Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

klaverblaadje

klaverblaadje

02-07-2010 om 22:43

Vermoeidheid en evenwichtsorgaan

Ik was pas bij de doc. vanwege vermoeidheidsverschijnselen.Ik dreig steeds overbelast te raken (druk gezin).
Bij mij slaat dit steeds op mijn evenwichtsorgaan (rechts) wat heel hinderlijk is. vaak draait de kamer s'avonds rond, en kan ik mijn ogen ahw. niet stilhouden. Ik heb ook het idee dat het aan 1 kant is.
Volgens de doc. is dit mijn zwakke punt (andeer mensen krijgen dan bv. hoofdpijn), heb er al vaker last van gehad en het lijkt ook wel of er vaak een virusje zit.
Ik vind het erg vervelend en weet ook niet zo goed wat ik ermee moet. Meestal ga ik maar liggen, maar daar is niet altijd tijd voor..
Herkennen jullie dat, dat het op de evenwichtsorganen slaat?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lynna

Lynna

02-07-2010 om 23:25

Hyperventilatie

Mijn schoonzusje had iets dergelijks, leek eerst ook virus maar bleek na uitgebreide testen hyperventilatie te zijn. Heb jij daar wel eens aan gedacht?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Bastet

Bastet

03-07-2010 om 09:03

Inderdaad

kijk eens op www.hyperventilatie.org
Groetjes,bastet

klaverblaadje

klaverblaadje

03-07-2010 om 12:18

Hoezo?

Dank alvast voor jullie reacties.
En of ik er wel eens aan gedacht heb...ik kijk er wel van op!
Kunnen jullie dat uitleggen (Lynna, aan de hand van je schoonzusje)? Ik had het niet gerelateerd.
Hoe kan het dan als ik naar beneden kijk en omhoog ik het dan voel in mijn hoofd en dat het dan gaat draaien?
Overigens had ik er na een nacht slapen s'morgens ook last van .
Ik hoop dat jullie me nog wat kunnen vertellen, want dan is er wellicht een oplossing.

Bastet

Bastet

03-07-2010 om 12:43

Omdat

Hyperventilatie is meer dan ademnood en een in een zakje moeten ademen,er is namelijk ook een chronische varant met een scala aan klachten.En ja,dat kan dus ook als je net opstaat bijvoorbeeld!
Groetjes,Bastet

Lynna

Lynna

04-07-2010 om 08:43

Weet geen details

Hallo Klaverblaadje,
ik weet geen details, maar weet wel dat mijn schoonzusje zich ook heel erg beroerd/ziek kon voelen erdoor. Zodanig dat ze op weg naar haar werk weer naar huis ging en dan een paar dagen thuis bleef.

Ik heb zelf last gehad van chronische hyperventilatie maar had daar ook spanningsklachten bij. Dat gaf een heel ander beeld en ik had het bij mijn schoonzusje dus nooit herkend als hyperventilatie. Zelf was ze bang voor de ziekte van meniere.

Succes met het uitzoeken wat het is!

Eke

Eke

04-07-2010 om 21:23

Labyrinthitis?

Ik heb, in een periode dat ik heel erg moe was (2e kind gekregen en daarna erg ziek geweest & geopereerd) dit ook eens gehad. Eerst een paar keer 's-avonds en een paar dagen later (want doorgelopen: er moest verhuisd!) ben ik echt omgevallen. Hartstikke misselijk, niet goed rechtdoor kunnen lopen, ogen niet stil kunnen houden. Volgens huisarts was dit labyrithitis. Gaat vanzelf over, meestal. Soms alleen met antibiotica. Ik vind ongeveer niks erger dan duizelig&misselijk, gets!

Doe iets aan de overbelasting, als dat kan, misschien gaat het dan wel over. Aan de andere kant: als dit echt goed toeslaat MOET je wel rust nemen
Sterkte!

Victorie

Victorie

05-07-2010 om 10:16

Herkenbaar

Sommige dingen herken ik wel. Heb een paar jaar geleden een virus op mijn evenwichtsorgaan gehad. Dagenlang plat gelegen omdat de kamer draaide en ik moest overgeven. Als ik nu erg moe ben, heb ik 's morgens als ik mij omdraai op mijn ' aangedane' kant, nog steeds last. Duizelig en mijn ogen draaien weg. Duurt een paar seconden. Ook als ik ga liggen of een onverwachte beweging met mijn hoofd maak. De ene keer erger dan de andere keer. Soms dagenlang helemaal niet, maar echt weg is het niet. Ik zie het nu maar als een signaal dat ik te veel doe en me te druk maak.
Google ook eens op bppd........

Bellefleur

Bellefleur

05-07-2010 om 10:27

Inderdaad

google eens op bppd. Ik heb het ook, en ik herken jouw klachten. Het is erger als ik slaaptekort heb en als ik verkouden ben. Het goede nieuws is dat een fysiotherapeut jou een flink stuk op weg kan helpen. Het is bij mij niet overgegaan, maar enorm verbeterd. De Epley methode werkt bij mij heel goed, de thuisoefeningen waren verschrikkelijk.

duizeltje

duizeltje

05-07-2010 om 19:44

Overspannen

Ik was enorm duizelig toen ik overspannen was. Hoort erbij volgens mijn huisarts. en het is inderdaad ook weer vanzelf overgegaan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.