Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vanmiddag kies gevuld, nu 'zenuw/tandpijn'

Hoi,

De titel is duidelijk Vanmiddag heb ik een vulling laten vervangen in een van mijn achterste kiezen. Het was een flink gaat en dus ook een flinke vulling. Daarvoor kreeg ik een verdoving.
Die verdoving is sinds een uur of half vijf aan het uitwerken en nu krijg ik steeds van die vervelende zenuw-pijnscheuten (alsof ik op aluminiumfolietje bijt), maar dan niet bij de gevulde kies, maar vooraan bij mijn tanden. Wel aan dezelfde kant in mijn mond.
Helaas heb ik al meerdere vullingen en is het na het vullen altijd nog wel wat gevoelig, maar eigenlijk altijd op de plek van vullen.
Weet iemand of dit ook normaal is? (heb geen zin om morgen weer bij de tandarts te zitten...)
groet, heli

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Toch maar even bellen

Hoi Heli,

ik heb in mijn achterste kies ook een vulling zitten en als je op de foto kijkt, dan ligt deze vlakbij een zenuw.

Over het algemeen heb ik geen last van die zenuw, maar toen ik een poos geleden aangezichtspijn had (trigeminusneuralgie) toen deed die kies wel even extra mee..

Vandaag dus toch maar even bellen??

Sterkte, zenuwpijn is de rottigste pijn die er bestaat!

heli

heli

16-10-2009 om 14:13 Topicstarter

Gebeld...

Heb het idee dat het langzaam ietsje minder wordt, maar heb toch gebeld. De pijnscheuten komen onverwacht en ik schrik iedere keer weer.
Het zal inderdaad zenuwpijn zijn en moet dit weekend aan de bel trekken als ik op mijn kop zou staan van de pijn en anders na het weekend als het zo blijft als nu. Geen idee wat ze dan zullen doen... wil ik niet aan denken.
Ik stond al min of meer op de lijst voor een implantaat, maar dat heb ik al afgezegd; heb nu even meer dan genoeg aan mijn hoofd. Fysieke pijn in mijn mond/gezicht kan ik er nu even niet bij hebben...

Mien* ik moet er niet aan denken, die trigeminusneuralgie... auw!!! Is dat nu wel over?

Mamvantwee

Mamvantwee

16-10-2009 om 14:40

Ik denk...

dat als die pijn blijft, je een zenuwbehandeling krijgt. Dat kan best meevallen hoor. Als je goed verdoofd wordt, voel je er niets van. Tenminste, dat was mijn (enige) ervaring een paar jaar geleden.

Sterkte in elk geval.
groet, Mamvantwee

Nu zou je

evt een klodder, tandpasta voor gevoelige tanden op de plaats kunnen smeren. ik heb het ook altijd erg snel (AU!!!)
Deze tip kreeg ik toen van de tandarts en het werkte snel. Je zou het kunnen proberen?

heli

heli

18-10-2009 om 18:06 Topicstarter

Gaat beter

Durf het bijna niet te zeggen maar gelukkig gaat het sinds gisterenmiddag steeds beter. Minder vaak pijnscheuten en eten lukt ook wat beter.
Hopelijk blijft het deze kant op gaan! Een zenuwbehandeling zit ik nu echt niet op te wachten; het is de achterste kies en vullen was al zo lastig en ik heb een vervelende ervaring met een zenuwbehandeling waarbij het vijltje in mijn kies afknapte...

groet, heli

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.