Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vaccinatiegroep 1961-1971 wie al uitnodiging ontvangen?

Ik ben uit 1967, en zit met smart te wachten op de uitnodiging voor mijn vaccinatie tegen Covid. 

Ben benieuwd naar hoe snel de jaartallen worden uitgenodigd! Heb jij hem al ontvangen, in welke regio woon je en uit welk jaar stam je?

Ben benieuwd!


Zie het verhaal over de Winschoter huisarts, die naar eigen idee aan het prikken slaat. De huisarts als Sinterklaas. Ze heeft nu nog 1 flacon over zegt ze, die ze dan wel kan gaan gebruiken voor de tweede ronde. 

Dat had met die andere flacons ook gekund. Had er weer minder aan haar geleverd hoeven dan. Of ze hadden terug gekund en aangewend kunnen worden voor mensen die WEL aan de beurt zijn en nog wachten op een afspraak.

Claire,

lees een echt artikel erover 

Nieuwe website voor ‘prullenbakvaccins’ moet prikverspilling tegengaan

https://www.volkskrant.nl/a-b956f198

En kijk dan nog even naar je eigen posting terug. Misschien dat het dan iets minder schamper of denigrerend doet?

gr Angela

Sammy70

Sammy70

11-05-2021 om 20:54

Het is toch echt zo. Ik heb het zwart op wit. Als je maximaal 6 mnd geleden positief testte op corona, dan hoef je er maar één. Ik verbaas mij er over dat er mensen zijn hier die helemaal gezond zijn en nu niet blij zijn dat ze langer moeten wachten omdat de griepprikgroep weer voorrang krijgt en dat ze dat niet eerder wisten. Ik zit in die groep en die zou eerder vanaf eind februari aan de beurt zijn. Mogen wij even voor aub? En als je nog geen brief hebt gehad er terwijl je wel in de griepprikgroep zit: die moet deze week binnenkomen. Dus dat kan gewoon. Ik ken iemand die nooit wordt uitgenodigd voor de griepprik en nu wel een brief kreeg: ergens stond een vinkje van astma (25 jaar geleden). 

Als dochter geen uitnodiging krijgt deze week ga ik rond de middag a.s. vrijdag bellen.

Ik heb haar toestemming zelf is ze dan aan het werk en elders.

Angela, waar zeg ik iets anders dan wat de journalist van de Volkskrant schrijft? 

AnneJ schreef op 11-05-2021 om 21:10:

Als dochter geen uitnodiging krijgt deze week ga ik rond de middag a.s. vrijdag bellen.

Ik heb haar toestemming zelf is ze dan aan het werk en elders.

Mijn dochter is ook van 1998 en staat ook op de grieppriklijst, vanwege longproblemen. Zij heeft de brief zaterdag gehad. Ze was alleen al ingeënt omdat ze in de zorg werkt.

Claire, aanleiding van die site was, als ik het goed begreep, een huisarts die 6 AZ vaccins over had. Dat klopt dus precies met wat jij zegt.

Groeten,

Temet


Claire56 schreef op 11-05-2021 om 20:05:

Dat zo’n oetl*l van een huisarts veel te veel van tevoren optrekt die dan weggegooid moeten worden als er te weinig mensen opdagen is ietsje dom, zachtjes gezegd. Als je dat bij de GGD flikt dan krijg echt wel om je oren.

Die oetlul waar jij het over hebt is een huisarts die zich met hart en ziel voor z'n werk en z'n patiënten in zet. Die pakweg 270 mensen uitgenodigd had en daarvoor vast ongeveer de helft van de vaccins had opgetrokken (ruim minder dan de verwachte opkomst, op basis van eerdere sessies). De uiteindelijke opkomst was veel lager, en daardoor het overschot aan vaccins. 

De vergelijking met de GGD is niet eerlijk. De GGD's werken heel anders, want hebben veel meer mankracht en fysieke ruimte. Die hebben ongeveer net zo veel optrekkers als prikkers, zodat er niet veel vooruit gewerkt hoeft te worden. Bovendien werken de GGD's op afspraak, en komt daar (bijna) 100% opdagen, waardoor er exact afgeteld kan worden hoeveel er over is. 

1987, zoon kreeg vandaag uitnodiging met daarop verschillende opties wat betreft tijd en plaats. Vanwege bronchitis staat hij bij de huisarts op het grieppriklijstje. Regio Rotterdam.

Poezie

Poezie

12-05-2021 om 00:07 Topicstarter

Sammy70 schreef op 11-05-2021 om 20:54:

Het is toch echt zo. Ik heb het zwart op wit. Als je maximaal 6 mnd geleden positief testte op corona, dan hoef je er maar één. Ik verbaas mij er over dat er mensen zijn hier die helemaal gezond zijn en nu niet blij zijn dat ze langer moeten wachten omdat de griepprikgroep weer voorrang krijgt en dat ze dat niet eerder wisten. Ik zit in die groep en die zou eerder vanaf eind februari aan de beurt zijn. Mogen wij even voor aub? En als je nog geen brief hebt gehad er terwijl je wel in de griepprikgroep zit: die moet deze week binnenkomen. Dus dat kan gewoon. Ik ken iemand die nooit wordt uitgenodigd voor de griepprik en nu wel een brief kreeg: ergens stond een vinkje van astma (25 jaar geleden).

De helft van de zorgmedewerkers is nog niet ingeënt. Vind jij niet dat die voorrang moeten hebben op de griepprikgroep?

Sammy70 schreef op 11-05-2021 om 20:54:

 En als je nog geen brief hebt gehad er terwijl je wel in de griepprikgroep zit: die moet deze week binnenkomen. 

Nou, het zal mij benieuwen. Man zou, op basis van zijn geboortejaar, vorige week een uitnodiging gekregen hebben, maar de griepprikgroep kwam tussendoor. Daar zit hij ook in, maar voorlopig heeft hij nog geen uitnodiging. Op de site van de huisarts staat, met dagtekening 5 mei, dat men gaat proberen iedereen met geboortejaar 1961-2003 met een griepprikindicatie binnen twee of drie weken een uitnodiging te sturen, volgorde op basis van leeftijd, van oud naar jong. 

Sammy70

Sammy70

12-05-2021 om 10:19

Daar doet je huisarts dan lang over. Mensen met medisch risico tussen 18-60 jaar vanaf begin mei uitgenodigd | RIVM Hij hoeft zelf niet te prikken, dus hoeft ook niet op geboortejaar te verzenden. Gewoon alles in 1x werkt prima. 

ik denk dat er heel wat zorgmedewerkers zijn die geen vaccinatie willen. Meiden die zwanger zijn/ zwanger willen worden houden de boot af, hoor ik om me heen (ouderenzorg). En mijn schoonzus (gehandicaptenzorg) heeft heel wat collega's die geen prik willen (eng, onzekerheid, dat soort gevoelens). 

Hier: 1967, zuid holland, gister de uitnodiging ontvangen, omdat ik in een risicogroep zou vallen. Ik weet niet helemaal in welke risicogroep en waar ze dat op baseren. Eerder zeiden ze namelijk dat mijn chronische aandoening geen extra risico's zou geven bij Covid19... Misschien doen ze het op basis van de medicijnen die ik slik: ik slik een bepaald hart-medicijn dat ook de kans op migraine verkleint, maar ben zeker geen hartpatient. Maar goed, ik ben blij, komende zondag ga ik mijn eerste prik halen.

Hm, ik slik sinds kort een medicijn tegen hartritmestoornissen dat ook wordt gebruikt tegen migraine-aanvallen. Ik zit me af te vragen in welke doelgroep ik dan ga vallen, want de hartritmestoornissen zijn van een laag risico (maar onprettig genoeg om er iets tegen te slikken). En woon ook in Zuid-Holland.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.