Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Jolanda123

Jolanda123

21-06-2010 om 09:18

Voor de 2e keer een gebroken arm, hoelang gips?

14 april jongstleden heeft mijn zoon zijn arm gebroken. Dat was een zogenaamde twijgbreuk, en op 12 mei van de maand daarna mocht het gips eraf.

Kind gelukkig.

Tot zijn grote verdriet komt hij op 3 juni weer ten val, en natuurlijk op zijn net geheelde arm. Resultaat: weer een gebroken arm, en nu zijn er 2 botten gebroken die onder narcose gezet moeten worden.

Daarna wordt er mij verteld dat ze erg voorzichtig willen doen, dat hij eerst 2 weken normaal gips krijgt, dan weer foto's en kunststof gips voor 4 weken, daarna weer foto's en dan zit de mogelijkheid erin dat hij nog weer 2 weken gips kan krijgen.

Afgelopen vrijdag waren we in het ziekenhuis voor en gipswissel en foto's.
Nu mogen we naar 3 weken terugkomen, en daarna mag het gips eraf...

fijn natuurlijk voor het kind, maar ik heb er zo mijn twijfels bij. Ik vind het te snel en ik loop te denken over een second opinion.

Nu mijn vraag:
Zijn er mensen die ook 2x binnen de 7 weken een gebroken arm hebben gehad, en hoe was de manier van behandelen daarna?

Wat is de "normale" tijd voor een dubbele breuk om te helen/genezen?

Voor foto's van de breuk en de arm http://picasaweb.google.com/Dalanjolanda/GebrokenArm?feat=directlink

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Jolanda

Als ik je verhaal goed begrijp, dan mag het gips er 10 juli af? Dan heeft het er dus ruim 5 weken om gezeten, en dat is maar een paar dagen korter dan de eerst beloofde 6 weken. Bovendien ga ik er vanuit dat er ook dan nog foto's gemaakt worden om te kijken hoe het geheeld is?
Daar zou ik me dus niet zo veel zorgen om maken.
Wat ik me wel afvroeg: is de tweede rö-foto de foto ná repositie? Het staat namelijk nog lang niet anatomisch. dat zou voor mij wel een reden zijn om een second opinion aan te vragen.

Wat een pechvogel trouwens. Het zal je gebeuren, twee maal dezelfde arm

O nee

Ik zie het al, er zijn geen foto's bij van na repositie. Sorry!

Jolanda123

Jolanda123

21-06-2010 om 09:46

Silone

Ik ben er vanuit gegaan dat het gips eerder 6 tot 8 weken zou blijven zitten, als in totaal 5 weken.

Het hele eier-eten is ook dat ik het niet erg snap
Deze breuk is aanmerkelijk "erger" als de eerste breuk.
Deze breuk zit ook op dezelfde plek als de eerste breuk.

Mijn gedachtengang mag wel simpel zijn, maar ik heb zo iets van hoe erger de breuk, des te langer het gips

Jammer genoeg heb ik de foto's nog niet van afgelopen vrijdag, zodat ik ook kon zien hoe het geheeld was, en was het toen niet mogelijk om met de arts te spreken omdat die door moest naar het ziekenhuis in Leeuwarden.

trouwens bedankt voor je snelle antwoord

Gr. Jolanda

Janeway

Janeway

21-06-2010 om 14:28

Jolanda123

Mijn zoon brak zijn arm op 1 april, vergelijkbaar met jou zoon zijn arm maar iets hoger.. Hij is geopereerd (2,5 uur) en het is gezet met pennen en gips. Eerst 2 weken de spalk, daarna een week kunstofgips.. Ze waren optimistisch en dachten dat het wel zonder kon. Maar bij de controle vonden ze het niet zo'n heel goed plan dus toen nog 4 weken gips.(dus 7 weken in totaal) Toen weer foto's en hij kreeg een verwisselbare spalk. ALleen af binnenshuis. We zijn donderdag terug geweest, weer foto's en de spalk mag nu meer af maar met buitenspelen toch weer om.. We zijn er dus al een tijdje zoet mee. Er komt ook nog een operatie en wat daarna gebeurt is afhankelijk van hoe het dan is..
Ik hoop voor je zoon dat het allemaal wat sneller gaat, ik wil je niet de put in kletsen nl.
Voor belangstellenden foto's voor http://94.100.114.16/917000001-917050000/917023901-917024000/917023942_6_kXIK.jpeg
en na (vlak na de operatie) http://94.100.118.232/917000001-917050000/917023501-917023600/917023537_6_HIdt.jpeg

Janeway

Janeway

21-06-2010 om 14:29

En ik moest toch even slikken bij jou foto's hoor, werd weer accuut misselijk.. Wat een rotgezicht..
Sterkte met je mannetje

Jolanda123

Jolanda123

21-06-2010 om 14:42

Janeway:

Nou, dat is ook een behoorlijke breuk, en dat lijkt me ook heel vervelend....

Ik denk dat ik eerst maar eens een afspraak ga maken met de huisarts, om daar mijn zorgen neer te leggen.

Ik loop me wat dat aangaat echt af te vragen wat de overwegingen zijn om wel of geen pennen te zetten, en wel of geen spalken en aanverwante toestanden.

Zoonlief (13) is ook een type wat motorisch niet al te sterk is (valt gemakkelijk, net zoals zijn moeder LOL) en voorkomen lijkt me toch beter als genezen.

en lang genezen lijkt mij nu beter als kort genezen.

Dank je wel voor je reactie, en ja het was een rotgezicht. Hij wilde er dan ook zelf niet naar kijken.

Janeway

Janeway

21-06-2010 om 15:05

Ja kan natuurlijk

Bij de volgende of laatste keer vragen of je een afneembare spalk kan krijgen. Dan heeft ie nog even steun. Dat maken ze door een ander soort kunststof gips te nemen (wat zachter) daar maken ze dan een arm van en dat knippen ze door. Klittenband ed er op en je kan de spalk af doen. Heel handig met douchen ed..

Janeway

Janeway

21-06-2010 om 15:07

Ohh (gaat lekker)

De keuze om bij onze zoon pennen er in te doen, was omdat het tijdens het zetten iedere keer van elkaar afgleed, ze hebben ook eerst plaatjes geprobeerd maar ook dat lukte niet. Tijdens de operatie is voor die pennen gekozen. Het was nogal schuin gebroken.

Foto's na

De foto's die als controle gemaakt worden zijn het belangrijkste - daar wordt gekeken of het bot goed staat en goed heelt. Op basis daarvan kan ook beslist worden of er wel/geen gips meer nodig is. Je kan je zorgen bij de huisarts neer leggen maar liever bij de breukenkliniek zelf.

Beterschap!

Marile

Jolanda123

Jolanda123

24-06-2010 om 17:28

Foto en second opinion

Al met al zat het me toch niet lekker.

Gisteren dus in een naburig ziekenhuis een afspraak gemaakt voor een second opinion.

Ook heb ik de foto van de laatste keer gezien.

En die foto sterkt mij alleen maar in mijn overtuiging dat het goed is dat ik dat doe.

Voor degene die de laatste foto willen zien:

http://picasaweb.google.com/lh/photo/wBGlYfvSjLEZorEKW64KOA?feat=directlink

Vic

Vic

25-06-2010 om 09:21

Is dit de definitieve stand?

Ik ben geen deskundige, maar dit staat duidelijk niet recht.

Maar ja

Er is wel callusvorming, dus de botten groeien op deze manier vast. Ik ben benieuwd met je second opinion.

Jolanda123

Jolanda123

25-06-2010 om 09:58

Vic

Nee, dit is (denk ik) niet de definitieve stand, maar aan de hand van deze foto werd wel gezegd dat hij met 3 weken uit het gips kon.

Jolanda123

Jolanda123

25-06-2010 om 10:00

Silione

Ik ben ook erg nieuwsgierig naar de uitkomst van die second opinion.

Ik heb er in iedergeval mijn twijfels bij. Volgens mij staat het bot ook niet mooi recht, en groeit het verschoven aan elkaar.

Nou ja, we gaan het zien.

Jolanda

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.