Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Wat kan ik vragen aan de huisarts om tijdelijk beter te slapen?


Dymo schreef op 03-02-2023 om 12:05:

[..]

Je moet hem gewoon alvast tijdens het avondeten beginnen op te winden. En dan samen douchen, elkaar insmeren en zorgen dat hij nog maar aan één ding denkt tegen de tijd dat jullie het bed bereiken.

Als wij in bed tv gaan kijken, valt mijn vriend ook in slaap voordat de begintune is afgelopen. Wil ik seks, dan begin ik tijdig signalen af te geven 😊

Sinilind is toch française? Zij kent l'art de la séduction als geen ander, denk ik. 

Philou schreef op 03-02-2023 om 12:24:

[..]

Sinilind is toch française? Zij kent l'art de la séduction als geen ander, denk ik.

Go Sini!

Tegen flinke stress is geen huismiddeltje opgewassen denk ik. Maar wat mij wel erg geholpen heeft met slapen is: geen suiker (geen snoep, chocola, koek, frisdrank  etc. De hele dag niet, ook niet éentje), geen alcohol en voor 11 uur in bed liggen. Dan slaap ik 2x beter. 

Ginevra schreef op 03-02-2023 om 20:12:

Tegen flinke stress is geen huismiddeltje opgewassen denk ik. Maar wat mij wel erg geholpen heeft met slapen is: geen suiker (geen snoep, chocola, koek, frisdrank etc. De hele dag niet, ook niet éentje), geen alcohol en voor 11 uur in bed liggen. Dan slaap ik 2x beter.

Het lastige is dat stress juist die suikerzucht zo kan aanwakkeren. Maar je zou best wel eens een punt kunnen hebben. 

Ginevra schreef op 03-02-2023 om 20:12:

Tegen flinke stress is geen huismiddeltje opgewassen denk ik. Maar wat mij wel erg geholpen heeft met slapen is: geen suiker (geen snoep, chocola, koek, frisdrank etc. De hele dag niet, ook niet éentje), geen alcohol en voor 11 uur in bed liggen. Dan slaap ik 2x beter.

Klopt idd, dat suikers/koolhydraten daar een negatieve invloed op hebben, aan de andere kant kan het juist voor vermoeidheid zorgen, denk aan de after dinner dip. Als ik, met slaapprobleem ( denk aan elke nacht 0-4 uur max afgelopen 4.5 jaar) en DM2 voor het slapen gaan nog wat eet, val ik als een blok in slaap. 

avondseks, ochtendseks, man wakker houden en opwinden? Waarom? Dit kun je toch ook gewoon zelf, precies wanneer het jou uitkomt? 

Ik blijf niet liggen als ik wakker lig.
Ik ga eruit voor een glas kamille thee en daarna slaap ik 9 van de 10 keer goed in

Sini, test het een keer uit, kan best zijn dat de wekker van je telefoon niet over je oortjes klinkt,  of in elk geval niet uitsluitend.
Ik slaap nu al  een paar jaar in met podcasts oid, in de  nacht raak ik altijd mijn oortjes kwijt, maar de wekker hoor ik altijd gewoon.

Wilmamaa schreef op 04-02-2023 om 20:39:

avondseks, ochtendseks, man wakker houden en opwinden? Waarom? Dit kun je toch ook gewoon zelf, precies wanneer het jou uitkomt?

Tuurlijk kan dat, maar juist het knuffelen en zoenen werkt zo rustgevend en dat is wat Sini nodig heeft. 

Ik neem in zulke periodes wel eens een paar dagen zoplicon (via de huisarts). Even weer bijtanken om het vervolgens weer zonder te doen, want is is wel een middel waar je jezelf niet aan moet laten wennen. Slecht slapen is zo slopend en soms is een paar dagen goed slapen net genoeg om uit de vicieuze cirkel van slecht slapen te komen.

Dymo schreef op 05-02-2023 om 16:05:

[..]

Tuurlijk kan dat, maar juist het knuffelen en zoenen werkt zo rustgevend en dat is wat Sini nodig heeft.

Misschien niet voor iedereen.

Hoe is het nu, Sinilind? Al een iets betere nachtrust? 

Sinilind

Sinilind

12-02-2023 om 20:42 Topicstarter

Hoi Wilmamaa, lief dat je het vraagt. En nee, het slapen is erg wisselend. Een van mijn kinderen heeft nogal last van stress de laatste tijden en heeft een paar keer paniekaanvallen gehad, getriggerd door ... jazeker slapeloosheid. Mama wordt dan midden in de nacht gebeld. Ik vind het heel fijn dat het vertrouwen er is en dat ik blijkbaar kan helpen, maar bevorderlijk voor mijn nachtrust is het niet. Daarnaast zijn er wat problemen ontstaan bij de verzorgingstehuis waar mijn moeder zit, zij is wat moeilijk zullen we maar zeggen, en sommige van de hulpverleners daar weten er niet zo goed mee om te gaan. En sinds gisteren heeft manlief de griep. Kortom: geen dramatische zorgen maar ik merk dat ik moeite heb met het reguleren van mijn eigen stress. En dus nog steeds niet goed slaap. Ik wacht met smacht op de krokusvakantie.
Sini

Heb je er al met je werkgever over gesproken Sini, of er iets van zorgverlof mogelijk is en/of dat je tijdelijk minder belast kunt worden? 
ps. Er zit een grappige  contaminatie in je laatste zin

Sinilind

Sinilind

13-02-2023 om 19:02 Topicstarter

kenfan schreef op 13-02-2023 om 15:50:

Heb je er al met je werkgever over gesproken Sini, of er iets van zorgverlof mogelijk is en/of dat je tijdelijk minder belast kunt worden?
ps. Er zit een grappige contaminatie in je laatste zin

Ja nu zie ik het pas: smacht ipv smart 🤣

Ik heb al 2 weken zorgverlof gehad na de Kerstvakantie. En op het ogenblik heb ik vaker het idee dat ik van mijn privé-leven ontspan op mijn werk dan andersom. Ik kan altijd meer zorgverlof opnemen als ik het niet trek, maar eerlijk gezegd denk ik niet dat de stress van mijn werk kom. Ik heb een boek over piekeren gehaad bij de bieb, ben het nu aan het lezen. Wie weet helpt het. Ik slaap rond de vijf uur per nacht, niet super maar ook niet dramatisch.

Sini

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.