Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Wat helpt echt tegen hooikoorts?

Arme kind van 10 loopt alweer een paar dagen te niezen en te tranen. Hooikoorts tabletten helpen wel een beetje, maar daar wordt ze ook heel erg slaperig van. Wie heeft de gouden tip? 

Imi

Imi

28-04-2021 om 12:07

Naar de huisarts en sterkere en andere antihistamine vragen. Er zijn veel soorten, het kan nodig zijn er een paar te testen. Er zijn genoeg soorten waar je niet slaperig van wordt.

misschien andere tabletten? Ik heb die van de Lidl (cetirizine) (misschien niet sterk genoeg voor je dochter hoor, maar die werken voor mij prima en ik word er beslist niet slaperig van) je hebt ook neusspray tegen hooikoorts (Prevalin) maar die heb ik al een tijd niet gebruikt.

En ik vond dit artikeltje net (toen ik even zocht wat de naam van die lidl tabletten zijn) en daar hebben ze het over honing, dat dat zou helpen: https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/2516552/intapen-wondermiddel-tegen-hooikoorts-welnee-acupunctuur-pillen-van-de-lidl-of-toch-honing

Medicijnen natuurlijk en voor het slapen douchen, eventueel ook het haar wassen, gedragen kleding in een andere ruimte laten, dun vaseline aan de binnenkant van de neusgaten (overdag en ‘s nachts). 
En zoek eens op voedsel met veel histamine, misschien eet hij daar juist veel van. 

Van honing hoorde ik inderdaad ook. Honing van een imker uit de buurt moest t dan wel zijn. Ik ken een imker dus ik heb t geprobeerd. Echt helemaal weg was t niet maar mn ogen waren wel minder geirriteerd.

Verschillende pillen uit proberen. De Prevalin neusspray had ik ook geprobeerd maar dat voelde eerst heel vervelend,prikte en daarna alsof er een laag plastic vast zat in mn neus en na een paar keer had ik steeds een bloedneus dus daar ben ik mee gestopt.

Ik heb een neusspray van de dokter gekregen toen ik aangaf dat de pillen van de drogist niet werken. Deze neusspray werkt heel goed. Dus misschien even naar de huisarts? 

Hier neusspray, fluticason. Werkt als een tierelier

Ik heb ook een neusspray van de huisarts. Dat helpt genoeg.

maar bij een fikse hooikoorts kan het ook zijn dat gewoon niks werkt


Antihistamine is het stofje wat veel doet... In brandnetel zit er veel van. Een kopje brandnetel thee met wat honing (voor de smaak) helpt mij enorm! En je wordt er niet slaperig van.

Naar de huisarts en andere pillen proberen. Er zijn er veel, soms is het even zoeken.
Cetrizine werkt bij mijn kinderen ook niet goed, we hebben hier fexofenadine. Dat bestaat in verschillende sterktes en werkt niet versuffend.

Hier hebben we ook hooikoortstabletten van de drogist, wel verschillende uitgeprobeerd want de een doet het beter dan de ander en slaperigheid is niet bij elke soort. Dat verschilt van persoon tot persoon. Bij de drogist kunnen ze je ook wel adviseren. 

Honing had ik nog niet gehoord! Dat ga ik ook eens proberen. 

Hallo, ik ben 32 jaar, heb reeds +15j hooikoorts, laatste 5j ook slijmhoping in mijn luchtpijp,  ik ken niet veel mensen die even hevig afzien van hooikoorts als mij (alhoewel dat allemaal relatief is). 
Mijn moeder maakte enkele weken terug verse vlierbloesemsiroop, zonder intenties dronk ik hier 's avonds en 's ochtends een glas (met water) van, mijn symptomen verdwenen bijna helemaal. Achteraf opgezocht en het staat inderdaad bekend als hulpmiddel. 
Ik neem nog steeds cetirizine, maar elke ochtend/avond heb ik sowieso wel een opstoot. Maar sinds ik die vlierbloesemsiroop drink zijn deze ook bijna zo goed als verdwenen. Indien ik toch opsta met een lopende neus (bijna elke dag), heb ik oprecht het gevoel dat dit bijna onmiddellijk stopt na mijn glas met vlierbloesemsiroop.

Het seizoen van vlierbloesem is vrees ik wel al op zijn einde, maar zeker het proberen waard volgend jaar!!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.