Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Wat kan ik vragen aan de huisarts om tijdelijk beter te slapen?


Sinilind

Sinilind

02-02-2023 om 17:29 Topicstarter

ha Kenfan, leuk je te lezen. Ik heb geen idee hoe je beëdigde vertaler kan worden maar dan nog ga ik ervan uit dat je niet je eigen papiertjes mag vertalen. Iets met de slager en zijn eigen vlees keuren 😊
Nee mijn man zal me niet laten verhongeren, maar ik vind het vreselijk dat hij zijn schoonmoeder mee moet onderhouden terwijl hij haar maar 3 keer gezien heeft. We hebben net dat huis in Frankrijk gekocht en ik wou een deel van mijn spaargeld erin investeren. Nah ja. “plaie d’argent n’est pas mortelle” zeggen we in Frankrijk.
Je hebt gelijk dat de situatie tijdelijk is. Wat de podcasts betreft: het is misschien een idee, maar ik gebruik mijn telefoon ook als wekker. Als er oortjes in zitten gaat hij neem ik aan niet rinkelen, en als in de tussentijd de oortjes uit mijn oren gevallen zijn… terwijl ik dat typ denk ik dat ik gewoon ergens nog een reiswekkertje moet hebben… 
Bedankt nogmaals voor alle tips
Sini

Bijtje82

Bijtje82

02-02-2023 om 17:47

Dymo schreef op 02-02-2023 om 10:40:

Geen geintje: ik slaap het beste na een lekker potje seks. Gewoon een uurtje voor je wilt gaan slapen alvast naar bed gaan, elkaar lekker masseren, zoenen, verwennen. Je raakt helemaal ontspannen en denkt niet meer aan je problemen. En dan lekker tegen elkaar aan in slaap vallen. Daar komen geen pillen aan te pas.

Hier sluit ik mij bij aan. Ik ben ook een slechte slaper, duurt bij mij altijd heel lang voordat ik slaap. 

Maar als vriend is geweest dan slaap ik binnen een paar minuten als een baby. 

Misschien kun je eens even lekker gaan zwemmen of de sauna? Of een lekkere warme massage? Even je hoofd helemaal leeg maken. 

Pippeltje schreef op 02-02-2023 om 16:58:

[..]

Ik heb nergens beweerd dat ik genuanceerd wilde zijn. Ik denk inderdaad dat ik ook echt vind dat medicatie om te slapen een slecht plan is als je verder een gezond persoon bent. Volgens mij is mijn boodschap heel duidelijk; ga op een andere manier aan de slag is mijn tip en dat komt er duidelijk in uit lijkt me.

Jazeker is je boodschap duidelijk. De vraag is  of je het ook interessant vindt dat mensen op dezelfde manier gaan denken (dan is het poneren van je stelling niet voldoende).. En of je het interessant vindt om te toetsen of jouw opvatting in alle situaties toepasbaar is. 

Gr Angela 

Dymo schreef op 02-02-2023 om 10:40:

Geen geintje: ik slaap het beste na een lekker potje seks. Gewoon een uurtje voor je wilt gaan slapen alvast naar bed gaan, elkaar lekker masseren, zoenen, verwennen. Je raakt helemaal ontspannen en denkt niet meer aan je problemen. En dan lekker tegen elkaar aan in slaap vallen. Daar komen geen pillen aan te pas.

Jaja wrijft 't er maar ff in... #huwelijkzondersex #gescheidenzondersex 😬

Maar ja, ooit heb ik dat ook zo ervaren. 

Bijtje82

Bijtje82

02-02-2023 om 18:48

elledoris schreef op 02-02-2023 om 18:45:

[..]

Jaja wrijft 't er maar ff in... #huwelijkzondersex #gescheidenzondersex 😬

Ik zie het probleem niet. Voor alles is er een oplossing. 😁 En nu bedoel ik natuurlijk niet dat je er ongegeneerd op los moet beesten. 

- ademhalingsoefeningen kunnen ook helpen.  Twee tellen inademen, drie tellen uitademen, 1 tel rust....en dat herhalen ( volgorde kan ook omgekeerd zijn, is vast te googlen - en misschien is het tellen wel belangrijker dan het ademen).  
- Spotify met kalmeremde muziek op de sleeptimer, of zo'n podcast die al genoemd is. ( muziektip Einaudi , lavinia meyer, philip glass, of iets anders: leonard cohen). 
- Mindfulnes-trucjes zols body scan, in je hele lijf je spieren een voor een aanspannen of aan een stromend beekje denken waar blaadjes langs drijven - steeds als je gedachten afdwalen die gedachte op een blaadje weg laten drijven.
- podcast luisteren  in een taal die je niet verstaat ( wel een kalme, saaie stem kiezen)
- niet boos of teleurgesteld worden als slapen niet lukt. Accepteer het en denk hoe lekker je in je bed ligt en nog niets hoeft.
- overdag powernaps doen, wel kort! 

Dit is zo' n beetje wat ik doe, meestal wel in combi met melatonine. Wel zo'n 2 uur vooral nemen. 
Wel eens dat melatonine vooral goed is bij verstoorde of vertraagde slaapfase is, maar dat heb je door veel gebroken nachten toch al wel. 

Ik slaap heerlijk op white noise. Spotify en dan bv de zee die je hoort, een kabbelend beekje, regen die valt (maar zonder onweer, want daar wordt ik altijd wakker van 🙄).

Ik hoop dat je snel de rust vind om bij te tanken!

Misschien kun je hier iets vinden waar je wat mee kunt qua kosten moeten betalen. http://annagerlach.hopto.org/IndexG.html

Sinilind

Sinilind

02-02-2023 om 21:05 Topicstarter

we zijn ochtend sexers 🤣 in de avond valt man in slaapt voordat zijn hoofd het kussen bereikt heeft. Wat voor mij extra frustrerend is natuurlijk,
Sini

Ik heb slaapmiddelen genomen maar ben er snel vanaf gestapt. Slaapmiddelen kunnen verslavend zijn én je slaapt er op een andere manier van dan van een doorsnee slaap. Je rust er niet van uit. Je lijf misschien wel maar je brein minder. Klinkt gek maar ik weet niet goed hoe ik het anders moet zeggen.  Ik heb toen af en toe een slaappil genomen, zeker als ik de volgende dag niets had. Ik werd er wel loom van namelijk.

Maar probeer anders eens headspace. Dat is een app om te mediteren met een hele lage drempel, prettige stem, maar in het engels. Het neemt je mee en is nooit heel lang (kan wel als je wilt). 

Zou je ook adviseren om geen slaapmedicatie te gebruiken, werkt verslavend en je kan er een slaapprobleem mee creëren. Is het mogelijk om je wekker weg te leggen en gewoon te gaan liggen uit rusten, wel of niet in slaap vallend. De adrenaline van je drukke bestaan nu en je zorgen houden je wakker. Zowel de adrenaline als je zorgen trekken weer over. Extra rustmomenten op de bank als je thuiskomt van werk of wandelen.  

Sinilind schreef op 02-02-2023 om 21:05:

we zijn ochtend sexers 🤣 in de avond valt man in slaapt voordat zijn hoofd het kussen bereikt heeft. Wat voor mij extra frustrerend is natuurlijk,
Sini

Daarom juist een uur eerder naar bed. Of twee 😄

Angela1967 schreef op 02-02-2023 om 13:09:

[..]

wow! wat een super verdienmodel, hoeveel kostte het als ik vragen mag?

gr Angela

Twee behandelingen en slaap sturen was gratis. Deze vrouw kennen we al heel lang sinds dochter heel jong was. 

Oortjes die eruit vallen en dat je dan de wekker niet hoort, dat is met een extra gewone wekker wel op te lossen, die zijn niet duur.
Iemand enig idee of zoiets werkt, ik heb zelf gevoelige gehoorgangen dus dan zijn oortjes niet lekker en op mijn zij liggend een gewone koptelefoon ook niet:
 https://www.bol.com/nl/nl/p/lific-sleepbuddy-bluetooth-slaapmasker-ingebouwde-speaker-slaap-koptelefoon-hoofdband-bluetooth-zweetband-hoofd-slaapmasker-zwart/9300000083140190/?Referrer=ADVNLYAH002028-32P4S4D4NGK5W-9300000083140190

Auwereel schreef op 03-02-2023 om 10:23:

Oortjes die eruit vallen en dat je dan de wekker niet hoort, dat is met een extra gewone wekker wel op te lossen, die zijn niet duur.
Iemand enig idee of zoiets werkt, ik heb zelf gevoelige gehoorgangen dus dan zijn oortjes niet lekker en op mijn zij liggend een gewone koptelefoon ook niet:
https://www.bol.com/nl/nl/p/lific-sleepbuddy-bluetooth-slaapmasker-ingebouwde-speaker-slaap-koptelefoon-hoofdband-bluetooth-zweetband-hoofd-slaapmasker-zwart/9300000083140190/?Referrer=ADVNLYAH002028-32P4S4D4NGK5W-9300000083140190

Nou, inderdaad! Geen ervaring met het product van jouw link. Ik heb ook last van die oortjes. Ze zijn altijd te groot en gaan irriteren. Net als last van de meeste veiligheidsriemen in autos (snijden bij mij in de nek). Al die dingen worden op de maten van het mannenlijf gemaakt. Nu vroeg ik me af of een Schonenberg of zo iets, die oordoppen maakt (voor slapen) en gehoorapparaten op maat maakt, daar niet iets in heeft. 

Het is toch eigenlijk heel raar dat er weinig standaard gemaakt wordt op het lijf van vrouwen.

Sinilind schreef op 02-02-2023 om 21:05:

we zijn ochtend sexers 🤣 in de avond valt man in slaapt voordat zijn hoofd het kussen bereikt heeft. Wat voor mij extra frustrerend is natuurlijk,
Sini

Je moet hem gewoon alvast tijdens het avondeten beginnen op te winden. En dan samen douchen, elkaar insmeren en zorgen dat hij nog maar aan één ding denkt tegen de tijd dat jullie het bed bereiken. 

Als wij in bed tv gaan kijken, valt mijn vriend ook in slaap voordat de begintune is afgelopen. Wil ik seks, dan begin ik tijdig signalen af te geven 😊

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.