Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vaccinatiegroep 1961-1971 wie al uitnodiging ontvangen?

Ik ben uit 1967, en zit met smart te wachten op de uitnodiging voor mijn vaccinatie tegen Covid. 

Ben benieuwd naar hoe snel de jaartallen worden uitgenodigd! Heb jij hem al ontvangen, in welke regio woon je en uit welk jaar stam je?

Ben benieuwd!


De vraag die aan mij knaagt, als Janssen-gevaccineerde: ben ik nu lid van een select gezelschap, of eerder een loser ?

Groeten, 

Temet

Ha, mijn collega kreeg vanochtend ook Janssen dus we zijn nu Janssen-vaccinatie-buddies

sw4

sw4

02-06-2021 om 15:22

Ik heb nog steeds de uitnodigingsbrief niet gehad die ik zou moeten krijgen ivm griepprik. Wel mijn uitnodiging voor mijn jaargroep, maar toen had ik de prik inmiddels ook al gehad. 

Ik heb afgelopen vrijdag Janssen gekregen en ik voelde me er 's avonds en zaterdag flink gammel van. Ik hoorde vandaag hetzelfde verhaal van iemand. Maar dat lijken me toch 'de normale bijwerkingen'? Intussen ben ik eigenlijk wel blij dat ik dit vaccin gehad heb want dat betekent dat ik er al bijna klaar mee ben. Eén prik is immers genoeg! Over anderhalve week ben ik gewoon 'optimaal beschermd'. Niet meer wachten op prik twee. Dus Temet: ik vind dat we behoren tot een select gezelschap. Tenzij ik die trombose nog krijg, dan neem ik deze woorden uiteraard terug. 

Volgens de website van de gezondheidsraad: omdat de vaccins een hogere effectiviteit en minder nadelen kennen en Nederland zich deze keuze nu kan veroorloven omdat de vaccins nu volop beschikbaar zijn en het aantal besmettingen relatief laag is.

Bij de vaccinatielocatie waar ik vanmiddag was, werd toch echt aangegeven dat men had besloten om te stoppen met Janssen nadat er in het buitenland toch weer bijwerkingen waren opgetreden

Oinda, het een sluit het ander niet uit.

Je moet altijd besluiten nemen op basis van de informatie die er op dat moment is én de aantallen vaccins etc. Dus ja, als je de luxe hebt om een vaccin te laten afvallen dan is dat prima. Dat doet niet af aan de kwaliteit van de beslissing op dat andere moment.

Bij dat laatste bedoel ik: natuurlijk had je Janssen helemaal kunnen weigeren als NL overheid, maar juist toen werd besloten om het wel te doen om moverende redenen. En als de situatie dan verandert kun je een dergelijk besluit als nu nemen.

Ik vind mezelf (met 1 prik Janssen in the arm) geen loser, ook geen specifieke winner . Maar ik had me wel al voorgenomen om na de zomer op jacht te gaan naar aanvullende moderna of pfizer prik.

gr Angela

Mija schreef op 02-06-2021 om 15:23:

Ik heb afgelopen vrijdag Janssen gekregen en ik voelde me er 's avonds en zaterdag flink gammel van. Ik hoorde vandaag hetzelfde verhaal van iemand. Maar dat lijken me toch 'de normale bijwerkingen'? Intussen ben ik eigenlijk wel blij dat ik dit vaccin gehad heb want dat betekent dat ik er al bijna klaar mee ben. Eén prik is immers genoeg! Over anderhalve week ben ik gewoon 'optimaal beschermd'. Niet meer wachten op prik twee. Dus Temet: ik vind dat we behoren tot een select gezelschap. Tenzij ik die trombose nog krijg, dan neem ik deze woorden uiteraard terug.

Volgens mij geldt bij het Janssen vaccin dat je 28 dagen na de prik volledig beschermd bent.

Ik heb trouwens geen bijwerkingen gehad van de Janssenprik op een beurs voelende bovenarm na.

skik schreef op 02-06-2021 om 17:22:

[..]

Volgens mij geldt bij het Janssen vaccin dat je 28 dagen na de prik volledig beschermd bent.

Goed dat je het zegt! Ik was overigens toch al van plan om me zo lang als dat moet gewoon aan de basale maatregelen te blijven houden. 

Poezie

Poezie

02-06-2021 om 18:15 Topicstarter


Welnee, veel eerder (van de site van de rijksoverheid: 

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-vaccinatie/soorten-coronavaccins/janssen

1 prik

Het coronavaccin van Janssen bestaat uit 1 prik. Vanaf 2 weken na de prik bent u beschermd tegen het coronavirus. De kans dat u ziek wordt door het coronavirus wordt dan klein.

1982 mag nu ook een afspraak maken voor een vaccin Moderna of Pfizer dus.

Vandaag even geen nieuwe jaargang(en). Vanaf vandaag kunnen de AZ weigeraars tussen 60-65 jaar een afspraak plannen voor een ander vaccin. De vraag is: hoeveel zullen dat er zijn? Er zitten ook veel mensen tussen die überhaupt geen vaccin willen. De jongeren schuiven weer naar achteren.

EmmaT schreef op 05-06-2021 om 09:12:

Vandaag even geen nieuwe jaargang(en). Vanaf vandaag kunnen de AZ weigeraars tussen 60-65 jaar een afspraak plannen voor een ander vaccin. De vraag is: hoeveel zullen dat er zijn? Er zitten ook veel mensen tussen die überhaupt geen vaccin willen. De jongeren schuiven weer naar achteren.

De komende weken krijgen verder alle ouderen die nog niet zijn gevaccineerd een nieuwe oproep, las ik. Beginnend bij de 90-ers. Natuurlijk wil je een zo hoog mogelijke vaccinatiegraad onder kwetsbare groepen. Maar wel wrang als je onder de dertig bent en nog langer mag wachten op mensen die eerst geweigerd hebben. 

Pief schreef op 05-06-2021 om 09:19:

[..]

De komende weken krijgen verder alle ouderen die nog niet zijn gevaccineerd een nieuwe oproep, las ik. Beginnend bij de 90-ers. Natuurlijk wil je een zo hoog mogelijke vaccinatiegraad onder kwetsbare groepen. Maar wel wrang als je onder de dertig bent en nog langer mag wachten op mensen die eerst geweigerd hebben.

 Die  mensen boven de 65 kunnen sowieso al een afspraak maken.  Die brief is alleen een herinnering.

Er zijn al vaker herinneringen gestuurd. En ik had ergens gelezen dat het om 200.000 mensen zou gaan, maar ik weet niet of dat klopt. Dat is een dikke dag prikken, en niet al die mensen zullen zich willen laten vaccineren. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.