Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vaccinatiegroep 1961-1971 wie al uitnodiging ontvangen?

Ik ben uit 1967, en zit met smart te wachten op de uitnodiging voor mijn vaccinatie tegen Covid. 

Ben benieuwd naar hoe snel de jaartallen worden uitgenodigd! Heb jij hem al ontvangen, in welke regio woon je en uit welk jaar stam je?

Ben benieuwd!


EmmaT schreef op 01-06-2021 om 18:16:

[..]

wat je nu afspreekt is pas voor over een week of later. Afgelopen week zijn de prikken gezet die werden gepland toen het minder snel ging.

Nee hoor, vriendin kon al 10 minuten later en meerder mensen binnen 5 dagen. Ligt misschien aan welke regio?

Te zien bij het RTL4 Nieuws van vandaag. 3.58 minuut van het 20.00 uur nieuws.

Net geweest voor mijn 1e prik (Moderna) in de jaarbeurs Utrecht. Tjongejonge wat een drukte! Fijn dat zoveel mensen zich laten prikken natuurlijk, maar ik vond het lange wachten wat minder fijn...

Poezie

Poezie

02-06-2021 om 10:54 Topicstarter

Jippox schreef op 02-06-2021 om 10:40:

Net geweest voor mijn 1e prik (Moderna) in de jaarbeurs Utrecht. Tjongejonge wat een drukte! Fijn dat zoveel mensen zich laten prikken natuurlijk, maar ik vond het lange wachten wat minder fijn...

Snap ik, dat het wachten en de drukte niet fijn waren. Maar hij zit erin!!!!!! 😎

Poezie

Poezie

02-06-2021 om 10:54 Topicstarter

Worden er eigenlijk nog wel uitnodigingsbrieven verstuurd? (Ik heb de mijne namelijk nooit ontvangen.)

Poezie schreef op 02-06-2021 om 10:54:

Worden er eigenlijk nog wel uitnodigingsbrieven verstuurd? (Ik heb de mijne namelijk nooit ontvangen.)

Ik (73) heb m vandaag pas ontvangen, dus bijna een week nadat mijn jaar openging.

Sammy70

Sammy70

02-06-2021 om 11:18

Poezie schreef op 02-06-2021 om 10:54:

Worden er eigenlijk nog wel uitnodigingsbrieven verstuurd? (Ik heb de mijne namelijk nooit ontvangen.)

Ja hoor, elk geboortejaar krijgt een brief maar die duurt wel bijna een week. Op 27 mei werd 1972 bekend en mijn buurvrouw kreeg de brief voor dat jaar gisteren. 

Jippox schreef op 02-06-2021 om 10:40:

Net geweest voor mijn 1e prik (Moderna) in de jaarbeurs Utrecht. Tjongejonge wat een drukte! Fijn dat zoveel mensen zich laten prikken natuurlijk, maar ik vond het lange wachten wat minder fijn...

Blijkbaar hebben wij dan mazzel gehad: we waren wat eerder, konden gewoon doorlopen, geen enkel probleem, hoefden niet op ons eigenlijke tijdslot te wachten. Op de tijd dat we eigenlijk de prik zouden krijgen, waren we alweer op weg naar de uitgang.
Dit was wel op zaterdag rond 17 uur. Ging super.
Snap wel dat lang wachten niet fijn  is...

Poezie schreef op 02-06-2021 om 10:54:

Worden er eigenlijk nog wel uitnodigingsbrieven verstuurd? (Ik heb de mijne namelijk nooit ontvangen.)

ja, 1972. Gisteren brief ontvangen. 

Fourtyfour schreef op 01-06-2021 om 21:27:

[..]

Nee hoor, vriendin kon al 10 minuten later en meerder mensen binnen 5 dagen. Ligt misschien aan welke regio?

Hier zijn voor meer dan 700.000 mensen twee locaties. Bijna iedereen kreeg dus een afspraak voor twee weken later, op de meest centrale locatie. Die andere is ergens achteraf. Daar kun je wel iets eerder terecht, maar bijvoorbeeld op de fiets of met het OV is die veel moeilijker te bereiken. Wij hebben hier thuis dus ook gekozen voor 20 minuten fietsen in plaats van meer dan een half uur met de auto.

Poezie schreef op 02-06-2021 om 10:54:

Worden er eigenlijk nog wel uitnodigingsbrieven verstuurd? (Ik heb de mijne namelijk nooit ontvangen.)

Ik kreeg mijn uitnodigingsbrief de dag nadat ik de vaccinatie heb gehad 

Spoedadvies van de Gezondheidsraad: voor groepen die nog gaan worden uitgenodigd alleen nog Moderna of Pfizer.

Aanvulling op posting hierboven :Niet omdat voorgaande keuzes betreurd worden - puur omdat er meer van moderne/pfizer zijn en je daarmee een element kunt 'wegstrepen' (en misschien ook vanuit logistiek? Dat stond er niet bij)

gr Angela


Poezie

Poezie

02-06-2021 om 13:36 Topicstarter

O haha, nou krijg ik net de uitnodiging in mijn bus geduwd.

Op 22 mei ging mijn "jaar" open en op vrijdag 28 mei ben ik gevaccineerd 🤔

Bij aankomst op de priklocatie kreeg ik te horen dat er vandaag een persconferentie volgt waarin wordt verteld dat er gestopt wordt met het prikken van het Janssen vaccin. Er zouden weer een aantal mensen last hebben gekregen van bijwerkingen.

Ik kreeg de keus om een nieuwe afspraak te maken voor Pfizer/Moderna of toch de Janssen te nemen. Ik heb dus toch de Janssen genomen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.