Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Margrietje

Margrietje

24-11-2008 om 15:46

Vraag over sterilisatie

Hallo,
We zijn zover dat ik me wil laten steriliseren. we hebben al bewust gekozen dat ik (vrouw) dit laat doen. Nu lijkt me de Esure methode de makkelijkste ingreep. Alleen vraag ik me af of dit kan gaan ontsteken? Ik heb nl. een Mirena gehad, die na 2 jaar ook was gaan ontsteken, wat me een baarmoeder ontsteking opleverde!! Dat was geen pretje...Aangezien hier ook 'iets vreemds' in het lichaam komt, zou het theoretisch kunnen?!? Dat is wat ik me afvraag.
Heeft iemand al ervaring met deze methode van steriliseren?
Wie kan mer er iets over vertellen, ook wat betreft de ingreep?!
Bedankt, Groetjes Margrietje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Geen ervaring maar

ik lees mee... Ik ben ook van plan om me na de bevalling van ons 4e kindje zsm te laten steriliseren en ook ik neig naar de Essure methode. Heb er al best veel info over kunnen vinden maar dit heb ik nog niet kunnen googlen.

Yvonne

Yvonne

25-11-2008 om 09:56

Vorig jaar gedaan

Ik heb me vorig jaar dmv de Essure methode laten steriliseren. Of dit kan gaan ontsteken weet ik niet, zal je aan de arts moeten vragen.
Tijdens het inbrengen van die dingetjes in je eileiders heb je even het gevoel van een heftige menstruatie kramp. Daarna viel het reuze mee nog 2 dagen of zo lichte krampen gehad. Wel 4-6 weken een bloederige afscheiding gehad.
Van te voren moest ik goed eten maar na de behandeling werd ik onwijs misselijk volgens de gyn kwam dit door de pijn terwijl ik niet zoveel pijn ervaarde. met die misselijkheid was ik echt een uitzondering.

kaatje66

kaatje66

25-11-2008 om 10:35

Mijn vriendin

Mijn vriendin heeft het vorig jaar laten doen. Helaas is het bij haar niet gelukt. Haar eileiders/stokken? lagen anatomisch verkeerd. Dus ze konden er niet goed bij. Ze was erg misselijk en viel bijna flauw. Bij haar is het dus niet gelukt en slikt nu dus nog steeds de pil, omdat manlief niet durft!!!!! Maar dit was een uitzondering vertelde de gynaecoloog. Ze had dus gewoon pech!!!
succes.
groetjes kaatje(66)

Jonneke

Jonneke

26-11-2008 om 12:58

Begin september ben ik gesteriliseerd

dmv Essure methode. Behandeling stelt niks voor. Ja, het kan gaan ontsteken, zei Gyn maar dat gebeurt in heel weinig gevallen (minder dan 5% geloof ik). Maar dat merk je vrij snel, zei de Gyn dan krijg je koorts enzo. Dan moest ik gelijk naar het ziekenhuis bellen, en niet naar de HAP. Ik heb nergens last van gehad. Een dag hele zware rugwee-achtige pijn, en idd 6-weken vervelende bloederige afscheiding. Nog 2 weken, dan foto's maken, en dan mag ik stoppen met de pil! Hoera.

Hetty,*

Hetty,*

26-11-2008 om 20:23

Gewone manier

Nee een gewone sterilisatie kan niet op de gewone manier omdat ze je buik opblazen ivm de kijkoperatie en dat geeft een bijzonder onaangenaam gevoel + lastig ademen. Dus je moet onder narcose zodat je beademd kunt worden.
Nee je hoeft niet terug te komen voor een controle. Tot de volgende menstruatie wel voorbehoedsmiddelen gebruiken voor de zekerheid ivm een eventuele eisprong voor de sterilisatie.
Je ziet overigens geen littekens, tenminste, ik zie ze niet. 1 buisje gaat door navel en 1 sneetje zit in het haar, maar dan moet je natuurlijk niet alles afscheren
Groetjes Hetty,*

Ovabloc

Er is nog een manier voor sterilisatie: ovabloc
http://www.ovabloc.com/ovabloc-nl/ovabloc
Ik heb hier zelf geen ervaring mee , maar je kan allicht eens kijken of het iets voor jou is.

Polly Shearman

Polly Shearman

27-11-2008 om 12:42

Let op: domme vraag

Waarom word je na een steralisatie nog ongesteld????

het is toch zo dat je baarmoeder zich klaarmaakt voor een eitje en als dat niet komt alles weer lost?
en als er dan al een tijdje geen eitjes meer komen ( door bv overgang) dat dan de ongesteldheid ook stopt?

waarom stop het dan niet na een steralisatie?

ALs je de pil slikt, heb je ook geen eisprong maar heb je een kunstmatige ongesteldheid door de hormonen van de pil.
maar als je geen eisprong hebt, word je toch normaal ook niet ongesteld?

wie legt me het uit?

groet, polly

Minet

Minet

27-11-2008 om 12:52

Polly, antwoord op jouw leuke vraag

Gevonden op www.ziekenhuis.nl:
dat er menstruatie optreedt wil o.a. zeggen dat er geen bevruchting heeft plaatsgevonden, het zegt niets over een eisprong. De baarmoeder bereidt zich maandelijks voor op een eventuele embryo dit gebeurt onafhankelijk van een eisprong.
Groetjes, Minet

Polly Shearman

Polly Shearman

27-11-2008 om 13:07

Waarom

zijn er dan vrouwen die soms maanden niet ongesteld worden???
als de ongesteldheid los staat van de eisprong, waarom dan niet keurig elke maand ongesteld?

en als het idd los staat van elkaar, dan moet je wel veel geluk hebben... stel jou je bevruchte eicel dan net te laat beneden is?

kan toch haast niet dat het los staat van elkaar.

Polly Shearman

Polly Shearman

27-11-2008 om 13:33

Maar

bestaat er dan geen manier om gewoon geen eisprong meer te krijgen? zonder hormonon?

Ik slik nu de pil, en die slik ik door, zodat mijn hormoonspiegel constant blijft. als ik stopweken ga inlassen dan ga ik weer op en neer en dat is niet goed voor mijn hum.
Maar ik kan natuurlijk niet altijd die pil blijven slikken. Kan je ook gewoon ( !!?!?!) je eierstokken laten verwijderen? geen eisprong meer, geen schommelingen in je hormonen meer. gewoon rustig en constant leven?

groet, polly

Dat kan

Je kunt je eierstokken laten verwijderen, maar dat betekent dan dat je in de overgang komt! Met alle verschijnselen van dien: opvliegers, botontkalking, je huid gaat achteruit etc. Niet aan te raden. Zelfs wanneer de hele baarmoeder eruit moet, laten de artsen als het maar even kan de eierstokken zitten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.