Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

(Janneke)

(Janneke)

03-01-2009 om 21:07

Vaak geeuwen/gapen

Weet iemand wat daar de oorzaak van kan zijn??

Net een hele discussie gehad met manlief waar het geeuwen vandaan komt.... Ik moet namelijk altijd heel veel geeuwen/gapen (wat is het verschil??) Mijn man vindt dat storend vermoed ik, want hij zegt er altijd wat van Maar ik kan het niet onderdrukken. Het is echt geeuwen met soms tranen in mijn ogen.

Ben ook altijd moe 's avonds. Maar mijn man moet nooit geeuwen, ook niet als hij moe is. Het valt me op dat onze zoon ook nooit geeuwt.

Moeten jullie vaak geeuwen?

Groetjes Janneke

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nee

Hier wordt niet veel gegeeuwt. Ik niet, man niet en zoon niet. Ik geeuw wel eens als mijn suikerspiegel daalt. Althans, dat denk ik, want bij (lekkere)trek ga ik wel geeuwen. Een reep chocola wil nog wel eens helpen, of een bakje koffie.
Mijn vriendin begint ook `s avonds om 20.00uur te gapen en ligt graag om een uur of 9 al op bed. Zij is dan echt moe en heeft veel slaap nodig.

Sancy

Sancy

04-01-2009 om 09:49

ik geeuw de hele dag door. Ik heb koffie-geeuwtjes, honger-geeuwtjes, ik geeuw bij lichamelijke inspanning en ik geeuw als ik een sigaret rook. Ik vermoed dat het deels door de suikerspiegel komt en deels door zuurstofgebrek. eigenlijk geeuw ik alleen niet als ik moe ben

Afkoelen van de hersens....

niks koffiegaapjes,hongergeeuwtjes,suikergeeuwtjes.
volgens wetenschappers zit het héél anders inelkaar...
zie: http://www.nu.nl/wetenschap/1886083/gapen-koelt-de-hersenen.html
groeten albana

Inge M

Inge M

04-01-2009 om 19:06

Ik moet vooral gapen van dit draadje

Elke keer als ik vraag of antwoord lees, moet ik gapen!

Prulletje

Prulletje

04-01-2009 om 19:40

Inderdaad inge!

Ik wist al dat iemand anders zien gapen aanstekelijk werkt. Maar erover lezen dus ook!

Prulletje

Voorlezen rampzalig

Mijn kinderen weten het al: als mama gaat voorlezen dan moeten we na elke zin even wachten op haar gaap.
Het is zelfs zo erg dat ik er van in slaap kan vallen.

Lezen over gapen werkt bij mij ook goed, GAAAAAAAP

(Janneke)

(Janneke)

05-01-2009 om 15:47

Inderdaad

Lezen is heeeeeel slaapverwekkend..............

Ik dacht inderdaad dat gapen vooral met zuurstofgebrek te maken had. Ook weet ik uit ervaring helaas dat wagenziekte gapen opwekt en heel vreemd... ik moet ook altijd gapen als ik op de fiets zit. Tijdens het voorlezen niet hoor, dan val ik gewoon meteen in slaap (en de kindjes maar braafjes wachten, wat kan die mama de spanning goed opbouwen zeg).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.