Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Beer

Beer

11-10-2012 om 17:30

Toch ongerust na bezoek aan de dokter ivm zoon

Gisteren met zoon naar de dokter geweest voor een hard vreemd bultje boven op zijn voet; zit er nu al iets van 2 jaar. het zit boven op een botje. We hadden een vervanger die helaas weinig tijd had en niet echt heel erg accentloos Nederlands sprak . Na een kort en zwijgend onderzoeken van het bultje werd mij verzekerd dat het niet iets ernstigs was maar er moest wel een echo van worden gemaakt. Amper 5 minuten later stond ik weer buiten.

In 1e instantie dacht ik: prima, gelukkig niks mals. Nu maak ik me dus toch zorgen. Terecht? Het is een gek hard bultje die dus in korte tijd flink gegroeid is. Nu is het ongeveer 3 cm in doorsnede. Je kunt het goed heen en weer bewegen. Het voelt aan als een ingekapseld "iets". Het doet geen pijn. Waarom moet er nou toch een echo van worden gemaakt?

Iemand die raad weet?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vetbultje

Ik ben geen dokter en kan de bult ook niet door m`n computer zien en voelen, maar ik vermoed dat het een vetbultje is. Hij zit er al 2 jaar en groeit. Het kan dat hij maar door blijft groeien en dat je ervoor kiest om hem weg te laten halen. Soms komen vetbulten even hard weer terug. Als de bult vast zou zitten dan is het vaak een vergroeiing door druk van schoenen.
Ik vind het verstandig dat de arts er een echo van wil laten maken. Dat gebeurt standaard bij bobbels en knobbels die er al langere tijden zitten. Ook om te beoordelen of het verstandiger is om hem te verwijderen.

brugklasmoeder

brugklasmoeder

11-10-2012 om 22:29

Verstopte talgklier?

Ik heb iets vergelijkbaars gehad op mijn rug. Heeft er paar jaar gezeten maar groeide toch gestaag. Ging door mijn kleding heen en ik voelde het steeds meer zitten. Huisarts heeft het weggesneden. Het was een groot rond balletje en bleek een verstopte talgklier te zijn. Misschien heeft jouw zoon dit ook?

Brianna F

Brianna F

12-10-2012 om 10:10

Klinkt als

een vetbult. Ik heb er al een paar laten wegsnijden.

Arawen

Arawen

12-10-2012 om 12:39

Ook zoiets

Ik voelde al een tijd een vreemde knobbel/bult in mijn knie. Werd ook groter. Moest toevallig naar arts in het ziekenhuis en heb mijn bult ook maar direct ter sprake gebracht. Werd ook direct doorgestuurd voor echo; volgens arts is een vreemd 'iets' in het lichaam altijd reden voor een check, zelfs al weet de arts al bijna zeker dat er niets ergs aan de hand is. Dat is 'standard procedure' zeg maar.
Bij mij bleek het overigens een ingekapselde bloeduitstorting te zijn. Was pak 'm beet een jaar daarvoor eens goed op mijn knie gevallen. Vandaar. Volledig onschuldig overigens. Dat kan dus ook nog.

Vic

Vic

12-10-2012 om 13:45

Ganglion

Het klinkt als een ganglion. Dat is een onschuldige inkapseling van vocht waar je alleen iets aan hoeft te laten doen als het pijn doet. De echo lijkt me vooral ter geruststelling en voor de zekerheid.

Lymfekliertje

Jongste heeft een knobbel/bobbel in de hals. Je kunt 'm echt zien zitten. Vlakbij haar stembanden. Ook echo gemaakt. Kinderarts helemaal alles gecheckt. Die knobbel is 'bloedoorlopen' dus een stukje weghalen om te kijken wat het is, is niet mogelijk en wegsnijden in een gezond kind willen ze niet zolang het niet groeit. De denken dat het een onstoken of ingekapselde lymfeklier is die daar zwerft....Maar zeker weten ze niks. Dochter moet elk jaar terug voor een echo en dan meten ze alles op en vergelijken het met vorig jaar. Daarna belt de secretaresse dat er niks veranderd is en ze dus niet hoeft te komen bij de kinderarts. Als hij groeit of veranderd moeten we meteen bellen (nog nooit gebeurd). Maar ik denk niet dat je zoiets op je voet kan hebben. Mijn broer heeft ooit een knobbel op z'n voet gehad, nou eronder(als puber). Daar is toen een foto van gemaakt (rontgen) en dat bleek een stukje speld/naald te zijn waar hij ooit blijkbaar zonder het te weten ingetrapt was. Misschien zelfs als kleuter al....en die was ingekapseld. Dat hebben ze geopereerd, was in 10 minuten gedaan onder plaatselijke verdoving. Naderhand bleek de naald aan het roesten te zijn gegaan...vandaar dat het een bobbel werd.
groeten albana

Hoe is het nu? uitslag echo?

Hoi Beer,
Heb je de uitslag van de echo gehad? Hoe is het?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.