Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
26-02-2026 om 21:09
hallo ouders.
Ons dochtertje van 2 heeft in 1.5 jaar tijd 2 x iets gemaakt
Zonder aanleiding is ze zomaar omgekiept en haar lichaam stopte er mee. Mijn man heeft haar tot 2 x toe bij gekregen. Het duurde heel lang voor ze opkracht kwam. De eerste keer toen ze bij kwam totaal paniek huilen huilen tot het ziekenhuis. 1.5 jaar later kon ze praten en toen ze toen bij kwam wist ze niet eens meer wie ik was kwam niet tot haar door. Er zater toen ook wat schokken bij. De arten kunnen maar niks vinden wat het kan zijn .is hier iemand die ook zo iets mee gemaakt heeft ?
26-02-2026 om 22:00
Jeetje, dat lijkt me heftig om mee te maken als ouders!
Ik heb zelf zoiets niet meegemaakt bij mijn eigen kinderen, wel een keer een kind van vrienden met een koortsstuip.
Maar om er wat over te kunnen zeggen hebben we denk ik wel wat meer informatie nodig. Hoe begon het? Was ze ziek? Dan kunnen het koortsstuipen zijn. Boos/gefrustreerd? Dan kan het Breath Holding Spell zijn. Haalde ze nog wel adem? Was het een ademhalingsstilstand? Bij sommige jonge kinderen is het automatisch ademhalen nog niet helemaal goed ontwikkeld. Komt volgens mij vooral voor bij kinderen die te vroeg geboren zijn. Had ze vlak daarvoor nog iets gegeten? Kan ze zich ergens in verslikt hebben? Heeft ze wel eens dat ze heel kort 'er niet lijkt te zijn' (absence)?
Welke onderzoeken zijn er al uitgevoerd door de artsen? Is er een EEG (elektro-encefalogram, hersenonderzoek) gedaan om epilepsie uit te sluiten?
Kortom, vooral veel vragen, nog weinig antwoorden...