Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Tips en ervaringen gevraagd, tijdelijk zonder tanden


Poezekat schreef op 03-06-2022 om 15:52:

Net zag ik dat de akkoordverklaring voor de implantaten in mijn berichtenbox zat van de zorgverzekeraar dus wel iets eerder dan verwacht. Helaas niemand aanwezig, ook niet telefonisch, om een afspraak in te plannen dus moet wachten tot dinsdag.

Fijn dat het akkoord is. Wel jammer dat er nu een lang weekend overheen gaat, maar er kan eindelijk wat gaan gebeuren.

Poezekat

Poezekat

03-06-2022 om 17:23 Topicstarter

MamaE schreef op 03-06-2022 om 16:51:

[..]

Fijn dat het akkoord is. Wel jammer dat er nu een lang weekend overheen gaat, maar er kan eindelijk wat gaan gebeuren.

Ja, dat wel. Maar wel erg vervelend dat die akkoordverklaringen niet beiden afgelopen maandag al binnen waren, dan had ik al gelijk een afspraak kunnen maken, nu is er toch weer een week verloren gegaan. Kan misschien onbenullig klinken maar ik heb best een kleine mond en na al die weken zonder tanden zie ik er echt wel wat tegenop. Ben toch wat bang dat ik het in het begin erg benauwd zal krijgen. Want het zal natuurlijk nog wel een tijdje duren voordat er tanden in gaan, eerst de implantaten. 

Poezekat

Poezekat

10-06-2022 om 13:29 Topicstarter

Nou, het horrorverhaal is nog niet ten einde want voor de bovenkaak is wel een akkoordverklaring afgegeven maar voor de onderkaak niet. Maar de tandarts zei dat het geen nut heeft om boven een vast gebit te plaatsen en onder niet, heeft foto's genomen en wederom is er een aanvraag verstuurd voor goedkeuring. 
Ik heb de ziektekostenverzekering zelf ook al benaderd en heb intussen ook een klacht ingediend bij de andere tandartsenpraktijk. 
Ik ben er nu wel even klaar mee, het valt zo enorm tegen, al dat moeilijke gedoe. 

Op mijn werk loopt het ook allemaal niet zo lekker dus dat doet me ook bepaald geen goed. 

Ah wat ontzettend balen zeg. Je vraagt je af of mensen bij de verzekering geen gezond verstand hebben. Alleen een bovengebit en geen ondergebit...
Er zijn ook adviserende artsen bij verzekeringen. Die kunnen in geval van twijfel of discussie de verzekering adviseren over vergoeding. Is dat nog een optie?

En geef jezelf ook even de ruimte om ontzettend te balen van al het gedoe. Het duurt ook allemaal ontzettend lang, het is vervelend en het kost enorm veel negatieve energie.

Poezekat

Poezekat

10-06-2022 om 15:44 Topicstarter

MamaE schreef op 10-06-2022 om 15:31:

Ah wat ontzettend balen zeg. Je vraagt je af of mensen bij de verzekering geen gezond verstand hebben. Alleen een bovengebit en geen ondergebit...
Er zijn ook adviserende artsen bij verzekeringen. Die kunnen in geval van twijfel of discussie de verzekering adviseren over vergoeding. Is dat nog een optie?

En geef jezelf ook even de ruimte om ontzettend te balen van al het gedoe. Het duurt ook allemaal ontzettend lang, het is vervelend en het kost enorm veel negatieve energie.

Die aanvragen worden dus al beoordeeld door artsen bij de ziektekostenverzekeraar. Daarom duurt het elke keer zo lang. 

Mijn onderkaak wijkt niet af dus daarom denken ze dat ik wel vooruit kan met een gewoon kunstgebit, zou voor mij prima zijn maar volgens de behandelend tandarts gaat dat bij mij niet werken. 

Ben normaal gezien positief ingesteld maar kan er nu wel een bom in gooien. Heb hoofdpijn en een rothumeur, ook onze katten hebben het al gemerkt. 

nou anders zou ik die bom wel afgooien voor je. Wat een tegenslag zo. Hier kun je zeker van balen. Het gaat om jouw mond en ze vinden dit of dat. Laat nou het in ieder geval verstandig gebeuren nu. Jij hebt ook nog een keus ergens mag ik hopen. 
Ik zou ook bijna geneigd zijn dat boven te doen nu en als dan dus blijkt het werkt niet? Moet je wel die onder ook gaan krijgen en dan met nog een dikke klacht erbij. In de vorm van zo dit was wat jullie vinden en nu blijkt dat dit zo niet kan dus beetje zonde maar nu komt deel 2 ook op jullie rekening. Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel. Soms moet je je tong afbijten en genoegen nemen en doen alsof jij don bent en later dan zeggen nou nu blijkt dat. Dus nu moet ik wel door. Maar er is al nieuwe aanvraag gedaan dus wie weet lukt het wel met alle traagheid inbegrepen. 
Hopelijk leren ze ervan,je lijkt wel een soort proefkonijn. Alsof je de eerste bent in tandartsland met dit probleem. Het is ook duidelijk kostbaar en daar gaat alles over qua verzekeren. Terwijl half Nederland allerlei onzin opgeeft bij de verzekering wat je maar kan terug krijgen, als het om spullen gaat. Dit gaat om een gezond gebit. Ik zou er ook jeuk van krijgen als het zo op het standje gaat van er moet eerst weer iemand een verklaring of onderbouwing voor schrijven. En dat duurt even. Als je in het ziekenhuis ligt moet je er ook zsm uit want het allemaal te duur, terwijl erin en eruit en extra schade door wegsturen alleen maar meer kost. 
Ik hoop dat je beetje afleiding kan vinden in de momenten dat je nu moet afwachten. 🙏

Poezekat

Poezekat

10-06-2022 om 21:55 Topicstarter

Eppos schreef op 10-06-2022 om 21:38:

nou anders zou ik die bom wel afgooien voor je. Wat een tegenslag zo. Hier kun je zeker van balen. Het gaat om jouw mond en ze vinden dit of dat. Laat nou het in ieder geval verstandig gebeuren nu. Jij hebt ook nog een keus ergens mag ik hopen.
Ik zou ook bijna geneigd zijn dat boven te doen nu en als dan dus blijkt het werkt niet? Moet je wel die onder ook gaan krijgen en dan met nog een dikke klacht erbij. In de vorm van zo dit was wat jullie vinden en nu blijkt dat dit zo niet kan dus beetje zonde maar nu komt deel 2 ook op jullie rekening. Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel. Soms moet je je tong afbijten en genoegen nemen en doen alsof jij don bent en later dan zeggen nou nu blijkt dat. Dus nu moet ik wel door. Maar er is al nieuwe aanvraag gedaan dus wie weet lukt het wel met alle traagheid inbegrepen.
Hopelijk leren ze ervan,je lijkt wel een soort proefkonijn. Alsof je de eerste bent in tandartsland met dit probleem. Het is ook duidelijk kostbaar en daar gaat alles over qua verzekeren. Terwijl half Nederland allerlei onzin opgeeft bij de verzekering wat je maar kan terug krijgen, als het om spullen gaat. Dit gaat om een gezond gebit. Ik zou er ook jeuk van krijgen als het zo op het standje gaat van er moet eerst weer iemand een verklaring of onderbouwing voor schrijven. En dat duurt even. Als je in het ziekenhuis ligt moet je er ook zsm uit want het allemaal te duur, terwijl erin en eruit en extra schade door wegsturen alleen maar meer kost.
Ik hoop dat je beetje afleiding kan vinden in de momenten dat je nu moet afwachten. 🙏

Boven krijg ik sowieso implantaten met klikgebit, dit was goedgekeurd. Nu is er dus een nieuwe aanvraag ingediend voor onder ook implantaten met klikgebit. Mocht het niet goedgekeurd worden door de verzekering, dan wel eerst gewoon gebit en als na een tijd dan blijkt dat het toch niet werkt, dan mag alsnog een aanvraag ingediend worden voor de implantaten. Maar ik hoop dat het zo ver niet hoeft te komen.

Er zijn idd een hoop mensen die elke futiliteit aangeven bij de verzekering maar dit gaat niet idd niet om wat flauwekul. En ik had al laten weten dat ik eerst de dupe ben geworden van die ene tandarts die me liet zitten.

Poezekat

Poezekat

10-06-2022 om 22:01 Topicstarter

De tandarts die me liet zitten raadde ook zowel boven als onder implantateh aan met klikgebit. Dus wellicht is dit de enige oplossing die mogelijk is bij mij. Waarom de verzekering daar zo moeilijk en lang over doet is me dan ook een raadsel.

je hebt dubbel pech,als het eenmaal ergens fout gaat is de wet van Murphy dichtbij. Ik zou dus (maar ja dat ben ik ook) als die aanvraag afgewezen wordt alsnog dat bovengebit nemen. Maar ik heb geen exact beeld natuurlijk en ik ben geen tandarts. Daar zou ik na dit dan ook niet volledig meer op vertrouwen ook met zulke ervaringen. En wie weet werkt het wel en kan later onder ook nog. Werkt het niet, kun je onder afdwingen. Onder alleen al de noemers, slecht geholpen door tandarts 1 en half werk aan vergoeden door verzekeraar zelf. Tja je moet dan wel weer maar zien en heb je geen idee hoe lang nog. 
Dus dan is het afwachten op de nieuwe aanvraag. Ja ik steek je maar weer een hart onder je riem 

Poezekat

Poezekat

10-06-2022 om 22:24 Topicstarter

Ik heb wel vertrouwen in deze tandarts en de kaakchirurg. In tandarts 1 uiteraard niet meer na alle tegenslag waar ik door hem in beland ben. 
Ik hoop maar dat de akkoordverklaring voor het ondergebit snel komt

Poezekat, ken je Erni  Mellema? Zij is zo deskundig. Mijn tandarts raadde haar aan toen bij mijn kind een dwarsliggende kies uit de kaak gesneden moest worden.

https://www.mkakennemerenmeer.nl/het-team/

Aah Poezekat, wat vervelend allemaal! 
Hoop dat je je niet gek laat maken, hou je taai! 

Poezekat

Poezekat

11-06-2022 om 08:35 Topicstarter

Flanagan schreef op 10-06-2022 om 22:40:

Poezekat, ken je Erni Mellema? Zij is zo deskundig. Mijn tandarts raadde haar aan toen bij mijn kind een dwarsliggende kies uit de kaak gesneden moest worden.

https://www.mkakennemerenmeer.nl/het-team/

Nee, die ken ik niet. Maar ik heb wel vertrouwen in degenen waarbij ik nu onder behandeling ben, het is alleen de ziektekostenverzekeraar die niet alles in 1 keer beoordeeld en goedgekeurd heeft waardoor het allemaal nog langer duurt. 

Poezekat

Poezekat

11-06-2022 om 08:40 Topicstarter

Pinokkio schreef op 11-06-2022 om 02:05:

Aah Poezekat, wat vervelend allemaal!
Hoop dat je je niet gek laat maken, hou je taai!

Nu gaat het wel weer wat beter hoor. Al baal ik natuurlijk nog steeds. Er spelen nog wat andere factoren mee waardoor ik nu niet op mijn best ben. Nog 6 weken werken en dan heb ik gelukkig een paar weken vakantie. Na mijn vakantie dan een aantal dagen op een andere locatie werken, ook leuk. 

Poezekat

Poezekat

14-06-2022 om 11:48 Topicstarter

Heb nu een afspraak voor het plaatsen van de implantaten in mijn bovenkaak, is pas half augustus dus nóg 2 maanden wachten! Had echt gehoopt en verwacht dat het toch zeker in juli zou kunnen. Ik moet die ochtend werken, ga ik ook doen maar wel na de pauze stoppen en de dag erna blijf ik mooi thuis. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.