Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

amar

amar

21-08-2009 om 11:23

Vetbulten

Hoi medeouders,
de leeftijd ( ik word 50 dit jaar) gaat zich nu lijfelijk zichtbaardermanifesteren: ik krijg vetbulten, vooral op mijn dijen.Maar ook her en der op mijn armen (en dus zichtbaarder) krijg ik nu wat kleine bultjes die 'het oppervlak verstoren'.
Weten jullie of je hier iets aan kan doen?
amar

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Pluk53

Pluk53

21-08-2009 om 12:57

Gegoogeld

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ziekten/20378-aandoeningen-vetbultje-lipoom.html en http://en.wikipedia.org/wiki/Lipoma ( engels; de NL versie had amper info)
klinkt niet erg opwekkend. Maar ach, we worden er allemaal iha niet mooier op met de jaren. Krijg je de bulten bij gelijkblijvend "totaal-gewicht"?

Mamvantwee

Mamvantwee

21-08-2009 om 13:14

Heeft mijn man ook

En zijn moeder ook, zit in de familie lijkt het. Op zich kan het geen kwaad hoor. Soms lijken ze ook te verplaatsen (klinkt eng), dat is wel raar.

groet, Mamvantwee

amar

amar

21-08-2009 om 14:59

Reaktie

Pluk, ze ontstaan terwijl ik op hetzelfde gewicht blijf.
Mam van 2 ,ja, ze verplaatsen soms ook, en ze kunnen dikker worden. Het schijnt inderdaad iets familiairs te zijn.Alhoewel mijn moeder het veel minder heeft!!

Manus

Manus

21-08-2009 om 16:02

Ik ook

Dag Amar,

Al vanaf mijn 13e jaar heb ik vetbulten (ik ben nu 45) Deze vetbulten zitten overal in mijn lijf: armen, benen, buik, rug, borsten... kortom, waar zitten ze niet. Als ik mijn armen in een bepaald licht houd, lijkt het wel alsof ik in een wespennest gelegen heb; zoveel bulten zijn er te zien.
Aan vetbulten of lipomen valt niet zo veel te doen en inderdaad is het meestal een erfelijke kwestie; mijn vader en zijn vader zitten en zaten ook vol bulten. Je zou de bulten weg kunnen laten halen, maar vaak is dat onbegonnen werk, omdat ze net zo hard weer terugkomen. Daarbij valt het nog te bezien hoe het met je littekenvorming is - ik krijg zelf vrij snel littekens. Om een lang verhaal kort te maken; maak je niet al te druk, houd nieuwe bulten wel in de gaten (zijn ze rond & letterijk grijpbaar). Bij bulten die je niet vertrouwd - naar de huisarts.

PS als je zorgt dat je iets meer spierweefsel kweekt, vallen de vetbulten daarin weg....

Manus

amar

amar

26-08-2009 om 11:18

Manus

dank ook voor jouw reaktie, ik moest lachen om je opmerking over dat spierweefsel kweken....
Ik las je bericht eerst verkeerd, dacht dat je er al 13 jaar last van had. Later las ik dat je ze al vanaf je 13-de hebt! Wat zeur ik dan, denk ik nu .
Ik zal inderdaad de gaten houden als er bulten zijn die ik niet vertrouw.Jij ook sterkte ermee,
groeten van amar

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.