Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Denise

Denise

27-09-2008 om 12:39

Tramadol gebruikers aanwezig

Waren jullie ook zo vermoeid van dat spul?Heb eergisteren dit medicijn van mijn huisarts gekregen,moest 2 maal daags hebben,maar merk van 1 zo'n capsule al dat ik mega-moe ben.
Het is een kuurtje voor 15 dagen,en na die 15 dagen moet ik een herhaal-recept,en evt.al afbouwen van 2 naar 1.
Ik moet op de fiets naar mijn werk,dus let wel heel goed op in het verkeer,maar thuis heb ik het gevoel dat ik niet vooruit te branden ben,zit ook s'avonds 22:30 al te gapen,terwijl ik normaal pas rond 23:30-00:00 naar bed ga.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Elisa Gemani

Elisa Gemani

27-09-2008 om 13:03

Tramadol

Ja, die heb ik voorgeschreven gekregen toen ik een nekhernia had en erge pijn. Ik werd er zo suf van als een zombie. Logisch, want het is een soort morfine-achtig spul

Mari

Mari

27-09-2008 om 19:41

Tramadol

Ik gebruik het nu een aantal jaar, maar ik gebruik het voor de nacht. Soms ook overdag als ik erge pijn heb en niet met de auto weg moet. Ik wordt er niet echt suf van, of misschien merk ik het niet omdat ik dagelijks vermoeid ben. Ik merk het alleen wel als ik het niet inneem, dan kan ik niet slapen van de pijn.
Er zijn ook alternatieven die minder sufmakend zijn. Voor overdag gebruik ik paracetamol/codiene.Vraag anders aan je huisarts of je iets anders kan hebben.

Janet

Janet

28-09-2008 om 11:30

Moe en onzin uitkramen

Ik heb het een tijdje geslikt ivm een hernia.
Ik vond het rotspul, verslavend, ik werd er moe van en kraamde af en toe onzin uit.

Het is een opiide, dus wees wel alert, het is niet zomaar een pijnstillertje. Blijkbaar was ik er erg gevoelig voor, want na het stoppen kreeg ik afkickverschijnselen en moest eerst afbouwen. Ik lag als een junk te zweten en te stuiteren in mijn bed.... als ik daar nog aan denk... brrr.

Opmerkelijk dat je het als een kuurtje krijgt trouwens.

Vorig jaar gebruikt

Ik heb het gekregen tegen zenuwpijn en ik moet zeggen dat het absoluut werkte in tegenstelling tot allerlei meer reguliere pijnstillers.
Maar ik ben zo gauw het maar een beetje kon gestopt. Ik ging rare dingen zien (halucineren). Of ik rare dingen heb gezegd weet ik niet. Ik zal het eens navragen
Ik werd er 's ochtends na het slikken van de eerste pil ook hartstikke misselijk van en begon dan helemaal te trillen, na een half uurtje zakte dat en kon ik opstaan.
Kennis van mij is nu na langdurig gebruik aan het afbouwen en heeft flinke ontwenningsverschijnselen (griepachtig en hartkloppingen).
Maar om terug te komen op je vraag, vermoeidheid herinneren ik mij niet. De pijn waartegen ik het gebruikte was veel vermoeiender, dus in die zin knapte ik er wel van op.
J.

Misha

Misha

28-09-2008 om 22:13

Inderdaad morfine-achtige pijnstiller

Tramadol behoort inderdaad tot de morfine-achtige pijnstillers, dus niet zo vreemd dat je er zo moe van wordt. Ik heb het vorig jaar voorgeschreven gekregen bij zeer heftige rugpijn.
Je geeft niet aan voor welke klachten jij het voorgeschreven hebt gekregen, maar wellicht is het verstandig je rust te nemen. Of in elk geval even contact op te nemen met je huisarts.
Succes!

Denise

Denise

28-09-2008 om 22:46

Gekregen voor rugpijn

Ik heb het dus gekregen tegen de rugpijn die ik heb/had(met uitstralende pijn naar mijn been)
Omdat gewoon ibuprofen niet hielp,heb ik nu deze gekregen.
De pijn is zo goed als weg(yessss!)maar idd die pijn die ik had voor het gebruik van Tramadol,was idd vermoeiender.
Ik kom nu redelijk goed de dag door,met weinig pijn,en dat is wel zo prettig,en ach,dan maar wat vroeger op bed...siert me eigenlijks wel

Weltrusten allemaal.

Suussie

Suussie

28-09-2008 om 22:50

Wat ik niet snap...

Je mag met dit middel niet autorijden, maar is het dan wel slim om ermee op de fiets te gaan zitten???
Verwar je moeheid niet met sufheid?

Elisa Gemani

Elisa Gemani

28-09-2008 om 23:21

Sufheid

Hmm, sufheid is de meest voorkomende bijwerking bij dit soort opioiden. Dat is iets anders dan vermoeidheid idd. Ik voelde me continu alsof ik in een soort dikke mist zat met stroop aan mijn ledematen. Letterlijk zo suf als een konijn, alsof je zwaar stoned bent. Nou slikte ik wel een behoorlijke dosis. Ben er ook vrij snel mee gestopt want ik kon er niet normaal mee functioneren. Fietsen kon ik zelf dus ook niet meer

Heidi

Heidi

29-09-2008 om 04:37

Geen effect

bij mij, ik kreeg dit ook voor de rugpijn, zo'n 3 weken geleden, ik liep al vanaf maart met rugpijn, op een gegeven moment hielpen paracetamol niet meer, aleve weer wel, maar dit mocht ik ivm de chemo niet meer innemen, ik was heel huiverig voor tramadol gezien de bijwerkingen, maar het had geen effect bij mij, dus ben ik overgestapt op paractemol/codeine en die werkte wel.
succes
gr Heidi

Anne K.

Anne K.

29-09-2008 om 11:02

Welke dosering krijgen jullie?

Hoi,

Mag ik jullie vragen welke dosering Tramadol jullie krijgen? Ik heb het ook een tijd gebruikt maar had het er heel moeilijk mee om 'normaal' te kunnen functioneren. Ik had het gevoel helemaal 'weg' te raken van mezelf, alsof je van een afstandje naar je zelf keek (moeilijk te omschrijven zoiets...).

Ik kreeg 2 x daags 200 mg Tramadol, in combinatie met 2 x 75 mg Lyrica (tegen zenuwpijn), 8 x 500 Paracetamol en 3 x 400 mg Ibuprofen. Ik kreeg voor 3 maanden pillen mee. Maar omdat ik mezelf zo 'kwijt' raakte, heb ik afgebouwd. Liever pijn dan dat vreselijke 'down' gevoel...

Eigenlijk moet ik nu weer aan de pijnstillers, maar ik ben zo huiverig om er weer aan te beginnen... Ik voelde me net een junk. Zijn er alternatieven die bij jullie beter helpen?

Anne K.

Tirza G.

Tirza G.

30-09-2008 om 22:48

Ja hiero

Die ergste vermoeidheid zakt af hoor. Maar vergis je niet: pijn put je lichaam ook uit, dus dat kan ook gewoon aan de hand zijn. Ik gebruik tegenwoordig Zaldiar, een combi van tramadol en paracetamol.

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.