Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

beugelklant

beugelklant

03-03-2010 om 20:40

Welke tandpasta

maakt het eigenlijk uit welk merk tandpasta, mondspoelmiddel ed je gebruikt als je een beugel hebt of krijgt? Hier in huis hebben we namelijk een beugelklant en hij kreeg van de orthodontiste een tasje mee met allerlei produkten van een bepaald merk. Dit kan ook bij de apotheek besteld worden. Maar ik vroeg me later af of hij ook niet bijvoorbeeld prodent, elmex of een ander merk kan blijven gebruiken.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

03-03-2010 om 20:54

Mondspoelmiddel

Pas enorm op met mondspoelmiddelen. Puckman heeft er heel slechte ervaringen mee. Vanwege snel tandsteen had hij een speciale versie tegen tandsteen gekocht en een half jaar later vroeg de tandarts wat hij in hemelsnaam gedaan had. Hij had nog nooit zoveel tandsteen gehad. Volgens onze tandarts is die spoelvloeistof grote troep en zou je het nooit moeten kopen. En verder kan je volgens mij verder een normale tandpasta blijven gebruiken als je een vaste beugel hebt. Volgens mij zijn die setjes alleen maar reclamespul. Onze ortho gaf van die bruistabletten mee voor een losse beugel met de opmerking: hier neem maar mee, ik vind het niet nodig om ze te gebruiken, ik heb liever dat hij zijn beugel dagelijks 2x goed poetst dan dat hij dit gebruikt, maar we krijgen het nu eenmaal.

Hanne.

Hanne.

03-03-2010 om 21:21

10 jaar gebeugeld

Ik heb 10 jaar gebeugeld, en loop alweer 11 jaar met een draadje achter mijn tanden en nooit anders dan gewone tandpasta gebruikt.

Nooit een probleem gehad, en ook nooit gehoord dat het anders zou moeten. Enige wat ik bij vlagen extra gebruik zijn die ragertjes voor tussen je tanden, want gewoon flossen kan natuurlijk niet

Gewone tandpasta

Hier ook een beugelklantje, en gewoon de tandpasta gebruiken die je altijd gebruikt hoor.

Je zult inderdaad een reclame-setje meegekregen hebben.

En wat mijn voorganger zegt klopt ook: raggertjes. Die zijn handig.

Mocht je electrisch poetsen: er zijn speciale opzetborstels voor slotjesbeugels. Vinden wij net ietsje handiger dan een gewone opzetborstel.

Puck

Puck

03-03-2010 om 22:33

Moppeke

Hier ook een beugelklant. Nu nog met losse beugel, maar over een paar maanden met slotjesbeugel. Zijn die opzetborsteltjes die jij bedoelt van Oral B? En wat is het verschil met een gewone opzetborstel?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.