Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

rokertje

rokertje

27-05-2009 om 22:45

Verschijnselen plotseling stoppen?

Hallo ik rook 1 pakje per dag en word min of meer gedwongen over een paar weken, ineens 3 dagen achter elkaar niet te roken (kan ik nu niet uitleggen, ik moet gewoon 3 dagen ergens heen waar ik niet mag roken). Kan iemand me vertellen wat ik verwachten kan, lichamelijk en geestelijk? Ik heb geen geld voor nicotinepleisters. Iedereen rookt in mijn omgeving, stoppen is heel moeilijk voor mij.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Coco

Coco

28-05-2009 om 00:08

Geen geld?

Een pakje sigaretten kost al bijna € 5,-. Dan moet het toch wel lukken om voor drie dagen nicotinepleisters te betalen? Of kosten die dingen echt zo'n fortuin? (ik rook zelf niet, dus ik ben niet zo op de hoogte, maar als ik eens een keer meer geld uitgeef aan luxe eten oid stel ik mezelf altijd gerust door uit te rekenen wat ik per jaar uitspaar door niet te roken).

krin

krin

28-05-2009 om 09:46

Goedkoper

Een pakje van 7 nicotinepleisters kost minder dan 7 pakjes sigaretten, dus per week ben je goedkoper uit, want 1 pleister is 1 dag. Je spaart dus drie pakjes uit en ongeveer 1,25 uit in die drie dagen.
Hoe dan ook: wil je na die drie dagen gewoon verder roken? Dan kun je ook nicotinetabletten kopen, voor als je tegen de muren opvliegt. Dat moet ook lukken binnen budget (en dat budget is die 15 euro die je in drie dagen niet roken uitspaart).
Om je echte vraag nog even te beantwoorden: hoeveel afkickverschijnselen je krijgt, en hoelang die aanhouden, kan van persoon tot persoon verschillen. Je kunt lusteloos worden of juist opgefokt en rusteloos, bijvoorbeeld. Dan heb je nog kans op concentratieverlies, chagrijnigheid, slaapproblemen en dergelijke. Het helpt wel als je de eerste tijd geen koffie of alcohol drinkt, en wel veel water.
Kijk eens op www.stivoro.nl, daar vind je alles wat je wilt weten.

Nu al stoppen

Dan weet je wat je te wachten staat als je die 3 dagen ergens bent. En misschien ben je dan al over de ergste klachten heen.
En nicotinepleisters, kauwgom en tabletten zijn goedkoper dan sigaretten hoor!

Nena

Nena

28-05-2009 om 13:33

Vreemde redenatie

Erg vreemd dat je wel geld hebt voor een pakje per dag te roken en geen geld voor nicotinepleisters. Gewoon helemaal stoppen lijkt me, tijdelijk hulpmiddelen kopen om te stoppen en daarna houd je geld over)))

Elisa Gemani

Elisa Gemani

28-05-2009 om 14:29

Rokertje

Een pakje met 7 stuks nicotinepleisters van 20 mg kost 19,95 en een pakje met 48 stuks nicotinekauwgom van 4 mg 15 euro. Met drie dagen geen sigaretten kopen heb je dat er uit.

liora

liora

28-05-2009 om 17:25

Nou

je wordt heel erg chagrijnig en krijgt vreselijke hoofdpijn. Veel water drinken helpt.

ik ben ooit van de ene op de andere dag gestopt. Het is vervelend, vooral sociaal. Ik heb al mijn afspraken afgezegd omdat ik echt met iedereen ruzie maakte.

Liora

Rafelkap

Rafelkap

28-05-2009 om 19:35

Nog goedkoper

Mijn man is zonder hulpmiddelen van de ene dag op de andere gestopt. Niks geen bijwerkingen, wel trek natuurlijk. Volgens hem is het puur psychisch.
Dus het kan nog goedkoper
(jaja ik heb een superman, ik weet het)

Goed hoor!

Ik ook

ik ben ook van de 1 op de andere dag gestopt, geen hulpmiddelen gebruikt. Alleen het boek van Alan Carr gelezen, maar of dat nu echt heeft geholpen?
Anyway, het zit inderdaad tussen je oren! Het lichamelijk afkicken duurt 1 week, hoofdpijn en wat bibberig en chagrijnig. Alles wat daarna volgt is het afleren van gewoontes en nieuwe gewoontes zonder sigaret opbouwen. Als je maar ECHT WILT lukt het ook!
Zoals Liora al zegt, mijn sociale leven heb ik toen voor 2 maandjes plat gelegd, daarna de draad weer opgepakt. Ik rookte een pakje per dag (camel, dus 25 stuks toen nog). Inmiddels is het 9 jaar geleden en ik heb nooit meer gerookt! En ik ben daar nog steeds zoooooooooooooooooooooo blij mee!

rokertje ;-)

rokertje ;-)

29-05-2009 om 10:10

Aaah ik moet iets toelichten!

Help ik moet iets toelichten, ik heb het mezelf moeilijker gemaakt dan nodig geloof ik
Ik ben het rokertje zelf eigenlijk niet. Het rokertje is een jongen van 14 die ik ken. Ik wilde het op deze manier doen omdat de situatie dan niet te herkennen zou zijn. Privacy zeg maar. Daarom vertel ik niet te veel.
Hij krijgt geld van zijn ouders om te roken, zij roken ook, zijn vrienden en vriendin ook. Ikzelf rook niet en ga dat ook nooit doen (dus adviezen hier om te stoppen enzo hebben niet veel zin want ik ben hem dus niet *zucht wat heb ik het lastig gemaakt*).
Wie ik ben: iemand die hem die 4 dagen mee gaat maken en ik wil weten wat ik kan verwachten. Hij mag daar niet roken. Ik begrijp dat je dan vooral chagrijnig bent.
Sorry voor de verwarring!!!

krin

krin

29-05-2009 om 10:36

Ander verhaal

Dat is inderdaad iets héél anders. Wat je dan wrsch kunt verwachten, behalve chagrijnigheid, zijn vluchtneigingen en pogingen stiekem te roken. Zeker als hij blijkbaar rondom bevestigd krijgt dat roken normaal is (vreemd, overigens, maar dat terzijde), beschouwt hij het vast bijna als een onvervreemdbaar recht. Ik weet natuurlijk niet wat voor type puber het is, maar ik help je hopen dat het die vier dagen wat hem betreft niet geheel en al om dat rookverbod gaat draaien.
Aan de andere kant: heel erg lang zal hij nog niet roken (mag ik hopen), dus misschien valt de mate van verslaving nog mee en heeft hij er minder moeite mee dan ik denk. In dat geval moet je hem er maar regelmatig op wijzen dat dit een prachtig moment is om helemaal te stoppen

bibi63

bibi63

29-05-2009 om 14:10

Maar....

..... waarom krijgt hij van zijn ouders wel geld voor sigaretten, maar niet voor nicotinepleisters.......? Dat snap ik even niet.
Groetjes,
Bibi

rokertje

rokertje

29-05-2009 om 15:19

Bibi

Bibi idd dat ga ik hem vragen. Blijkt meteen of hij echt wil stoppen of niet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.