Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Linda99

Linda99

19-05-2009 om 11:17

Weerstand kind verhogen

Al sinds ze er is tobben we regelmatig met de gezondheid van onze jongste van 3,5. De eerste twee jaren waren op dat gebied een ramp. Allemaal geen ernstige dingen maar wel erg vervelend en we hebben ook menig arts gezien.

Op zich gaat het tegenwoordig best goed, echter haar weerstand is nog steeds niet geweldig. Was het op zich na ruim 3 jaar wel maar sinds ze de waterpokken heeft gehad zijn we weer terug bij af. Veel ziek, veel verkouden en nu ook oogjes die aan het ontsteken zijn. Slapen gaat ook weer slecht (en ze sliep pas door toen ze bijna 3 was).

Hoe kan ik haar weerstand beter krijgen? Al van alles geprobeerd uiteraard: kindermultivitamine (maar die willen we niet meer vanwege de "rommel" die er ook in zit), echinaforce en pas nog dure vitamine-elixer van Floradix gekocht maar dat vind ze vies en weigert ze dus. Fruit en groente eet ze beperkt dus dat is niet voldoende.

Iemand tips? Succesverhalen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jakiro

Jakiro

19-05-2009 om 11:35

Succesverhalen?

Ja hoor, Kim is nu 3 maanden na de waterpokken eindelijk weer ""gezond"
Oké, het heeft 3 AB-kuren geduurd, ze eet alleen nog maar brood (van warm eten krijgt ze kokhalsneigingen), maar sinds een week of 2 durf ik eindelijk te zeggen dat ons meisje weer terug is.
Ik zou zeggen, ga naar de huisarts, laat haar bloed controleren en vraag om AB als haar BSE en CRP verhoogd is. Kim had dus ergens een bacteriele infectie die ze niet wegkreeg door die afgrijselijke waterpokken.
Jakiro

Tinus_p

Tinus_p

19-05-2009 om 11:38

Hmm

Linda:
"Succesverhalen?"
Bestaan die?

Linda99

Linda99

19-05-2009 om 11:43

Tinus

Dat weet ik toch niet? Vandaar mijn vraag of er mensen zij die een slechte weerstand hebben kunnen verbeteren bij hun kind........

(snap je reactie eigenlijk niet echt maar goed)

Rafelkap

Rafelkap

19-05-2009 om 11:44

Geen rommel

Geen rommel slikken hoor, gewoon goed/gezond eten, goed slapen, voldoende beweging en bij zorgen naar de huisarts.
Die vitamientjes en poedertjes zie ik puur als geldklopperij.

Linda99

Linda99

19-05-2009 om 11:47

Jakiro

Weer bloed prikken zie ik eerlijk gezegd niet zitten, heeft ze al genoeg meegemaakt helaas. En ik geloof ook niet dat er een infectie speelt, ze is gewoon onwijs vatbaar.

Wat is BSE en CRP eigenlijk?

Onze huisarts schrijft trouwens zelden AB voor. Is ze geen voorstander van.
Ze is meer een typ van: gaat vanzelf weer over dit soort "milde" klachten. Dus zelf de weerstand prberen te verbeteren was mijn uitgangspunt.

Linda99

Linda99

19-05-2009 om 11:49

Rafelkap

"Gewoon" goed eten is altijd al een probleem geweest (ze heeft een 3-voudige allergie gehad en is een slechte eter) en "gewoon" goed slapen is hier ook helaas nooit vanzelfsprekend geweest. En zoals ik al schreef krijgt ze geen rommel

Guinevere

Guinevere

19-05-2009 om 12:28

Hier

Onze jongste was de eerste anderhalf jaar zo'n kwakkelaar. Er zat ongeveer een week tussen de ene ziekte en de volgende, pfff. Bijna nooit iets ernstigs maar wel constant hangerig, verkouden, vieze ogen, slecht eten, slecht slapen zodra hij weer eens iets had.
Ons recept was veel frisse lucht en beweging en verder afwachten. En opeens was het over met het gekwakkel. Sinds een half jaar is ie welgeteld één keer licht verkouden geweest en dat was het. Dus kennelijk heeft hij met al die virussen etc. nu voldoende weerstand opgebouwd, hoera.

Succesverhaal

ik heb een succesverhaal en ik vind dat het te danken is aan Orthiflor.

Mijn jongste had vanaf dat ze geboren had binnen 5 maanden een bronchitis en een flinke oorontsteking. er werd door de huisarts gezegd dat het een oren/longen kindje was en dat ie me wel vaak zou zien komende jaren.

we zijn toen bij een huisarts geweest die ook natuurgeneeswijze had gestudeerd. Hij heeft haar nagekeken, ontlasting etc gecontroleerd. Conclusie: jongste kreeg antibiotica en had bijna geen bv gehad. dit heeft als gevolg dat ze weinig darmflora had, daardoor geen weerstand. Ik heb op zijn advies orthiflor junior gekocht bij de apotheek, mengde dat elke dag door de melk.

Dit doe ik nu 4 jaar elke ochtend, en in die 4 jaar heeft ze in totaal nog 2 keer een oorontsteking gehad en verder zijn mijn meiden nooit ziek. Hooguit een keer wat snotterig, maar ik hoef niet voor ze thuis te blijven van mijn werk. Dat is een heel verschil met de verwachting die de huisarts had, en ook met andere kinderen op school en de opvang. Geen gekwakkel, en voldoende weerstand.

Ligt het aan de orthiflor? ik denk het wel, die 2 keer oorontsteking was elke keer nadat ik even een paar weken met orthiflor was gestopt. ik blijf dus stug doorgaan. ze proeven het overig 's ochtends niet als ik het door de drinkyoghurt meng.

Groetjes
Gruffalo

Rafelkap

Rafelkap

19-05-2009 om 19:22

Linda

Ik bedoel met "rommel" homeopatische weerstofverhogende drap. Daar geloof ik niet in. Natuurlijk zijn er succesverhalen, maar wetenschappelijke onderbouwing ho maar. Zonder medicijn gaan veel kwaaltjes ook gewoon over.
Je dochter zal er wel overheen groeien, al is het nu natuurlijk wel heel vervelend voor haar en voor jullie.

Jakiro

Jakiro

19-05-2009 om 22:30

Mijn oudste was ook altijd aan het kwakkelen, totdat ze in het ziekenhuis kwam door het drinken van verontreinigd water toen ze bijna 4 was. Eindelijk ging ze toen écht door de molen. Het gevolg was keel- en neusamandelen eruit, buisjes erin, lactosevrij dieet, pulmicort en ventolin en een AB-kuur van 3 maanden.
Wat het geweest is, weet ik niet, maar ze is nu bijna 13 en sindsien niet meer ziek geweest. Zelfs de verkoudheden zijn op 1 hand te tellen.
De jongste dame trekt het ook niet zelf, heeft écht AB nodig om te herstellen. Helaas loop ook ik tegen (voornamelijk HAP) artsen op die geen AB geven, zodat ik een week later wéér bij een arts zit met een kind wat nog steeds ziek is, al die tijd niet gegeten heeft, slecht drinkt, afgevallen is, nachtmerries heeft en overal pijntjes. Na 3x een dosis AB is het over.
Slechts 3x dit jaar en we zijn pas 4,5 maanden onderweg...
Ik heb het dus niet zo op artsen die "geen voorstander van AB zijn".
De laatste keer toonde bloedonderzoek aan dat ze zich niet aanstelde en een torenhoge infectie de oorzaak was. Nu staat er in haar dossier dat er bij de lichtste verdenking op een bacteriële infectie er met AB gestart moet worden, zodat ze eindelijk eens gewoon door kan gaan met ontwikkelen ipv continu vechten tegen een stom beest.
Jakiro

Anneja

Anneja

20-05-2009 om 10:54

Crp en ab

een verhoogd CRP, geen idee wat de grenswaarden zijn verder, is volgens onze huisarts een goede indicatie dat iemand het zonder ab niet redt tegen een anderszins redelijk onschuldige infectie.

en ik zou qua weerstandverhoging naast de al genoemde goede nachtrust en gevarieerd eten (makkelijk af te dwingen, toch )en voldoende bewegen voor de placebo gaan. Mijn astmatische, wijs-naar-me-met-een-virus-en-ik-word-ziek zusje heeft jarenlang elke ochtend een lepeltje water met citroensap uit een belangrijk uitziend flesje gekregen, geen idee of het hielp maar ze voelde zich in elk geval een stuk beter

anne

Irene

Irene

21-05-2009 om 20:36

Hier

Hier een zoon (5 jaar) met een verminderde weerstand t.g.v. een IgA-defficientie. Wij geven hem sinds een paar maanden ook dagelijks Orthiflor Junior en letten uiteraard extra goed op zeer gezonde voeding, veel beweging, veel buiten zijn en voldoende rust. Maar echt beter ging het met hem pas toen hij een antibiotica profylaxe kreeg (een langdurende kuur -bij ons 2 maanden- waarbij dagelijks een lage dosering AB wordt gegeven), toen zagen we voor het eerst in 2 jaar weer onze oude zoon terug! De kuur is nu sinds een week of 4 voorbij en de laatste 2 weken gaat hij echt weer achteruit. Toch hopen we dat hij de zomer "op eigen kracht" door zal komen, we kijken het voorlopig dus nog weer even aan.
Mijn tip voor jou zou zijn om een doorverwijzing te vragen voor de kinderarts en daar te laten onderzoeken of er een onderliggende oorzaak is voor de verminderde weerstand. Daarna kun je ook gerichter aan de slag om de weerstand te verbeteren.
Sterkte!

Linda99

Linda99

25-05-2009 om 11:01

Bedankt

Bedankt voor alle reacties. Fijn om ook succesverhalen te lezen. En wat betreft die Orthiflor junior, dochterlief heeft tweemaal een kuurtje van net zoiets gehad. Was probiotica van een hoge kwaliteitsgraad. Werkte inderdaad erg goed maar was helaas ook enorm duur.

Nu dus maar weer aan de multivitamine en toevallig ook van Orthiflor. Is volgens de apotheek de beste soort op dit gebied.

Ze is in elk geval al een week goed fit. Wel zat vanmorgen d'r neus weer dicht. Maar het lijkt nu even de goede kant op te gaan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.