Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Wat zou ze kunnen hebben?

jongste (10) heeft gisteren bij een vriendinnetje gespeeld en aldaar op d'r sokken op een grindpad gelopen en haar voet erbij bezeerd. het gaat om de onderkant (hak) van d'r voet (noem je dat niet de bal van de voet). gisteren klaagde ze er al over. en vanmorgen kon ze er niet op staan/lopen. ze loopt dus nu op d'r teen zo'n beetje....ze is wel naar school.
er is werkelijk niks te zien aan de voet. geen puntjes (splinter b.v.), niet dik, niet rood, hélemaal niks.
het voelt (volgens haar) zoals een blauwe plek, maar dan van binnen, ze wijst dan ergens onder het eelt. ze kan d'r voet wel alle kanten op bewegen.
het enige dat ik kan bedenken is dat haar eelt nog niet zo dik is als normaal 's zomers (dan lopen ze hier wel vaker zonder schoenen kleine stukjes buiten) en ze daardoor inderdaad een beetje een blauwe plek heeft...
maar bestaat dat wel?
ik wordt altijd enigzins ongerust als ik vreemde pijnen niet kan 'duiden', met oudste bleken vreemde pijnen altijd de meest acute gevaarlijke ziektebeelden te zijn. jongste heeft eigenlijk zelden wat...of 'gewone' dingen. het is ook geen kind dat snel klaagt of overdrijft.
iemand een verklaring die me gerust stelt?
groeten albana

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Overleggen met huisarts

als het een ontsteking wordt is het niet best want dan moeten ze opereren aangezien het in de voet zit. Ik heb ooit met een dreumes met een dikke knie in het ziekenhuis gezeten, toen hadden ze het ook over de mogelijkheid van een ontsteking (had een wondje op een teen) en dat dat gevaarlijk kan zijn.

Hoogstwaarschijnlijk is er weinig aan de hand maar ik zou het zeker overleggen met de huisarts. Zodra ze verhoging krijgt direct iets er mee doen.

Misschien toch iets van glas

splinter van glas in de voet? Die zie je niet zo gemakkelijk!

En, ik heb het artikel niet gelezen, soms kun je ook een marsfractuur oplopen, ik weet zo gauw niet of dit bij kinderen ook kan, heb haast, dus lees anders zelf even dit

http://www.blessure-aanwijzer.nl/DaviWB/Pagina98.html

Botkapsel

is ze misschien hard op iets terecht gekomen en heeft ze haar botkapsel gekneusd??

‘fasciïtis plantaris?

Beschadiging van de pezen onder het hielbot door overbelasting. Dat zou het misschien kunnen zijn? Even op Wikipedia opzoeken?

Rembrand

Rembrand

04-03-2009 om 23:11

Dacht hetzelfde als karin*

Ik heb dit ook twee keer gehad ( onjuist passend schoeisel ) en het is erg pijnlijk. Vooral als je een poosje hebt stilgezeten en weer wilt gaan lopen...
M.

albana

albana

05-03-2009 om 09:04 Topicstarter

Volgens mij...........

is het ergste leed al geleden. ze heeft nog wel 'last' met name inderdaad als ze lang stil gezeten heeft (zoals vanmorgen na opstaan) maar gisteren is het redelijk goed gegaan. ze liep er in ieder geval weer op. ze kon wel slecht zonder schoenen lopen (misschien te hard de ondergrond?) en heeft dus de gymles grotendeels aan zich voorbij laten gaan (niks voor haar, ze is gek op gym). toen ze naar bed ging en even had stilgezeten ervoor deed het ook weer erg pijn. er is nog steeds niks te zien. niet dik, niet rood, etc.
vanmorgen was het weer pijnlijk, maar na het aantrekken van de schoenen kon ze er weer op lopen. dat is al een stuk sneller dan gisteren toen ze nog teen-lopend vertrok naar school.
het is dus aan de beterende hand. maar wat het nu was/is?
w.s. dus toch iets inwendig gekneusd/bezeerd met de rare stenen onder de blote voeten....
bedankt voor de suggesties maar écht weten wat het is dat is er nu nog steeds niet.
groeten albana

Gelukkig

een ontsteking of infectie is het dan in elk geval niet geweest, want dan had het dik en warm moeten worden. Bij mijn dochter hebben ze toen ook getest op acute jeugdreuma (zit in de familie) en dat was het toen ook niet, een week later liep ze weer normaal. Toch een overbelasting of verrekking of kneuzing dachten ze hier, maar wat het nu precies is geweest wist niemand.

Bastet

Bastet

05-03-2009 om 15:12

Kneuzing

Ik heb ooit in mijn voet iets gekneusd doordat ik met blote voet op een kiezel stapte.Doet goed zeer inderdaad!Maar je ziet helemaal niks.
groetjes,Bastet

Prakje

Prakje

05-03-2009 om 18:08

Zoon heeft dit ook vaker

Klachten bij zoonlief zijn hetzelfde als jij beschrijft. We zijn er eens mee naar de dokter geweest en het blijkt een 'normale' kwaal te zijn voor kinderen rond de 9/10 jaar oud. Heeft te maken met een vorm van overbelasting van de hiel.

Paar dagen rustig aan doen en het is weer over

Jolijt

Jolijt

06-03-2009 om 11:04

Misschien een

Hielspoor? Daar zie je echt helemaal niets van en het doet voornamelijk pijn na rust.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.