Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

down

down

19-12-2009 om 10:26

Voel me zo down

Ik zit al een tijdje in een mega-dip. Ik voel me ontzettend down en krijg niks gedaan; er komt niets uit m'n handen en ik heb nergens zin in.....
Wie heeft er tips (bijv. iets homeopatisch ofzo waardoor ik weer wat beter in m'n vel zit)?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Terpi

Terpi

19-12-2009 om 10:40

Down, vraagje

Wat is naar jouw idee de aanleiding van het gevoel van down zijn? We kunnen tenslotte wel allerlei tips gaan geven, varierend van middeltjes tot psychotherapie maar de vraag is vooral waar het vandaan komt. Zijn er mogelijke lichamelijke oorzaken? Zit het meer in een psychische overbelasting? Heb je nare dingen meegemaakt recent? Tacogriep gehad? Nou ja, ga zo maar door dus...
Groet Terpi

down

down

19-12-2009 om 10:50

Terpi

Het zit m'n in het feit dat ik al jaren in een sleur zit. Ik heb er bewust voor gekozen om tbm te worden, maar sinds een paar jaar voel ik me daar eigenlijk helemaal niet meer happy bij (het gaat op en af, ik heb dit gevoel niet constant). Ik baal ook enorm van de dagelijkse terugkerende huish. dingen zoals eten koken, poetsen, boodschappen doen, de was etc. Ook het zorgen voor de kids breekt me op. Ondertussen zitten de kids allemaal op school, dus ik ga binnenkort met een nieuwe opleiding beginnen. Maar tot die tijd zit ik hier nog in die sleur, waar ik maar niet uitkom. Ik kan niet meer genieten van de kinderen of van andere dingen, voel me een beetje zwaarmoedig...

Terpi

Terpi

19-12-2009 om 11:23

Bore-out?

Ken je het begrip 'bore-out'? Dat is de tegenhanger van burnout, waarbij je symptomen hetzelfde zijn maar de oorzaak ligt in te weinig geprikkeld worden ipv overwerkt raken. Adviezen zijn gericht op activering, zoek iets wat je inspireert, wat je op een andere manier moe maakt zoals een sport, een hobby waarbij nieuwe vaardigheden aangeboord worden, vrijwilligerswerk, een cursus of opleiding (waarvan je schreef dat je daar inderdaad mee gaat beginnen) of iets anders wat je motiveert op een andere manier dan dat je nu bezig bent.
Wat zou jou inspireren?
Groet Terpi

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.