Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Polly Shearman

Polly Shearman

05-02-2010 om 11:27

Veel drinken en veel plassen

jongste zoon ( 3,5) heeft voordurend dorst, en plast zich een ongeluk. Hij is nog niet zindelijk en een luier maat 6 is na 2 uurtjes VOL.
Hij slikt heel veel medicijnen voor zijn reuma maar ik kan daar niks in de bijwerkingen vinden van dorst en plassen.
1 maart moet hij weer op controle voor zijn reuma incl bloedonderzoek. Als ik hem zou willen prikken op diabetes denken jullie dat ik dan zo lang kan wachten? of zouden jullie het eerder doen.
Kan verder ook geen symptonen van diabets vinden bij kleine kinderen, google is mijn vriendje niet meer denk ik.
Iemand een suggestie voor goede website?
Groet, Polly

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Huisarts

Heb je het al aan de huisarts gevraagt? Lijkt mij de eerste stap.

Tinus_p

Tinus_p

05-02-2010 om 11:51

Niet wachten

Polly:
"1 maart moet hij weer op controle voor zijn reuma incl bloedonderzoek. Als ik hem zou willen prikken op diabetes denken jullie dat ik dan zo lang kan wachten? of zouden jullie het eerder doen."
Niet wachten, gewoon gaan.

Puck

Puck

05-02-2010 om 13:10

Met tinus eens

Niet wachten tot 1 maart, gewoon gaan, zeker in jullie complexe situatie. Sterkte, ik hoop dat het niets ernstigs blijkt te zijn.

Kari1

Kari1

05-02-2010 om 13:28

Drinken en plassen of plassen en drinken

Bij veel peuters het eerste, bij diabetes het tweede. Kortom plast hij veel omdat hij veel drinkt (gewoonte), of drinkt hij veel omdat hij veel plast (diabetes)? Plast hij ook 's nachts zo veel? Wordt hij regelmatig wakker en wil hij dan (veel) drinken? Vermagert hij, is hij moe?
Dat hij ook reuma heeft maakt het lastiger om dat goed te beoordelen. Dus, idd, snel naar de HA om even te laten controleren. Better safe than sorry.
Kari

Polly Shearman

Polly Shearman

05-02-2010 om 14:28

Tja

Ik denk toch meer dat het gewoonte is.
en dat hij dus veel plast omdat het veel drinkt en niet andersom.
Hij word nooit wakker snachts om te drinken, en zijn luier is snachts ook echt niet vol.
Hij vermagert niet, maar is wel moe, maar dat hoort wel weer bij de reuma.
Ik ga nu eerst maar eens dit weekend hem minder drinken geven, om te kijken of het een gewoonte is.
Hij kan water krijgen als hij dorts heeft maar verder alleen ranja en sap op de drink momenten.
Eens kijken hoe hij daar mee omgaat.
Ik merk aan mezelf dat ik hem TE snel zijn zin geef omdat hij "zielig" is. Medicatie neemt hij met drinken in, en dat meot paar keer per dag, verder moet hij stevig eten om de kans op maagpijn te verminderen. Dus als hij piept dat hij dorst of honger heeft sta ik als "mammie" al klaar... pfff hij weet precies hoe hij iets gedaan kan krijgen inmiddels...
ik ben veel te flauw!
Als hij van minder drinken net zoveel blijft plassen zal ik maandag de huisarts bellen.
Moeten ze dan geen dagcurve prikken? of hoe gaat dat?

greot, polly

Kari1

Kari1

05-02-2010 om 17:22

Polly

Nou, een dagcurve prikken lijkt me als eerste globale oriƫntatie wel erg rigoreus. Een simpel (ochtend)urineonderzoek met een stickje op glucose en ketonen geeft ook al informatie, evt. gecombineerd met een vingerprikje. Als dat allemaal in orde is dan kan er even worden afgewacht hoe eea zich ontwikkelt denk ik.
En als je hem een beetje op rantsoen kunt zetten zonder dat hij de bloemenvazen gaat aanvallen dan lijkt het idd meer op gewoonte. Het lijkt me een goeie om vaste drinkmomenten te hebben, b.v. bij de maaltijden en nog 2-3 x tussendoor. Niet te volle bekers dan. Wil hij buiten die momenten nog meer drinken, dan een half glaasje water. 's Kijken wat er gebeurt.
Kari

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.