Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Leandra

Leandra

22-01-2012 om 21:38

Vermoeden chronische amandelonsteking. wie heeft ervaring?

Hallo,

Ik heb het vermoeden dat mijn jongste zoon een chronische onsteking van zijn amandelen heeft.Zijn lymfklieren zijn dan ook steeds onstoken trouwens. In mei vorig jaar had hij onstoken amandelen en lymfklieren. Hij heeft toen een AB kuur gehad. Hij bleef wel 2 maanden moe en hangerig, niet willen spelen etc. Bloedtest gehad, maar alles was goed. Hij werd weer levendiger. Augustus weer een aantal dagen ziek geweest. Tussendoor vaak perioden van moeheid en slecht eten. Half december weer ontstoken amandelen en lymfklieren. Weer AB gehad. Daarna weer moe en hangerig. Dit is nu nog zo. Op 10 januari weer koorts. En afgelopen woensdag weer koorts. Donderdagavond koorts, overdag koortsvrij.Vrijdagavond klagen over keelpijn en koorts. Zaterdagochtend weer redelijk fit(afzwemmen, kon half december niet doorgaan door ziekte). Zaterdagmiddag weer klagen over vermoeidheid. Kind valt om 17 uur in slaap. Wil niet eten en heeft weer koorts. Zondag ochtend vrolijk wakker (blijft wel lang vrolijk) en komt om half 10 bij me in bed liggen en valt weer voor een uur in slaap. Eind van de middag kakt hij wer in en valt weer tegen 17 uur in slaap. Geen koorts maar nog steeds keelpijn en hoesten.Heeft het ook koud. Wil weer niet eten....
Zoon lijkt altijd moe, hangerig of ziek. Wil dan ook niet spelen en gaat ook echt slapen. Sowieso klaagt hij vaak over moeheid en ligt nooit laat in bed. Maar nu loopt het de spuigaten uit. In december zei de ha dat de amandelen vewijderd konden worden bij veel klachten, maar ik was daarin nogal terughoudend. Nu ik echter de klachten heb gelezen van chronische amandelonsteking past hij precies in het plaatje. Bovendien zijn bij hem ook aldoor zijn lymfklieren erbij ontstoken.
Ik bel morgen met de huisarts, maar ik vroeg me af of hier mensen zijn die ervaring hebben met onstoken amandelen. Werd je kind fit na verwijdering hiervan?
Lijkt me voor mijn zoon ook fijn als hij weer eens fit enenergiek door het leven kan i.p.v. veel op de bank te liggen.

Groetjes Leandra

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Zelf

Ben ik op mijn 12e van mijn amandelen verlost.. Ik kreeg steeds vaker keelontstekingen en niet eens zo heftig als jouw zoon.
Na de operatie nooit meer keelontsteking gehad of echt ziek geweest tot mijn 30e!
Dus.. Voor mij zeker een succes.

Pfeiffer!?

Mn nichtje had op jonge leeftijd Pfeiffer, ook veel keelklachten en moeheid, misschien kan de dokter daar ook even op laten prikken?

beterschap in elk geval!

Marie

Marie

23-01-2012 om 11:51

Kno

Hallo
Oudste was destijds "orenkind" en heeft met 2 jaar buisjes gekregen en de neusamandel is toen gepeld. Toch bleven de oorontstekingen terugkomen tot ze een jaar of 6 was.
Maar ze bleef ook altijd moe, altijd bleek zien, veel slapen, niet fit, etc. Op een gegeven moment kreeg ze keelpijn en toen toch maar weer eens naar KNO-arts. Ze was toen 7,5 jaar geloof ik. Die adviseerde om de keelamendelen te pellen en dat is ook gebeurd.
Sinds die tijd is ze eigenlijk nooit meer ziek geweest (ze is nu puber), ze kon toen ineens wel opblijven, kreeg meer kleur, ging veel beter eten! (voor die tijd lustte ze haast niks).
Achteraf gezien hadden die keelamandelen er veel eerder uit gemoeten, dat had veel ellende gescheeld.
Dus ik zeg (als ervaringsdeskundige) ga naar de KNO-arts.
Kende je deze info trouwens al?
http://www.kno.nl/publiek/voorlichting/amandel_kind

Leandra

Leandra

23-01-2012 om 20:12

Huisarts geweest

Hallo,

Bedankt voor jullie reactie. Ik ben vanmorgen bij de huisarts geweest. Zijn amandelen en oor waren wat rood, maar niet ontstoken. Ha wil eerst geen verdere actie ondernemen. Tenzij hij 2 weken lang 's avonds koorts heeft of nu nog eens 6 weken vermoeid is. Volgens ha heb je 6 weken nodig om te herstellen en zoon zit nu op 6 weken vanaf december gerekend. Echter, zoon kan ondertussen weer wat opgepikt hebben en dan moet ik weer 6 weken rekenen. Zoon heeft in juli bloed geprikt omdat hij toen ook moe was. Hij was een orenkind. Met 6 maanden al buisjes, een jaar preventief AB gehad i.v.m. steeds terugkerende ooronstekingen.Is toen ook in Utrecht door een kno-arts gezien en door een kinderarts. Ontstoken amandelen zit in de familie. Ik heb ze zelf niet meer (maar weet niet meer hoe dat was), verder niet, tante niet en haar kinderen ook niet. Vroeger was men er echter makkelijker in om die dingen te verwiideren. Zoon had vandaag geen koorts, maar at wel weer slecht. pfff, nog maar even aanzien, maar ik denk niet dat we er zijn, gevoelsmatig.

Groetjes Leandra

buzz

buzz

27-01-2012 om 20:17

Oh leandra

Je verhaal lijkt op dat van mijn zoon.
Bij de huisarts de deur plat gelopen, steeds weer slecht eten, paar dagen koorts, toch niet ontstoken , paar dagen later wel, kuurtje er in, 3 weken later zelfde verhaal.
Kind mist veel school is maar mager, heeft weinig energie slaapt slecht. Na de zoveelste keer doorverwezen naar kno arts. Hebben we een afspraak voor over 3 weken, op dat moment was er natuurlijk niets aan de hand. De amandelen van U zoon zijn een beetje aan de grote kant maar ze zien er verder erg gezond uit. Ik zeg ja dat kan wel zijn, maar het gaat nu ook even goed. Ik weet bijna zeker als ik hier over ongeveer een week of 3 terug kom het er ineens anders uit ziet, het gaat zo op en af mijnheer de kno arts. Ok zegt hij ik ben er niet alleen om mensen beter te maken maar ook om gerust te stellen. U belt de volgende keer mijn assistente maar als hij weer ziek is en dan kom maar eens hier ipv dat U naar de huisarts gaat.
2 weken later was het zo ver, en ja hoor, rood, en groot, en koorts. Dus dit is elke 3 weken zo zegt die arts, waarop ik ja zij natuurlijk. Nou toen was de afspraak zo gemaakt. De operatie en het beter worden viel tegen, (maar dat scheelt nogal per persoon de grote en de aangroei van de amandelen) 14 dagen voor hij weer normaal at en wilde praten. Maar het verschil, niet normaal.
Nu dus ruim 1 jaar geleden. vorig schooljaar was hij dus ongeveer 4 a 5 dagen in de maand thuis met koorts en keelpijn. Nu heeft hij dit schooljaar 4 dagen gemist. Af en toe een keer een verstopte neus, gewoon verkouden, maar dus tot nu toe maar een keer ziek met koorts geweest.
Een heel verhaal maar wie weet heb je er wat aan.
Laat je maar fijn doorsturen de volgende keer zou ik zeggen, en zorg dat die kno arts je kind ziet als hij er echt last van heeft en niet net in een goede periode.

Leandra

Leandra

29-01-2012 om 21:55

Buzz

Dank je wel voor je verhaal. Ik vrees dat het hier ook ongeveer zo gaat lopen. Zoon is nu sinds woensdag weer kiplekker en ik hoop nu dat dat heel lang zo blijft....

Groetjes Leandra.

buzz

buzz

01-02-2012 om 11:01

Sterkte er mee

Ik hoop het ook. En het is echt een slimme afspraak mocht het zo ver komen dat je naar de kno arts moet, af te spreken als ze niet meteen wat zien, om terug te komen als het voor de zoveelste keer zo ver is. Anders word je afgewimpelt terwijl het eigenlijk toch wel nodig is misschien.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.