Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Tango

Tango

08-12-2009 om 21:27

Tips voor innemen movicolon

Tangodochter heeft movicolon voorgeschreven gekregen. Nu is ze echter niet echt een makkelijke met medicijnen e.d. innemen, dus onze vraag is: hoe gaan we dit nu weer doen? Ze mag per dag 2 zakjes, maar we beginnen eerst maar eens met 1. Vanavond gegeven vermengd met water, ze dronk er een paar slokken van toen wilde ze niet meer, het was vies. Wat limonadesiroop erbij gedaan, weer een paar slokken en uiteindelijk dus iets meer dan de helft van het glas gedronken, toen een glas water erachteraan.
Ik zie haar dus op deze manier niet een heel zakje binnenkrijgen, laat staan 2. Overigens zouden we movicolon met citroen-smaak krijgen, maar ik had niet opgelet bij de apotheek en nu dus smaakloos gekregen. Zou citroensmaak beter zijn? Wie heeft tips en ideeen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maaike Westermann

Maaike Westermann

08-12-2009 om 21:33

Oplossen in veel minder vocht...

Hallo Tango,

Hier ook lang movicolon gebruikt door onze zoon. We losten de movicolon op in een heel klein beetje water, daar roosvicee bij en daarna nog een glas "lekkere" roosvicee. Je moet dan wel goed roeren, maar je kan het oplossen in 25 cc water. Je laat het dan even staan en steeds blijven roeren.

Hier ook de citroensmaak geprobeerd, maar dat was helemaal geen succes. Dat door limonade smaakte echt helemaal niet.

Onze dochter kreeg nu gewoon macrogolzout voorgeschreven (is algemene naam) zou minder vies zijn...

Succes ermee!

Groeten,
Maaike

Jakiro

Jakiro

09-12-2009 om 09:14

Zoete limo

In een klein avent flesje doe ik ruim 20 ml limonadesiroop, aanvullen tot 70 ml met water, movicolonpoeder erin, flink schudden en geven met een rietje.
Het moet flink koud zijn, dan valt de smaak van het poeder minder op. (wat zeg ik, je proeft het dan niet eens)
Het gaat er nu zonder problemen in en het is écht bocht als je het zonder limo neemt.
Jakiro

ayla

ayla

09-12-2009 om 10:49

Heel erg maar

wij geven het stiekem, dochter moet drie keer per dag en wij doen het steeds stiekem in haar drinken. Het is smaak en geurloos dus ze heeft het niet in de gaten. Als ik het haar zou vertellen dan zou het echt een drama worden. Ik doe het in een beker, doe daar aanmaaklimonade met water bij of soms zelfs fanta. Schroef de dop op de beker schud flink en klaar. Dan zie je er niets meer van

yadira1980

yadira1980

09-12-2009 om 11:36

Door pudding

hier 1tje die heel lang movicolon gebruikt heeft, maar nog borstvoeding kreeg en verder vertikte uit een fles/beker te drinken..
dus dikke pudding (vanillevla oid genomen, en daar doorheen geroerd, en dat werkte hier goed.

Jakiro

Jakiro

09-12-2009 om 13:18

Ayla

Movicolon is smaak- en geurloos ?????
Heb je die bocht zelf wel eens gedronken ? Het is dat ik inmiddels wel mijn waarden en etiquette ken, maar anders zou ik het ook uitspugen....
Jakiro

Rieke

Rieke

09-12-2009 om 18:06

Karnemelk

mijn dochter kreeg het eerst door de flesvoeding en sinds ze mee ontbijt krijgt ze het door de karnemelk, geeft de karnemelk ook een zoeter smaakje.

ayla

ayla

09-12-2009 om 19:59

Jakiro

ja ik heb het geproefd en je proeft het echt niet, tenminste niet diegene die wij hebben. We hadden ook eerst 1 soor met een smaak en die was idd smerig maar als je deze door limo doet proef je er echt helemaal niets van

Pollewop

Pollewop

09-12-2009 om 20:17

Het is gewoon smerig

Ik gebruik het zelf ook, de zogenaamde smaakloze versie, en de meeste keren moet ik kokhalzen als ik het inneem, en dat varieert van 1x tot 3x per dag.
Ik pak zelf een theeglas en daarin gooi ik net genoeg water om die bocht op te lossen en drinkbaar te maken. Daarna drink ik er snel een glas water achteraan.

Hepij

Hepij

09-12-2009 om 20:28

Hier ook

een peuter die movicolon krijgt, zonder het te zeggen, door de limonade, inderdaad beetje extra siroop en dan heeeeel koud, da proef je het niet.

ayla

ayla

10-12-2009 om 08:19

Wat raar

ik heb het namelijk echt zelf geproefd, door de fanta heen en ik proefde het echt niet. Het is hier al eens gebeurt dat vriendinnetje per ongeluk drankje van dochter had opgedronken met medicijn erin. vriendinnetje had dus ook niets in de gaten (en gelukkig ook niets eraan overgehouden).

Jakiro

Jakiro

10-12-2009 om 08:35

Ik snap de verwarring (ayla)

Je hebt het alleen nog maar geproefd als het ergens doorheen zat. En dan proefde je er dus blijkbaar niks van.
Als je het klaarmaakt zoals het hoort, is het écht hartstikke smerig en als er te weinig smaakstoffen bij zit, proef je het nog steeds, overal bovenuit.
Jakiro

amk

amk

10-12-2009 om 08:57

Maar ook

hoe gevoelig ben je voor die smaak zelf.
Zo smaakt bier en wijn voor mij exact hetzelfde. Ik proef namelijk alleen de alcohol niets van de andere smaakcomponenten. Dat kan hier ook het geval zijn.

Jakiro

Jakiro

10-12-2009 om 11:35

Amk (ot)

Dat heb ik nou ook. Bij elke alcoholische drank, ervaar ik alleen de alcohol. En aangezien ik dat niet lekker vind, vind ik geen enkele alcoholische drank lekker en ben ik altijd de BOB. Heerlijk voor mijn omgeving overigens
Jakiro

amk

amk

10-12-2009 om 13:15

Jakiro (net zo ot)

eindelijk iemand die hetzelfde heeft. Er is wel 1 alcoholbevattende drank die ik lekker vind maar dan ook alleen van dat merk. En ook niet meer als 2x per jaar.

dus ik ben ook meestal de bob. Heb ook nog een vriendin die uit overtuiging geen alcohol nuttigt dus die rijdt ook nog wel eens.

Sinaasappelsap

Zo krijgt mijn zoon het zonder problemen naar binnen. Sinaasappelsap is zelf heel scherp, maar ook de substantie van de movicolon proef je niet meer. Want in water of siroop voel je het gewoon glibberen in je mond, dat zou best het probleem kunnen zijn. Ik kan me voorstellen dat yogidrink ook werkt, dit is ook wat dikker.
Het merkloze poeder wat hierboven genoemd wordt is ook prima. Wij kregen het echter per emmer van 1 kg, en het stuift net zo erg als poedersuiker. De apotheek wilde het niet per portie verpakken.

Stelle

Stelle

10-12-2009 om 22:00

Hier

.. ook een kind aan de movicolon en hij en alle anderen hebben gelijk: het is ontzettend smerig spul. Maar het went wel. Zoon neemt het nu al bijna 2 jaar (1,5 zakje elke ochtend), en de smaak wordt minder erg als je het goed roert en een tijdje laat staan. Na ongeveer een kwartier smaakt het al bijna naar gewoon water. Hier krijgt Zoon wel altijd iets lekkers er achteraan. En denk aan voldoende water drinken de rest van de dag, anders hebben die extra vezels geen enkele zin.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.