Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Gallifrey

Gallifrey

18-07-2009 om 09:54

Vakantie naar uk/varkensgriep

Wij zijn van plan om volgende week naar engeland op vakantie te gaan maar ik ben erg aan het twijfelen. Het is vanuit Nederland heel lastig om goed te begrijpen hoe ernstig het nu precies is maar ergens hoorde ik dat als wij op vakantie gaan waarschijnlijk 1 op de 10 britten varkensgriep heeft of heeft gehad. Maatregelen om het virus te beheersen zijn inmiddels opgegeven (er worden geen scholen e.d. meer gesloten). Alle aandacht is nu gericht op zieke mensen helpen.
Onze plannen waren om te gaan kamperen en veel steden en evenementen te bezoeken. Dan komen we dus veel britten tegen. Daarnaast zit je op zo'n camping ook op hetzelfde toilet en spelen de kinderen met engelse kinderen etc. etc.
Nu weet ik van mezelf dat ik wel eens overdreven bang ben voor ziektes. Maar ook als ik heel rationeel probeer te denken zie ik beren op de weg. Het lijkt me gewoon heel vervelend om met een ziek gezin (met braken en diarree enzo) in een tentje te zitten.
Wat is wijsheid? Wat zouden jullie doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
stans verlinden

stans verlinden

18-07-2009 om 12:34

Ons plan

was ook Engeland/Schotland. Over een week of twee. We hebben niks geboekt (ook geen boot, weet niet of het zowiezo nog wel gelukt was op deze termijn) Ook kamperen met caravan.
Ik twijfel ook, wacht nog maar even af. Anders toch maar naar Frankrijk of zo. Gaan we de volgende keer weer naar Engeland.
Stans

Kaaskopje

Kaaskopje

18-07-2009 om 12:34

Het veiligst is

om thuis te blijven, dan kom je ook niet onder een trein... Heel flauw van mij, maar je kunt naar mijn idee beter gewoon gaan doen wat je van plan was. Misschien is het verstandig om grootschalige evenementen in Engeland nu even te mijden, maar kamperen, naar een stad gaan, een museum, lekker de natuur in... doe nou maar

1 op de 10 britten?

Ik woon in Schotland en nog steeds heeft geen van mijn familieleden, collega's, vrienden of buren de "swine flu".
Ik krijg wel een beetje het idee dat het komkommertijd is in Nieuwsland en dat deze griep daardoor wel erg veel aandacht krijgt.
Voor volgend weekend staat London gepland en ik had er nog geen moment aan gedacht om niet te gaan.
Gallifrey: Schotland is erg dun bevolkt, 5,5 miljoen mensen in een land dat 5 x zo groot is als NL, dus misschien toch een goede keus ?

Engelandvaarder

Engelandvaarder

18-07-2009 om 16:31

Relax

Het wordt nog lekker rustig hier dit jaar. Door de goedkope Engelse pond konden we nogal wat drukte verwachten, maar misschien valt het toch nog mee .
Alleen als je al gezondheidsproblemen hebt zou ik mijn plannen erop aanpassen. Hier al varkensgriep op school en op het werk, maar wij lijken het niet op te pikken. Ik wil het nu wel hebben, liever dan een eventueel gevaarlijker gemuteerd virus in de herfst, maar zelfs nu het zo dichtbij is lijkt het niet te lukken.
groeten,
Jose

Ken ook nog niemand

waarvan we WETEN dat hij/zij het had. (zuid-london). Vrige week was dochter ziek en vanwege asthma toch even huisarts gebeld, maar hoefde niks te doen. Ze was een dag of 2 later weer beter, misschein had ze een mild mexicaans griepje wie weet...

Ik zou me niet al te druk maken, je kunt het overal oplopen. En van op hetzelfde toilet ziten krijg je geen griep hoor!
kroet

Anke je hebt

Anke je hebt

19-07-2009 om 23:03

Wij gaan wel!

Wij gaan wel naar Schotland. Ach, gewoon wat meer handen wassen en goed eten. Ik zelf heb nog nooit van mijn leven griep gehad, de kinderen zijn bijna nooit ziek. Als je gezond bent en een goede weerstand, wat extra oplet als het kan, dan is de kans niet groot denk ik. Schotland is inderdaad niet zo dik bevolkt, en lekker goedkoop nu.

Hillary

Hillary

20-07-2009 om 10:10

Wilde hetzelfde vragen

In het AD van zaterdag stonden toch wel wat zorgwekkende cijfers. In een week zijn er 55.000 gevallen bij gekomen en met name Londen is erg. Volgens de site van de grote griepmeting nu 2079. Mijn man moet volgende week voor 1 dag naar Londen en zal zich dus ook in een Londens kantoor bevinden en op het vliegveld etc. Heb enerzijds ook zoiets van als je hem krijgt krijg je hem, maar we gaan eind van de week op vakantie en ik zie er toch wel tegen op dat een van ons in een buitenlands ziekenhuis zou belanden ofzo. Komt bij dat zoon veel ziek is geweest de afgelopen tijd en volgens mij nog steeds niet helemaal beter is (nog niet op gewicht en veel slapen, had Pfeiffer). Als hij nog wat van dat oude virus in zich heeft en en het gaat zich mengen met dat Mexicaanse virus wat dan? Bovendien heeft hij geen reserve qua gewicht. Officieel heeft hij ook ondergewicht. Heeft op het randje van opname gestaan ivm ondervoeding. We doen ons best hem aan te laten komen, maar gaat moeilijk. Hoop besmetting te kunnen ontlopen tot najaar, als er een vaccin is of hij minimaal nog wat is aangekomen.
Maar het komt ook wat lullig over als man tegen zakenrelatie zegt dat hij niet komt vanwege Mexicaanse griep. Nou ja we houden de komende week de ontwikkelingen in de gaten.

Jolijt

Jolijt

20-07-2009 om 15:43

Wij vliegen

van de week via Londen... en nemen dan de griep weer mee, bijna terug naar Mexico.
Volgens mij is er geen ontkomen aan en ik zal er ook niet van wakker liggen. Sterker nog, het virus is nu nog vrij onschuldig.. ik zou het liever nu hebben dan later als het virus eventueel gemuteerd is.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.