Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Ayanna

Ayanna

18-09-2009 om 20:46

Vreemde pijn onderrug

Ik heb sinds gisteren iets raars. Ik ga proberen het zo goed mogelijk te verwoorden in de hoop dat iemand het herkent.
Ik heb, zowel links als rechts, aan de onderkant van mijn rug een vreemd pijnlijk gevoel. Zijn dat je lendenen??? Ik meen dat het ter hoogte van mijn nieren is, maar misschien zitten ze wel hoger. De pijn is niet continue, ook dragelijk. Ik voel het met name als ik inadem en zeker als ik diep dooradem. Ook als ik op mijn buik druk dan 'vlamt' de pijn aan beide zijdes op. Ik voel me verder totaal niet ziek, geen koorts, helemaal niks.
Als ik lig wordt de pijn erger, zo zeer zelfs dat ik er vannacht meerdere keren van wakker ben geworden. Als ik zit dan is het stukken minder. Heb verder ook geen last met plassen ofzo of buikpijn. Wat zou dit kunnen zijn??
PS Jaja, als het aanhoudt ga ik naar de dokter. Ben nu alleen even nieuwsgierig en via google vind ik niks terug dat op mijn symptomen lijkt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
buzz

buzz

18-09-2009 om 20:51

Moeilijk

2 dingen schoten me tebinnen. Of toch begin van spit of zo, maart dat doet altijd pijn (tenminste bij mij was dat) Of ben je toevallig ongesteld?

jippa

jippa

18-09-2009 om 21:14

Nierstenen?

? mijn amateurdoktergokje. Sterkte ermee en dokter lijkt me een goed idee

Ayanna

Ayanna

18-09-2009 om 22:18

Buzz

Ja joh, ben gisteren ongesteld geworden! Kan het daarmee samen hangen??? Heb dit nl. nog nooit eerder gevoeld.

Tirza G.

Tirza G.

18-09-2009 om 22:30

Banden

Ik herken het als bandenpijn uit de zwangerschap. Kan met je menstruatie te maken hebben, je baarmoeder zit als het ware met banden aan je rug. Als je baarmoeder krampt of dingest, kun je dat in je rug voelen.

Tirza

Ayanna

Ayanna

19-09-2009 om 09:59

Ws toch link met menstruatie

Vannacht een rotnacht gehad. Bij de pijn links en rechts in mijn onderrug kwam een vreselijke kramppijn in mijn onderbuik. Niet de normale krampen die ik wel eens heb, maar een aanhoudende pijn die langzaam kwam opzetten en op zijn 'hoogtepunt' zeker een half uur aanhield. Paracetamol genomen en daarna nog zeker twee keer wakker geworden van dezelfde pijn.
Vanochtend is pijn onder aan mijn rug weg. Heb wel nog die golvende kramppijn. Hopelijk gaat dit niet zo iedere maand worden...

Ayanna

Ayanna

19-09-2009 om 12:26

Idd

En het gaat nu ook gepaard met migraine achtige hoofdpijn..
Er komen betere tijden...

buzz

buzz

19-09-2009 om 13:04

Toevallig

had ik dat ook een paar maanden geleden, ik wil je het verhaal eigenlijk besparen want het kan ook maar voor 1 keer zijn.
Maar als het elke maand erger word zou ik maar even naar de huisarts gaan en ff een echotje laten maken. Ik heb 1 halfjaar aangerommeld met pijn en pijnstillers bij eisprong en menstruatie, nu staat het 2e baarmoeder onderzoek op de agenda, waarscheinlijk zit er iets wat er uit moet.
We zullen zien.
Hoop dat je nu niet bang bent geworden, maar houd het in de gaten zou ik zeggen. Zoizo al is het niets en houd je toch die pijn, zijn er volgens de ginocoloog legio medicijnen die er voor zorgen dat je geen last hebt. ibiprofen werkt beter voor dit als paracetamol, maar ja daarmee moet je weer oppassen voor je maag.

Ayanna

Ayanna

20-09-2009 om 18:51

Tis bijna over

Buzz, dank voor je verhaal. Ik laat me niet zo gauw bang maken, dus ik vind het fijn dat je dit met me wilt delen. Ik ga het zeker in de gaten houden. En ik hoop dat jij gauw wat meer duidelijkheid en du sook rust gaat krijgen. Sterkte meid!
Pas gisteravond begon de hoofdpijn een beetje weg te zakken. En het was echt migraine-achtige hoofdpijn...vreselijk. De pijn in mijn onderrug was op de achtergrond aanwezig, maar niet meer overheersend. Wel vreselijke buikpijnaanvallen gehad. Niet de 'normale' krampen die ik wel eens heb. Pas laat op de avond begon alles een beetje minder te worden. Heb dan ook goed geslapen vannacht.
Nu zeurt het nog een beetje na, maar ben me er bijna niet meer van bewust. Ik functioneer weer 'normaal'...voor zover dat kan bij mij...hahaha. Mocht het volgende maand weer zo zijn, dan ga ik even naar de ha.
Bedankt voor jullie hulp!

May

May

21-09-2009 om 10:45

Herken

Ik herken veel in je verhaal en ik heb nu voor de 2 de keer niersteentjes.

Vooral het in golfen komen van de pijn en het s,nachts wakker worden van de pijn kan hierop duiden.Het trekt ook naar voren naar je buik toe.

Als je je urine laat testen met je vermoeden van nierstenen (dus niet blaasonsteking want dat is een ander soor testje) kunnen ze daar al iets meer zekerheid over geven.Ik krijg nu een ICT-scan om precies te zien waar het steentje zit en hoe ze het moeten gaan behandelen.

Sterkte,

May

Ayanna

Ayanna

22-09-2009 om 14:19

Toch niet over...

Gisteravond weer flinke buikpijn gehad met dat gezeur erbij aan weerszijden van mijn onderrug. Vanochtend om 05.15 uur wakker met buikpijn. Toen tot 4x toe naar wc geweest met fikse ontlasting. Nu al de hele dag een zeurbuik.
Mijn menstruatie is inmiddels voorbij, dus ik kijk het nog een dag of twee aan. Anders uiterlijk vrijdag naar ha.

Ayanna

Ayanna

22-09-2009 om 15:32

Nee

Ik voel me verder 'kip', dus geen koorts of andere klachten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.