Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

fungi

fungi

21-09-2010 om 09:53

Voetschimmel?! azijn!

Ik heb al jaren last van voetschimmel en alle zalfjes die ik dan koop/ of van de dokter krijg lijken gewoon niet of nauwelijks te helpen. Gek werd ik ervan. Sinds vorig jaar winter had ik ineens een plek onder mijn voetzool (daarvoor bleef het beperkt tot mijn tenen) en ik werd gek van de jeuk. Deze zomer was de plek even groot als een rijksdaalder (weetjenog) en ik sliep gewoon beroerd van de jeuk. Toch maar weer eens gegoogled en ik kwam de tip tegen om azijn baden/kompressen te gebruiken. Gewoon in een badje heet water een flinke plons azijn en dagelijks een kwartiertje weken. Als dat teveel tijd kost kun je ook een gaasje gedrenkt in azijn tegen de plek plakken. Het prikt wel zeker in het begin toen de plek nog open lag. Tussentijds vet ik het wel wat in met een neutrale crème.
Ik ben nu nog geen week bezig en de plek is al zichtbaar minder! En de jeuk is ook niet meer zo erg. Dit wilde ik jullie niet onthouden, dus ik hoop dat ik iemand help met deze tip.
Zelf had ik echt een "baadt het niet dan schaadt het niet" gevoel. Of zijn er nog mensen die weten of azijn kwaad kan? Zelf heb ik het idee dat die dokter-zalfjes ook niet al te best zijn en ik durf ze nooit al te lang achterelkaar te gebruiken.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Bedankt voor de tip!

Ik heb het zelf om de haverklap: schilverige, bulterige, jeukerige, rode, droge plekken tussen m'n tenen die ik makkelijk openkrab als ze even kriebelen. Ik ga vanavond al beginnen met het azijn-badje.

koentje

koentje

22-09-2010 om 11:36

Een badje

van jodiumzeep (betadinescrub) helpt ook heel goed hier!

klaver

klaver

23-09-2010 om 07:41

Schoonmaakazijn of keukenazijn?

Goed tip. welke van de twee gebruik je?

koentje

koentje

23-09-2010 om 11:33

Ja,

dat heb ik wel eens in mijn oor gedruppeld toen ik zo'n last had van jeuk in mijn oren...
Is geen lekker gevoel met schoonmaakazijn...... Bewaar die maar voor de ramen!

Holiday

Holiday

23-09-2010 om 19:45

Azijn is fijn!

Azijn voor je voeten wist ik nog niet, ga ik proberen.

Maar als je jeuk hebt in je oren, is daar via de huisarts een heel fijn druppeltje voor te krijgen. Het zal je niet verbazen dat het ruikt naar azijn en "zure druppels" wordt genoemd!

Rembrand

Rembrand

23-09-2010 om 23:42

Molkosan

Je kunt hier ook Molkosan voor gebruiken. Het is te koop in de reformzaak en staat bekend om zijn schimmelwerende werking.
Overigens werkt gentiaan violet ook goed voor voetschimmel. Nadeel is dat je voeten pimpelpaars worden en dat het moet slijten. Dat is nu niet erg want het teenslipperseizoen is toch voorbij.
M.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.