Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Was dit migraine? nee toch?

Afgelopen vrijdag kreeg ik 's ochtends hele rare flitsjes voor mijn rechteroog. Net of ik te lang in een stroboscoop had gestaard, zeg maar. Naarmate de ochtend vorderde, werd het steeds irritanter. Toen ik de jongste naar bed had gebracht, ben ik maar snel even op de bank gaan liggen en heb een half uurtje liggen slapen. Toen werd ik wakker met een knallende hoofdpijn. Na twee paracetamol te hebben genomen, ging het wel weer en zakte het langzaam af.

Was dit nu een migraine-achtige-hoofdpijn? Dat van die flitsen vond ik wel gek. Nu heb ik op internet gelezen dat dit kan voorkomen na veel stress (emotionele). De afgelopen week paste daar wel in. (zal ik jullie niet meer vermoeien)

Kan ik dit vaker verwachten of is dit iets eenmaligs? Ik ben bijna 36, migraine krijg je toch niet meer op deze leeftijd, of zit ik er nu naast?

Linda

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

03-02-2009 om 10:43

Ik ben geen dokter,maar migrainepatient.En ja,dit is een klassieke aanval,lijkt mij,die zich aankondigde met een zgn. aura,die flitsjes dus.Maar als je het nog eens krijgt,lijkt een bezoekje aan de huisarts mij verstandig.Er zijn goede medicijnen,die je inneemt als een aanval zich aankondigt,met bijv. die flitsen.
Ik slik ze zelf niet,dus ik heb er geen ervaring mee.Google ook eens op migraine,er is veel info over te vinden.Ik hoop voor jou dat het bij deze ene keer blijft!
Groetjes,Bastet

Ja toch

"gefeliciteerd" mevrouw, u heeft uw eerst migraine aanval gehad....
Wat je beschrijft is precies hoe mijn migraine-aanvallen verlopen, behalve dat het bij mij na 2 paracetamollen niet afzakt helaas.
Hoeft natuurlijk niet te zeggen dat je dit vaker gaat krijgen hoor. Ik heb zelf rond mijn 25e pas migraine gekregen, dus ik ga ervan uit dat je ook op je 36e migraine kunt krijgen. Ben nu bijna 32 en heb helaas regelmatig migraine.

Brianna F

Brianna F

03-02-2009 om 11:56

Helaas

Een echte migraine aanval, die gelukkig nog met paracetamol te bedwingen is.
Ik kreeg op mijn 32e mijn eerste aanval, dus leeftijd zegt niets.

Ja hoor ik ook

Ik denk dat ik het al vanaf mijn 18e heb. Maar heeeeeel zelden(1x per 4 jaar). Nu ik wat ouder (40) word, heb ik het iets vaker, ongeveer 1x per half jaar. Ik krijg links en rechts "vlekjes" die zich langzaam naar het midden uitbreiden. Als ik dan snel 2 paracetamollen neem trekt t weg. Ben ik te laat met de paracetamol krijg ik mega-hoofdpijn. Die niet weg te paracetamollen is. Groet Suus (huiverig voor de toekomst....)

Bastet

Bastet

03-02-2009 om 19:03

Lidwientje (ot)

Er bestaat een vorm van migraine,die heet migraine sans migraine.Dat is dus migraine zonder hoofdpijn.
Groetjes,Bastet

Lynna

Lynna

03-02-2009 om 20:31

Zoon ook

Mijn zoon van bijna 15 had dit een paar weken geleden ook. Zomaar, hoewel hij die dag keihard gevallen was op zijn heup en die hele heup dik was. Hij belde me erover toen ik 's avonds op cursus was en ik dacht meteen aan een hersentumor of zo. Gelukkig was ik met een vriendin die me meldde dat dit nou migraine met aura was. Fijn

Fraz

Fraz

03-02-2009 om 23:29

Migraine sans migraine

heb ik volgens mij. Of men noemt dat ook wel oog migraine. Heb zo af en toe dat een oog vreemd gaat doen. Net alsof ik inderdaad door een caleidoscoop kijk of door stukjes glas. Beeld verspringt dus heel irritant. Na 15 minuutjes trekt dat weg en is er niks mis meer met het oog. Ik krijg dan geen hoofdpijn maar hoofd voelt dan wel een beetje raar/gespannen aan. Meestal heb ik dan inderdaad een drukke/stress tijd gehad.

Lys Lionne

Lys Lionne

03-02-2009 om 23:40

Kind

Linda, dit klinkt inderdaad als een migraine aanval. Wat een 'geluk' dat je het kon indammen met 2 paracetamol, dat is velen van ons niet gegunt. Migraine kan idd stressgerelateerd zijn, of juist het tegenovergestelde: het ontstaat als je je ontspant (weekend, 1e vakantiedag etc). Kan overigens ook door allerlei voedingsproducten uitgelokt worden!
Ik heb al migraine sinds mijn peutertijd en weet van mijn oma dat het ook op oudere leeftijd kan beginnen. Bij ons in het overigens duidelijk een 'erfelijke' vorm, aangezien mijn oma, vader en zijn zussen allen migrainepatient zijn. Ik dus ook en helaas mijn beide kinderen ook

Sigrid70

Sigrid70

04-02-2009 om 13:58

Hier precies hetzelfde, begonnen toen ik begin 30 was (ben nu 38). Eerst flitsen en kan het soms ook wel onderdrukken door meteen 2 paracetamol te nemen, anders wordt het echt een paar uurtjes vreselijk ((. Heb het zeer wisselend, soms een jaar niet, soms drie keer per jaar... Dus ja, dat is wel migraine...

LindadR

LindadR

04-02-2009 om 20:31 Topicstarter

Blergh

Ik hoop toch echt dat het iets eenmaligs is geweest onder invloed van de nodige stress in een week.

Bedankt alvast voor jullie reacties...

Linda

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.