Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Minet

Minet

30-05-2009 om 08:20

Voetschimmel/ontstekingen

Wie heeft ervaring met hetvolgende:
2 maand geleden had ik last van voetschimmel, iets wat natuurlijk simpel te behandelen is. Toch leek het niet zo simpel, en ging ik ermee naar mijn huisarts, waar ik tot 3 keer toe een andere zalf kreeg. Het was nog maar net weg, toen er onder mijn tenen, bij de overgang naar de voet, dikke blazen ontstonden, de boel was flink ontstoken, en ik kreeg zinkzalf met een toevoeging van een schimmeldoder. Na ruim een week was het weer over.
Onlangs kwam de schimmel weer terug, gelijk aan het smeren geslagen, maar sinds 2 dagen zitten de blazen er weer en staan mijn tenen daardoor echt omhoog, lopen is dus niet heel fijn zeg maar. Het potje zinkzalf met toevoeging is weer uit de kast getrokken, ik smeer en reinig weer braaf, maar wil toch wel heel graag definitief hier vanaf.
Waarom gaat dit zo ontsteken, en hoe kan ik het voorkomen?
Ik zal vast even vermelden dat ik geen zweetvoeten heb, dagelijks sokken verwissel als ik die al draag, veel op blote voeten loop, en de kwaal zit dus alleen aan de rechtervoet.
Ben heel benieuwd naar jullie tips!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rembrand

Rembrand

30-05-2009 om 10:27

Dermatoloog.

Blazen en voetschimmel ken ik niet als combinatie.
Wellicht toch maar eens door laten verwijzen naar een dermatoloog ?
M.

Minet

Minet

31-05-2009 om 09:17

Lastig

Ik ga zeker dinsdag naar mijn huisarts. De zalf die de vorige keer goed hielp blijkt inmiddels 3 weken over datum te zijn. Ik gebruik hem echter wel gewoon, het lijkt iets te doen. Vandaag gelukkig geen aktiviteiten waarbij ik veel moet lopen, mijn tenen raken de grond niet door de blazen, dus dat loopt niet echt handig.
De orale medicatie ga ik zeker bespreken, als dat dan nog niet werkt is de dermatoloog aan de beurt.

Dirkje

Dirkje

31-05-2009 om 12:55

Auw

ja, hier ook ervaring met voetschimmel en blazen. Meestal helpt de zalf wel (combinatie miconazol en cortison), maar niet altijd. Toen ik heel veel blaasjes had en echt helemaal verging van de jeuk kreeg ik een lamisilkuur in tabletvorm van twee weken voorgeschreven. Geen fijne medicijnen, ik kreeg last van mijn maag en nog een boel andere bijwerkingen, maar het hielp wel.
Sterkte,
Drikje

Minet

Minet

02-06-2009 om 19:47

Vervolg

Het is nog niets verbeterd helaas, vandaag de huisarts gebeld, kan na heel lang aandringen donderdag terecht, anders zou het pas volgende week zijn.
Inmiddels zijn 2 blazen kapot, 1 is echt 2 cm. doorsnee, en een vierde is in ontwikkeling.
Ik wordt er allerminst vrolijk van, ga donderdag zeker vragen om orale medicatie ipv smeersels, met daarbij direct een maagbeschermer.
Voorlopig heb ik spierpijn in mijn enkel van het geforceerd lopen/geen steun hebben aan mijn tenen
Hopelijk ben ik er snel vanaf!

Gijsje.Dijkman

Gijsje.Dijkman

03-06-2009 om 09:41

Wondroos

Is het geen wondroos? Een vriendin van mij had iets dergelijks op de voet en dat bleek wondroos te zijn.

Minet

Minet

03-06-2009 om 14:59

Gijsje

Wondroos heb ik (helaas) als eens gehad, maar dit ziet er echt totaal anders uit. Dit is echt een schimmelsoort met daarbij grote dikke blazen van 1-2 cm2 onder de eeltlaag van de voet, en kloven onder en tussen de tenen.

Dirkje

Dirkje

03-06-2009 om 20:36

Je omschrijving

klinkt precies als de schimmel die ik idd wel eens gehad heb. Die blazen konden ook heel erg groot worden en na verloop van tijd gingen ze ook vaak open, omdat ze zo groot geworden waren en tussen de tenen kapot schuurden. Maar uiteindelijk is het inderdaad het beste om het aan de dokter te laten zien. Als het goed is zal die het herkennen voor wat het is: voetschimmel of miscshien wel iets heel anders.
Groet,
Dirkje

Minet

Minet

04-06-2009 om 09:15

Huisarts

Oeps!!!! dat was de reaktie van de huisarts.
Haar idee is dat het extreme schimmel is met daarbij een exceemvorm.
Omdat het inmiddels over het hoogtepunt heen lijkt te zijn ga ik door met smeren met micanozol en zinkzalf met toevoegingen, om en om.
Zodra het weer begint wil ze dat ik elke dag een foto neem van mijn voet, ik kan dan bellen en krijg meteen een verwijzing voor de dermatoloog. Aan de hand van de foto's kan deze dan hopelijk een juiste diagnose stellen en een behandeling doen waarmee ik er hopelijk definitief vanaf kom!

amk

amk

04-06-2009 om 16:00

Biopt

is er al een biopt op kweek gezet dan? Want dat levert voor de dermatoloog de meeste info op.

Minet

Minet

04-06-2009 om 21:58

Nee en ja

Vandaag is er geen biopt onderzocht, de vorige keer echter wel, zelfs meerdere keren, maar omdat ik toen al een aantal dagen met een zeer sterke schimmeldoder aan het smeren was was de uitslag: geen schimmelsporen

Hetzelfde gold vandaag bij de huisarts, ik ben al ca. 10 dagen flink aan het smeren, dus schimmel aan de oppervlakte is weg. Het biopt zou dan dieper weggehaald moeten worden.

Ondertussen is vanmiddag de grote blaas opengegaan, er kwam nogal wat vocht uit, lopen is nu gelukkig een stuk makkelijker.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.