Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Welke pil om moodswings te stoppen?

ik ben momenteel aan het uitzoeken met welke pil mijn cyclus stopt. Ik wil namelijk af van mijn moodswings gedurende een cyclus. Prettig zou ik het ook vinden om niet meer ongesteld te worden.

Ik heb ooit een jaar de prikpil gehad, werd ook niet meer ongesteld (2 jaar niet na het stoppen) en had toen ook veel minder last van moodswings, ik was daar dus positief over. Mijn gyn vandaag vond het echter een "paardenmiddel" en kwam met de Nuvaring. Ik zie zo'n ring alleen niet zitten, geen idee waarom eigenlijk, ding in mijn lijf, gehannes elke maand. Iemand ervaring met de Nuvaring ?

Kan ik de minipil nemen voor dit doel ? Die schijnt ook de menstruatie/cyclus in veel gevallen te stoppen.

Dus die pil is niet primair bedoeld voor mij als anticonceptie. Overigens overweegt mijn vriend zich te steriliseren omdat hij geen kinderen meer wil.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Prada

Prada

01-09-2009 om 11:34

Iedere pil stopt je cyclus,

als je maar gewoon geen stopweek inlast. Ik slik hem gewoon door. Geen last van moodswings overigens, dus op dat punt geen ervaring.

Manda Rijn

Manda Rijn

01-09-2009 om 20:18 Topicstarter

Maar is het dan een kwestie van uitproberen?

ik bedoel, je weet niet van te voren welke pil bevalt....

Iemand die ervaring heeft met de minipil voor lange tijd ? Blijft de menstruatie uit ?

Polly Shearman

Polly Shearman

01-09-2009 om 22:19

Hier polly manda

Ik heb zoals je weet een prenatale depressie gehad tijdens mijn laatste zwangerschap. Ik ben daarna de jasmijn pil gaan slikken. Dat is een lichte pil. Ik slik hem elke dag. Dus zonder stop week. Daardoor blijft mijn hormoon peil hetzelfde en heb heb ik geen last van de mood swings. 2 a 3 keer per jaar word ik dan toch ongesteld omdat ik hem wel eens vergeet en dan een stop week inlas. Ik heb nooit last van doorbraak bloedingen. Maar heb vriendinnen die dat wel hebben. Dus dat is heel persoonlijk. Ik voel me er heel goed bij. Fris en fruitig. Pollyman gaat volgend jaar onder het mes en ik zie er nu al tegen op dan met mijn pil te moeten stoppen.
Groet. Polly

Inderdaad

Lekker blijven slikken Polly!

Manda Rijn

Manda Rijn

02-09-2009 om 11:11 Topicstarter

Dank polly

ik ga hem dus ook niet gebruiken als anticonceptie. Op zich is een doorbraakbloeding af en toe geen probleem.

de jasmijn dus, ik ga er eens op googlen, kijken of er meer ervaringen te vinden zijn zonder stopweek.

Manda Rijn

Manda Rijn

02-09-2009 om 11:11 Topicstarter

Iemand nog ervaring met de cerazette/minipil?

en dan zonder stopweek ?

Rafelkap

Rafelkap

02-09-2009 om 15:23

die heb ik geslikt na zwangerschap eerste (kan je bv mee geven). Niet meer ongesteld geworden, geen bijwerkingen gehad, je moet deze pil alleen wel elke dag rond hetzelfde tijdstip slikken.

Polly Shearman

Polly Shearman

03-09-2009 om 20:04

Ja maar

pil gebruik is opzich natuurlijk niet gezond, dus we zullen er toch een keer mee moeten stoppen. Je kan toch maar moeiljk tot na je overgang aan de pil blijven????
of wel

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.