Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

twijfel

twijfel

30-01-2011 om 14:47

Vals positief

Hoi,
ik hoop iemand hier te vinden die zijn/haar ervaringen wil delen over een waarschijnlijk, hopelijk, vals positieve uitslag van een hiv test.
Ik heb een hiv test gedaan nadat ik erachter kwam dat mn ex vreemd was gegaan en hij was positief. Dat was een sneltest.
de tweede test was negatief. Er wordt nu een derde test gedaan, ik krijg maandag de uitslag.
heeft iemand hier ooit zoiets meegemaakt?
bedankt, Twijfel

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Twijfel

Dat is wel heel spannend Twijfel. Of je bent voorlopig bezet door een groot gezondheidsprobleem of je staat straks met een zucht van verlichting en een voorlopig spoortje argwaan weer op straat.
Ik denk dat vals-positieve of negatieve testen minder vaak voorkomen dan positieve of valse en dan ben je hier in deze groep mogelijk een uitzondering.
Ik heb zelf een keer getest en dat bleek, zucht van verlichting, negatief. Maar ik had er al hele visioenen van en gelukkig kende ik ook een groep van vrouwen die hiv-positief waren zodat ik me voornam me direct aan te sluiten mocht ik positief zijn.
Ik wens je heel veel sterkte.

Tinus_p

Tinus_p

31-01-2011 om 10:09

Niet zelf meegemaakt

het is goed om te beseffen dat goede sneltesten zo zijn gemaakt (als het goed is tenminste), dat de kans op vals-positief groter is dan vals-negatief. Bij vals-negatief wordt er immers niet verder getest, terwijl je dat wel zou willen (anders wordt de infectie immers niet gevonden). Bij vals-positief werkt dat andersom.

twijfel

twijfel

31-01-2011 om 10:20

Ja..

hoi,
ja inderdaad, zover was ik ook gegoogeld. die eerste ( elisa) is dus heel geschikt voor donorscreening. Ik werd onzeker omdat ze voor een derde keer gaan nu, heb gebeld en begrepen dat ze dat doen omdat ze het nog nooit hebben meegemaakt, een vals positief.
Had zelf al uitgerekend dat als ze 20 sneltesten per week doen ( redelijk kleine plaats waar ik woon) ze er 1000 per jaar doen en een vals positief dus ( kans 0,3 en op sommige sites zelfs o,o1) niet eens 1 keer per jaar hoeven te zien.
Dus vandaar het gedoe.
Ik raad iedereen die een sneltest wil doen dit af!
Neem gewoon de lange variant, dan wordt het dubbel gecheckt, scheelt weer een rit op de achtbaan. En zeker niet gaan testen als je griep hebt ( zoals ik) of een andere infectie. Of als je in afrika woont of een slechte buurt in de vs, en een donker persoon bent, dan wordtie vaak niet eens herhaald....

Ik wacht nog op het telefoontje maar heb enige hoop...
Groetjes Twijfel

Rustig blijven!

Het is bij mijn weten een bekend verschijnsel, en is ook de reden waarom er heel veel te doen was over de sneltesten.

Emine

twijfel

twijfel

04-02-2011 om 17:37

Goed

..toch goed hoor!
nog een test en de hele riedel bloedtesten die ze normaal doen bij seropositief iemand...niks te vinden.
Zelfs behoorlijk gezond.
Maar wat een stress!
Wat me onzeker maakte was de derde test, alsof ze de tweede zelf niet geloofden, bleek later dat ze het niet eerder hadden meegemaakt en geen risico wilden nemen, ivm kans dat buisje met bloed voor tweede test verwisseld was.

Maar heb dus een dag gedacht dat ik seropositief was en drie dagen dat ik het misschien was...wat een achtbaan.
Had het bijna geaccepteerd ( was ook verder gezond dus op zich goede vooruitzichten) dus terug was ook gek.

Ik vind het geen goed idee die sneltest! Spreek gewoon af dat een sneltest een paar uur duurt en doe meteen die immunoblotter..want pffff.

Heerlijk

Wat fijn Twijfel. Kan me voorstellen dat het nog even moet bezinken. Maar een grote zorg minder.

Guinevere

Guinevere

04-02-2011 om 23:10

Oef

Dat is een grote opluchting! Oef dus, fijn te lezen dat het in orde is.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.