Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Ongerust

Ongerust

17-12-2012 om 08:48

Vit b12 tekort. ervaring?

Vrijdag heb ik te horen gekregen dat ik een vit B12 tekort heb. Ik ben naar huis gestuurd met vitaminepillen (zelf halen bij de drogist) en over 3 maanden bloedprikken. Nu ben ik eens op internet gaan zoeken, eigenlijk vooral om eerst te kijken welke pillen ik het beste kon kopen. Maar toen zag ik ook allerlei sites met een lijst symptonen en oorzaken waar ik best van schrok. Heel veel uit die lijst heb ik al jaren last van! Moe was ik altijd al, maar het laatste jaar zo erg dat dat de aanleiding was om het te melden bij de huisarts. Maar ook depri, stijve spieren en ongeconcentreerd. En omdat ik wel gezond eet begrijp ikdat mijn lijf waarschijnlijk slecht vitb12 opneemt, dus dat die pillen eigenlijk zinloos zijn. Ik heb woensdag weer een afspraak staan, maar ik wil het liefts nu actie. Ik ben het zo zat om zo futloos te zijn!
Het enige fijne is dat ik veel dingen nu ineens wel kan plaatsen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

17-12-2012 om 16:49

Injecties

Begin eens met 10 injecties in 5 weken. Bloedprikken is zinloos nadat je eerste injectie is geweest (je waardes zijn vanaf dat moment onnatuurlijk hoog).

Jojo

Jojo

17-12-2012 om 20:24

Herkenbaar

Ik had ook al een tijdje last van allerlei vage symptomen eind vorig jaar en omdat er schildklierproblemen in de familie zitten, ging ik naar de huisarts om bloed te laten prikken. Omdat de symptomen ook bij een B12-tekort zouden kunnen passen, liet ze dat ook meteen testen. Met mijn schildklier bleek niets mis, maar mijn B12 was te laag. Ook ik moest eerst aan de pillen en net als jij verwachtte ik daar eigenlijk weinig van. Maar tot mijn verbazing was mijn B12 met de pillen wel weer goed. Blijkbaar neem ik te weinig op als het alleen uit m'n voeding, maar als er een hele grote dosis binnenkomt door de pillen gaat het wel goed genoeg.
Omdat het zou kunnen dat de opname nog verder vermindert moet ik wel nog af en toe laten testen of m'n B12-niveau nog steeds OK is (eens per jaar), maar tot nu toe gaat het goed.
Met kijken naar die websites ben ik trouwens snel gestopt, want daar werd ik ook niet vrolijk van. Slik nu ook gewoon huismerk B12 pillen en niet allerlei bijzondere merken en formules waar ze op dat soort sites bij zweren.
Hopelijk helpen de pillen jou ook en ben je snel van de vage klachten af.

dc

dc

20-12-2012 om 12:42

Sterkte!

Ik kan verder niets zinnigs zeggen, maar wens je heel veel sterkte toe!

Tinus_p

Tinus_p

20-12-2012 om 13:25

Zucht

Neem je partner mee, en vraag nogmaals om 10 injecties als opstartdosis.

Rafelkap

Rafelkap

21-12-2012 om 09:53

Aanzien

Ik geef het op? maar misschien heb je wel baat met die pilletjes. Ik vrees dat je teveel hoopt op een wondermiddel. Als je al zo lang ziek/moe bent ben je niet in 1 injectie en in 1 dag beter. Zie het gewoon even aan met die pilletjes en werkt het niet dan ga je terug naar je huisarts.

Ook B12 tekort

Ook B12 tekort

28-12-2012 om 20:47

B12

Ik was al jaren moe met nog een hele hoop andere klachten. Bij toeval werd een B12 tekort ontdekt wat in eerste instantie wel maar daarna niet goed behandeld werd. Ik heb heel veel gehad aan de site en het forum van http://www.stichtingb12tekort.nl Nu na 2 jaar ben ik zo enorm opgeknapt.Het verschil is gewoon ongelofelijk. En als ik al die tijd goed behandeld zou zijn was ik veel eerder zo geweest maar goed.
Jouw arts behandeld je niet op de goede manier en zo zul je ook niet opknappen. Verdiep je zelf eens in je tekort zodat je om de juiste behandeling kunt vragen. Veel succes.

Ook B12tekort

Ook B12tekort

04-01-2013 om 23:57

Site en andere arts

Goed dat je al op die site hebt gekeken. Dat is de eerste stap. Die pillen gaan je niet helpen, dat kunnen alleen injecties. Die zijn trouwens heel goedkoop, iets in de orde van 50 eurocent per stuk. De injecties krijg je (na aftrek van je eigen risico) helemaal vergoed vanuit de basisverzekering, de pillen moet je zelf betalen. Dus je slikt nu iets wat jou geld kost en niet helpt.
Ik begrijp heel goed hoe je je nu voelt, ik zat ook zo. Maar de enige manier om beter te worden is toch door injecties te krijgen. En de enige persoon die er voor kan zorgen ben jij. Jij moet voor jezelf opkomen en die arts vertellen dat je hier klaar mee bent en de juiste behandeling wilt. En als je met die arts niet verder komt dan zoek je een andere arts. Het is niet simpel maar ik kon het ook en met mij nog veel andere mensen.
Heel veel sterkte.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.