Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Trillen

Hoi. Ben nieuw en voor het eerst in mijn leven post ik een bericht. Ik bezoek het forum vaak en lees dan vaak jullie berichtjes. Vond er herkenning in en steun.

IIk vond van mezelf dat ik dit op het forum  moest zetten. Wie weet heeft er iemand iets aan. 

Ik voel me al jaren heel ellendig. Qua gezondheid en psychisch. Altijd en eeuwig depressief geweest

Ik heb daarvoor in het verleden ook een jaar of 15 bij het ggze gelopen. Nooit heb ik er een bevredigend gevoel van gekregen. Het is psychisch en dan ga je naar een psycholoog. Maar  goed ik dacht er goed aan te doen.  Ik heb ook altijd hele zware maandelijkse  periodes gehad rondom mijn menstruatie.  Had mijn moeder ook,dus dan zal het wel erfelijk  zijn. Wel is er pms geconstateerd. Ik heb de laatste jaren  heel veel klachten. Ik dacht dat het een voorstadium was vam de.overgang was. Tja en daar moeten we allemaal een keer doorheen. Dus ik dacht niet zeuren. Ik voel dat er iets raar aan de hand is in mijn lichaam.  Iets hormonaals denk ik zelf. Ik had op een overgangsforum het een en ander  gelezen en idd veel van míjn klachten zag ik voorbij komen. De laatste 2 jaar voel ik me enorm slecht. Ik lig dan savond in bed en begon hevig inwendig te trillen, enorm nachtzweten en heel moe. Hondsmoe kan ik wel zeggen. Ik had ook enorme pijn in mijn lijf. Mijn spieren of iets. Ik omschrijf het als groeipijn

Ik dacht zelf dat het de.overgang was of de stress of van van het mantelzorgen. Ik ben naar de dokter geweest en zelfs naar de internist. Ze konden niks vinden. 

Ik kreeg steeds meer klachten. Ik kon het vaatdoekje niet meer goed uitknijpen traplopen was zwaar en ontzettend benauwd en een  soort hyperventilatie en angstaanvallen. Ik vond het allemaal maar wazig. 

Ik kreeg angst en paniekaanvallen omdat ik zeker wist dat die spier en gewrichtsklachten een beginnende spierziekte waren. De pijn was zo heftig. Ik kan gewoon niet functioneren op een normale manier.ik had ook enorme haar uitval.  Ik ben dus weer naar de dokter geweest en mijn zorgen uitgesproken. Zij had weer bloed geprikt en ze vroeg of ik nog iets wist voor op de bloedprik lijst. Ik zei doe maar vitamine b12 en vitamine d.  Gelukkig maar achteraf. Dus ik had gebeld voor de uitslag. Alles was goed zei ze. Maar je vitamine d is wat te laag. Ze.zei zal ik je een stootkuur vitamine d meegeven. Dus ik naar de apotheek. Ben nu een klein maandje bezig en snap er niks van. Ik ben zo fit en de pijn is enorm verminderd. 

Het trillen is ook enorm verminderd. Ik kan weer goed inademen en het bijzonderste is ik voel me psychisch zo goed niet normaal.  Ik wist niet dat je je je zo goed kon voelen.Ik voel me psychisch als herboren. Het valt me zo op dat dat zo verandert is. 

Ik vertelde het aan mijn man en hij zegt ja dat kan toch niet. Hij neemt  het echt niet serieus. Ik snap.er ook niks van hoe het kan maar ik kan er niet omheen. Gisteren heb ik daarom maar wat opgezocht over vitamine d

Ik vond wel veel herkenningspunten in de uitleg van vitamine d verhaal. Misschien helpt het niet bij iedereen maar ik ben er wel van overtuigd voor mezelf. Ik snap dat het allemaal  watt vreemd overkomt . Maar wilde het gewoon even kwijt.

Imi

Imi

09-04-2021 om 11:23

Wat fijn dat je eindelijk de oorzaak hebt gevonden! De gevolgen van een tekort aan vitamine D zijn jarenlang onderschat in de medische wereld. Sinds ik het hele jaar door extra vitamine D slik, voel ik me zoveel vrolijker en energieker dan voorheen! 

Iedereen in mijn omgeving die moe en lusteloos is, raad ik aan eens langs de huisarts te gaan voor bloedonderzoek naar vitamine D (en inderdaad ook B12, plus ijzer). Ze blijken dan vrijwel allemaal een tekort te hebben en op te knappen van een stootkuur. 

Let wel op, na je stootkuur moet je wel een onderhoudsdosis blijven slikken!

Ik had ook enorme pijn in mijn lijf. Mijn spieren of iets. Ik omschrijf het als groeipijn


hoi hoi 

allereerst wil ik zeggen wat fijn dat je je verhaalt deelt zodat mensen er hopelijk ook iets uit halen.

dit gedeelte wat je zegt viel me wel op want  wat toen dan groeipijn genoemd werd  heb ik vanaf dat ik baby was tot nu toe nog steeds de hevige pijn voelt als groeipijn en als ik niet optijd een paracetamol en ibrufen inneem word de pijn zo hevig dat ik niet kan lopen , het rare is ik ben nu 25 en ben er al vaak voor naar de dokter gegaan die zei groeipijn kan het niet zijn dat heb je ongv tot je 12e  ze hebben gezegd dat het oververzwakte spieren zijn en lieten het daarbij ik vond dit raar want ten eerste op mijn werk loop ik alleen maar heb altijd veel bewogen en ten tweede als dat de reden zou zijn hoe kan het dan dat ik het vanaf baby al heb.

tot de dag van vandaag weet ik nog steeds niet wat het is en gebeurd vooral als het kouder is en snachts als ik slaap (waardoor ik dus wakker word door de pijn) als iemand mijn spieren  aan beide kanten vastheeft een heel hard uit elkaar trekt 

vroeger deed mijn moeder het warm wrijven zowat een uur lang en dan ging het weg kon ik weer slapen  soms als ik te laat wakker werd van de pijn moest ik kruipend en huilend naar mijn moeder haar kamer want ik zakte door mijn benen van de pijn.

waar ik me ook in kan vinden is de depressie maar ik denk ook dat dat voornamelijk te maken heeft met alles wat ik heb meegemaakt in 25 jaar.

ik weet nog steeds niet wat het lichamelijk is wat ik voel iedere keer maar wou er op reageren omdat ik dat deel herkende en vrij weinig mensen de pijn begrijpen die ik voel en zien het als iets simpels 

ik heb het dan ook zo gelaten en heb geleerd ermee te leven door wanneer het te heftig word dan een paracetamol in combi te nemen met een ibrufen want dan stop de pijn na een halfuurtje wel 

maarja ik weet dus nog steeds niet wat het echt is het is nooit weggegaan de ene keer heb ik er wel vaker last van dan de andere keer 

Imi

Imi

09-04-2021 om 21:48

Rachel, hup naar de huisarts en bloed katfn prikken. Ook als de waarde laag-normaal is, kan het nuttig zijn om extra vitamine D te slikken.

Je verhaal doet mij denken aan mijn schildklier klachten. Maar je bent bij  n internist geweest dus ik neem aan dat dat gecheckt is?

Tweeeenheid

Tweeeenheid

10-04-2021 om 22:13 Topicstarter

Hoi  Rachel.

Het kan wel zo zijn dat groeipijn niet voor kan komen bij volwassenen, maar jij kent je lichaam het best. Ik ben 48 en de pijn die  ik heb voelt ook overduidelijk als groeipijn.

Ik heb als kind ook groeipijn gehad. 

Ik zou ook echt terug gaan naar je huisarts. Laat je maar doorsturen naar een internist en endocronoloog. 

Of ga naar.een andere arts. Misschien heeft die een frisse kijk in jou situatie.

Echt doen hoor. Want dit is ook geen ideale situatie.

Ik geloof het zelf bijna ook niet. Maar sinds ik die vitamine d stootkuur nu ongeveer een maand gebruik voel ik dat ik veel meer kracht in mijn lijf heb. Ik draai een fles met gemak open nu..een vaatdoekje uitknijpen is nu ook geen probleem meeIk beweer ook niet dat de vitamine d een wondermiddel is maar ik ondervindt het echt. Ik weet ook niet hoe het kan.

Ik ga na de stootkuur als het niet over zal zijn mezelf ook laten doorsturen.

Mijn intuïtie zegt me dat het iets hormonaals is omdat ik echt heel veel last ervan heb gehad tijdens de menstruatie periodes. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.