Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vaccinatiegroep 1961-1971 wie al uitnodiging ontvangen?

Ik ben uit 1967, en zit met smart te wachten op de uitnodiging voor mijn vaccinatie tegen Covid.Β 

Ben benieuwd naar hoe snel de jaartallen worden uitgenodigd! Heb jij hem al ontvangen, in welke regio woon je en uit welk jaar stam je?

Ben benieuwd!


Jesse_1 schreef op 11-05-2021 om 12:12:

[..]

Hij heeft gezegd begin juli, niet 1 juli. Subtiel verschil 😊

We weten ook niet in welk jaar πŸ™„πŸ˜‰

Poezie

Poezie

11-05-2021 om 13:00 Topicstarter

Even off topic: hoe krijgen jullie die smileys in je bericht?

Poezie schreef op 11-05-2021 om 13:00:

Even off topic: hoe krijgen jullie die smileys in je bericht?

onderaan je toetsenbord zit een knop met uitroepteken, hekje en smiley. Maar kan alleen op een tablet of telefoon.

Poezie

Poezie

11-05-2021 om 13:35 Topicstarter

EmmaT schreef op 11-05-2021 om 13:31:

[..]

onderaan je toetsenbord zit een knop met uitroepteken, hekje en smiley. Maar kan alleen op een tablet of telefoon.

O dank!

Ik forum alleen op de pc, daar lukt het idd niet !

Poezie

Poezie

11-05-2021 om 13:35 Topicstarter

Nu staan er inderdaad weer meer praktijken op die site van prullenbakvaccin, al houdt het nog niet over. Maar wie in de regio Rotterdam woont, mag hopen

Groeten,Β 

Temet

Poezie schreef op 11-05-2021 om 13:00:

Even off topic: hoe krijgen jullie die smileys in je bericht?

In windows kan het ook 😁
Druk op windowstoets + . en er verschijnt een emoji panel waar je de gewenste emoji aan kunt klikken en het verschijnt vanzelf daar waar je aan het typen was.
πŸ€“

Poezie

Poezie

11-05-2021 om 14:03 Topicstarter

Windows + geeft bij mij de loep, maar met rechtermuisknop kom ik er wel πŸ‘πŸ˜ƒ

Poezie schreef op 11-05-2021 om 14:03:

Windows + geeft bij mij de loep, maar met rechtermuisknop kom ik er wel πŸ‘πŸ˜ƒ

Oh dat heb ik niet duidelijk geformuleerd. Ik bedoelde windowstoets en punt tegelijk indrukken.
Die loep was nieuw voor mij πŸ˜„

Poezie

Poezie

11-05-2021 om 15:49 Topicstarter

Misdreavus schreef op 11-05-2021 om 15:08:

[..]

Oh dat heb ik niet duidelijk geformuleerd. Ik bedoelde windowstoets en punt tegelijk indrukken.
Die loep was nieuw voor mij πŸ˜„

O πŸ˜‚, nu zie ik het!

Man, 1973, risisopatient (krijgt ook oproep voor griepprik). Afgelopen zaterdag de brief, zondag 1e vaccinatie. Provincie Groningen
Hoor van collega's dat ook in de provincies Friesland en Drenthe hun partners afgelopen zaterdag de brief binnen hadden.

Poezie schreef op 11-05-2021 om 11:28:

[..]

Dan ben jij uit 1961 of 1962? (Gezien je Pfizer hebt gekregen en ook een uitnodiging op basis van je leeftijd)

'61

Ik was door de berichten van afgelopen weken redelijk positief geworden, maar nu ik hier de reacties allemaal lees keldert mijn positivisme weer. Mensen uit 1958 die nog niet gevaccineerd zijn, griepprikklanten die nu voorrang krijgen, maar ook niet allemaal worden opgeroepen (man is uit 1965 en krijgt uitnodiging voor de griepprik, maar heeft nog niets ontvangen).Β 

Ik ga me maar instellen op een pcr-test voor de vakantie, want ik zie het niet gebeuren voor 1 juli en ook niet voor onze vertrekdatum van 10 juli. 2021 bedoel ik dan, want in 2022 zal het vast allemaal wel gelukt zijn.

Poezie schreef op 11-05-2021 om 12:41:

[..]

Als 60+er had je toch allang het Astra Zeneca vaccin gehad moeten hebben?

het gaat op jaar. Dus deze week was merkbaar 1961 en '62 in mijn wachtrij bij de GGD. En voor Pfizer dus. Mijn man is van '59,medisch risico en hij heeft bij de huisarts astrazeneca gehad. Ik ben blij dat ik Pfizer kreeg. Ik heb alleen een beetje spierpijngevoel rond de prikplek en dat is het. Man en anderen hadden echt wel last van astrazeneca.

Prullenbakvaccin, klinkt leuk. Maar als er goed wordt gehandeld is dat er amper. Er moet daarvoor wel goed worden opgelet met optrekken, alleen optrekken wat je kunt wegprikken en niet meer. Β Dan heb je echt heel weinig spill.

Er komen zo’n 7 vaccinaties uit 1 flacon Pfizer en een stuk of 11 uit AZ. Van Pfizer heb je dus aan het eind van een prikdag 0-6 vaccins over en van AZ 0-10. Ook al zijn er honderden afspraken die dag.

Dat zo’n oetl*l van een huisarts veel te veel van tevoren optrekt die dan weggegooid moeten worden als er te weinig mensen opdagen is ietsje dom, zachtjes gezegd. Als je dat bij de GGD flikt dan krijg echt wel om je oren.

Flacons die niet aangeprikt zijn, zijn niet β€˜over’. Die kunnen prima worden bewaard of terug naar het uitgiftepunt.Β 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.