Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Pientje

Pientje

26-10-2008 om 22:41

Weekenddip?

Tja wat ik nu weer heb. Al een paar weekenden is het me overkomen: op zaterdag word ik wakker met hoofdpijn, voel me lichamelijk in en in moe, sleep me de dag voort, kruip als het even kan liefst mijn bed in, ga vroeg naar bed, slaap vast maar onrustig, word zondag met nog steeds hoofdpijn wakker maar gelukkig verdwijnt ie in de loop van de dag. En zondagavond ben ik weer het mannetje/vrouwtje!

Op weekdagen voel ik me prima, ik werk onregelmatig qua dagen, niet qua uren. Dus de ene week 2, de andere week 4 dagen maar ook wel eens 1 dag. De dagen dat ik thuis ben zijn goed gevuld maar over het algemeen met dingen waar ik zelf voor kies: sport, hobby, bestuurswerk en natuurlijk wat huishoudelijk gedoe. Kinderen komen tussendemiddag wel thuis dus de dagen vliegen voorbij. Na schooltijd veel heen en weer gebreng naar vriendjes en sport enzo. Man doet zoveel hij kan, kookt vaak. Dus ik vind niet dat ik het overdreven druk heb - eigenlijk zelfs wel vrij luxe omdat ik niet zoveel hoef te werken - maar ben wel altijd bezig.
Ook gemiddeld 2 avonden per week weg, maar altijd voor leuke dingen eigenlijk. Werk is op het moment ook weinig stressvol, is wel eens anders geweest.

De zaterdagmorgen begint altijd wel vrij druk met voetbal, muziekles etc van de kidneren. En dan smiddags de boodschappen. Maar goed, ik ben al een paar keer min of meer ingestort op zon zaterdag, terwijl ik me dus rest van de week goed voel.

Iemand enige herkenning? Soms denk ik wel eens dat het iest psychisch is, ik heb erg veel behoefte aan stilte en tijd voor mezelf en die vind ik door de week veel meer dan in het weekend als iedereen thuis is. We hebben overigens 3 kinderen. Vind het ook heerlijk als het weer maandag is (dan werk ik haast nooit) – huis aan kant maken, koffie krantje internetten etc, genieten!

Pientje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Weekendmigraine

Tja, alles heeft een naam! Toen ik 5 dagen in de week fulltime werkte kreeg ik standaard op zondag hoofdpijn,zwak, ziek en beroerd. Zaterdagavond te laat naar bed. Zondagochtend te laat aan de koffie, te veel slaap. Kortom, uit mijn ritme! Begin op vrijdagavond net zoveel uur slaap te pakken als doordeweeks en `s morgens net zo te doen als anders. Ontbijt je normaal rustig aan, nu ook dat ontbijt. Drink je doordeweeks geen alcohol, dan ook vrijdagavond geen wijntje. Zou het kunnen dat je gewoon niet in je normale ritme zit en je moeite hebt met omschakelen naar het weekend? Dat kan best een dipje veroorzaken hoor. Mijn man heeft het altijd aan het begin van een vakantie. Moet eerst dagen zijn draai vinden. Valt in een gat van ontspanning zullen we maar zeggen.Hopen dat het iets tijdelijks is, want het is tenslotte jammer van je weekenden!

Herkenbaar

Jouw weekenden zijn mijn weekenden. En ik zit nu weer fris en fruitig op mijn werk. Ik baal er ook stevig van dat ik in het weekend of al om acht uur naar bed ga, of tijdens een film honderd keer door mijn man gewekt moet worden. Niet gezellig dus. Verklaring heb ik niet of het moeten de wijze woorden van mijn man zijn: in het weekend komt de moeheid er pas uit. Tja, of je hier iets aan hebt....

Mijn man

Mijn man heeft het ook. Denk overigens wel dat het bij hem gewoon door de (te) drukke werkweek komt. Hij maakt standaard 6 dagen aan uren in 5 dagen tijd, is erg druk en als hij dan een keer een verkoudheid of griepje onder de leden heeft wordt dat niet uitgeziekt. Waardoor hij in de weekenden niet helemaal fit is, hoofdpijn, rugpijn enzovoorts. Toch loopt hij altijd gewoon door, dus ook in de weekenden. En maandagochtend als de wekker gaat is het weer over tot de volgende zaterdag...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.