zorgverzekering voor het trekken van mijn gebit. Ik ben er echter vanuit gegaan dat ik slechts een deel vergoed zou krijgen hiervoor. 

Wel grotendeels vergoeding voor de rest can de behandeling vanuit de basisverzekering ivm bijzondere tandheelkunde. Wel eigen risico uiteraard. 

Ik zou sowieso bezwaar aantekenen tegen de rekening van de tandarts.
Als hij je meteen had doorverwezen had je minder lang zonder tanden gezeten plus kaakchirurg is ziekenhuiszorg en valt altijd onder de basisverzekering. Dat eigen risico ben je waarschijnlijk sowieso kwijt. Hij gaat nu lekker geld verdienen terwijl hij jou niet heeft geholpen, integendeel zelfs.

Poezekat

Poezekat

07-05-2022 om 22:10 Topicstarter

MamaE schreef op 07-05-2022 om 21:44:

Ik zou sowieso bezwaar aantekenen tegen de rekening van de tandarts.
Als hij je meteen had doorverwezen had je minder lang zonder tanden gezeten plus kaakchirurg is ziekenhuiszorg en valt altijd onder de basisverzekering. Dat eigen risico ben je waarschijnlijk sowieso kwijt. Hij gaat nu lekker geld verdienen terwijl hij jou niet heeft geholpen, integendeel zelfs.

Dat is een goed idee, heb echter geen ervaring met dit soort zaken maar dat kan ik opzoeken

Bijtje82

Bijtje82

07-05-2022 om 22:20

Misschien kan het juridisch loket helpen? Zij geven ook gratis advies. 

ja het is uit principe dat je uiterst betaalt maar die tandarts voelt er geen zak van. Ik zou niet alles betalen en bezwaar maken. Dit is niet in het voordeel van jou, niet financieel en ook niet de meest gezonde weg in de zin dat je lang nadeel hebt van deze weg. Hij zou je vtv beter hebben moeten adviseren 

Poezekat

Poezekat

09-05-2022 om 16:41 Topicstarter

Eppos schreef op 09-05-2022 om 16:24:

ja het is uit principe dat je uiterst betaalt maar die tandarts voelt er geen zak van. Ik zou niet alles betalen en bezwaar maken. Dit is niet in het voordeel van jou, niet financieel en ook niet de meest gezonde weg in de zin dat je lang nadeel hebt van deze weg. Hij zou je vtv beter hebben moeten adviseren

Dat had hij zeker moeten doen ipv eraan beginnen en dan tot de conclusie komen dat het voor hem toch te bewerkelijk was. Ik hoop morgen beter nieuws te krijgen van de tandarts bijzondere tandheelkunde. 

ik hoop het van harte met je mee. Het zou een kleine pleister zijn als hij iets met de feedback doet en samen met je naar een oplossing zoekt. Nogmaals ik vind je erg kordaat en nu graag met een toekomstige big smile. Lukt het nog een beetje met eten ? Heb je een beetje handigheid met wat je wel kunt?

Poezekat

Poezekat

10-05-2022 om 12:19 Topicstarter

Eppos schreef op 09-05-2022 om 19:53:

ik hoop het van harte met je mee. Het zou een kleine pleister zijn als hij iets met de feedback doet en samen met je naar een oplossing zoekt. Nogmaals ik vind je erg kordaat en nu graag met een toekomstige big smile. Lukt het nog een beetje met eten ? Heb je een beetje handigheid met wat je wel kunt?

Sommige dingen lukken prima om te eten, wel in kleine stukjes, maar een pizza zou nog niet gaan (jammer, zoveel zin in). 

Vanochtend een consult gehad bij de tandarts bijzondere tandheelkunde, ben nu eenmaal een bijzonder geval dus ja. Alles is mooi aan het genezen dus ik had die tijd sowieso wel nodig gehad, zei hij, er was dus nog niet echt tijd verloren gegaan. Dat verzacht de pijn wel wat, moet ik zeggen. Deze tandarts kan wel iets voor me betekenen maar hij gaat dit samen met de kaakchirurg overleggen omdat het allemaal nogal nauw luistert. Hiervoor eind deze week een afspraak bij de tandarts waar de kaakchirurg dan even binnen komt lopen om te overleggen, de assistente heeft er echt spoed achter gezet om het te regelen. Ze kennen me al van gezicht en naam dus wellicht scheelt dat ook wel wat. 

Fijn te horen! Het is goed dat hun de juiste aandacht en prioriteit nu inzetten.
Oh wat zal de eerste pizza straks lekker worden. Is een bolletje mozzarella met een fijngesneden tomaat misschien substitutioneel tot die tijd? Of tomatensaus.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.