Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Gallifrey

Gallifrey

01-11-2009 om 17:06

Vocht vasthouden?

Ik ben voor mijn werk twee weken in Duitsland. Ik ben halverwege, volgende weekend kom ik terug naat Nederland.
Nu heb ik, sinds de tweede of derde dag hier, last van vochtophoping. Mijn ogen zijn, vooral in de ochtend, ontzettend opgezet. Daarnaast zijn ook mijn onderbenen dikker dan normaal, ik kan er putjes induwen. Ik heb dit nooit eerder gehad. Ook ben ik wat eerder moe en ik heb een zeurderige hoofdpijn maar ik voel me absoluut niet heel erg ziek.
Als ik thuis was zou ik morgenochtend even naar de huisarts gaan, maar dat gaat nu niet. Natuurlijk kan ik best naar een arts als het nodig is, maar de drempel is wel hoger.
Wat zou dit kunnen zijn? Ik heb de eerste dagen minder gedronken dan normaal (er zit chloor in het kraanwater) en vetter gegeten. Ik slaap op een hotelkamer. Het weer en de hoogte zijn hier hetzelfde als in Nederland.
Van googlen word ik in dit geval niet wijzer.
Is er iemand die dit herkent? Wat moet ik hier nou toch mee?
Alvast bedankt voor eventuele reacties!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
liedewij

liedewij

01-11-2009 om 19:20

Huisarts

Het kan wat met je nieren zijn. Ik zou vanuit duitsland naar je eigen huisarts bellen morgen. Nog een week afwachten is te lang denk ik.

Liedewij

Gallifrey

Gallifrey

01-11-2009 om 19:59

Dat ga ik doen!

Liedewij, wat ontzettend stom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb. Natuurlijk ga ik morgen mijn huisarts even bellen. Bedankt voor de tip.
Ik twijfelde om mijn vraag hier neer te zetten omdat zo'n medische vraag hier niet echt hoort. En nu krijg ik toch een antwoord waar ik direct iets mee kan. Alleen wel echt stom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb....

Guinevere

Guinevere

01-11-2009 om 21:04

Zout?

Is het eten dat je voorgezet krijgt niet mega-zout? Ik kan me dan voorstellen dat je enorm veel meer vocht gaat vasthouden dan anders, als je dat niet gewend bent. En schaf een paar flessen lekker drinkwater aan!

Tinus_p

Tinus_p

02-11-2009 om 15:35

En?

Huisarts gebeld?

Ik zat overigens te denken aan een allergische recatie, en/of de airco.

Gallifrey

Gallifrey

02-11-2009 om 22:08

Gebeld

Ik heb vanochtend mijn huisarts gebeld. Er is geen reden voor paniek. Wel moet ik heel goed mijn urine in de gaten houden en bij elke verandering opnieuw bellen. Als ik thuis ben moet ik dat sowieso even laten controleren. Als ik het benauwd krijg moet ik wel direct hier naar een arts.
Het kan van alles zijn, de huisarts wilde daar niet heel veel over kwijt. Het kon inderdaad een allergische reactie zijn maar ook gewoon een ontstekinkje of zweertje dat ik ergens zou kunnen hebben. In dat geval zou het waarschijnlijk eenmalig zijn. Hij heeft het niet over nieren gehad, maar daar had ik zelf op het internet al het e.e.a. over gevonden. Ik denk dat ik daar mijn urine voor in de gaten moet houden en moet laten controleren. De benauwdheid heeft, lijkt me, te maken met oedeem in de longen? Dat vind ik wel een beetje eng, in m'n eentje op een hotelkamer. En als je denkt dat je het benauwd zou kunnen krijgen word je het al een beetje.....
Guinevere, het zou inderdaad best kunnen dat ik meer zout heb gegeten. En dat flessenwater had ik al gekocht, heerlijk is dat als je de hele week op koffie, thee en sapjes hebt geleefd...
Tinus_p, het zou volgens de huisart inderdaad een allergische reactie kunnen zijn. In dat geval zou het heel goed een eenmalig verschijnsel kunnen zijn. Ik ben benieuwd, ik ben nog nooit ergens allergisch voor geweest. Maar goed, daar kom ik waarschijnlijk nooit achter.
Bedankt voor de reacties! Ik kan via de hotel-WiFi niet reageren, dat doe ik via de mail en via mijn man. Ik zie dus overdag de reacties maar kan pas reageren als mijn man thuis is...
Nogmaal bedankt in elk geval!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.