Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vaccinatie HPV

Moeten we onze dochter vaccineren ja of nee.
Hoe meer ik lees, hoe meer ik twijfel.
Ik kom er niet uit, iemand advies wat te doen?


Verplicht per 2020, uit het regeerakkoord

http://www.me-to-we.nl/nederlandse-overheid-besluit-vaccineren-wordt-verplicht-vanaf-2020/

"Daarom worden ouders vanaf 2020 verplicht gesteld hun kinderen te laten deelnemen aan het Rijksvaccinatieprogramma. Hierop zal worden toegezien door het Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG), dat nu ook al zorg draagt voor het volgen, controleren en waarborgen van de gezondheid, ontwikkeling en veiligheid van kinderen in Nederland. Ook het relatief nieuwe HPV-vaccin voor 12-jarige meisjes tegen baarmoederhalskanker, waartegen sinds de ontwikkeling ook heel veel weerstand is, wordt voortaan verplicht.""

Het was een 1 aprilgrap.

Ik dacht even dat ik iets gemist had.

Ad Hombre

Ad Hombre

26-04-2018 om 11:19

Kaaskopje

Twas a joke...

Dochter wordt 21 en hoorde bij de eerste lichting hier

Wilde toen meteen laten enten ( heb zelf onrustige uitstrijkjes gehad toen ik jong was) maar twijfelde door de media. Mijn vriendin( met evenoude dochter) die op gynaecologie werkte heeft t toen aan de gyn gevraagd wat hij bij zijn eigen kinderen deed. Hij had meteen gezegd enten en t goed uitgelegd . dat was voor ons de doorslag en hebben we laten enten

Lena LUC

Lena LUC

22-11-2018 om 13:38

Parents wanted for interviews!

Hello, very interesting to see so many opinions on HPV vaccinations!
My name is Lena, and I am a bachelors student at Leiden University College the Hague currently conducting a small practice research clinic with my group about parents and how you decide wether or not to vaccine your children for HPV.
It's a qualitative study, which means we are in dire need of parents from The Hague or the nearby area who are willing to be interviewed by us for about 30-45 minutes regarding this topic. It could be the mother or father alone, or both parents. The interviews will be happening next week, and will mainly be conducted in english, but if any parents struggle with language we can also arrange an interview in dutch.
If you want more information or are interested in being interviewed, feel free to send an email to:

[email protected]

Best regards,
Lena R. Solheim

Jo Hanna

Jo Hanna

22-11-2018 om 19:21

Over statistieken

Mijn dochter heeft keurig twee prikken gehad en netjes twee stempels op haar kaart maar krijgt nog steeds oproepen voor een tweede prik. Ik heb dus niet zoveel vertrouwen in die cijfers.

Ik sluit me aan bij de wetenschapsvolgers. Ik ben in veel opzichten erg eigenwijs maar hier heb ik onvoldoende verstand van om een afwijkend standpunt solide te kunnen onderbouwen.

Groet,
Jo Hanna

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.