Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Aggie

Aggie

30-11-2009 om 11:23

Wie had die tip ooit over was naspoelen met natuurazijn?

Ergens hier in een discussie las ik een tijd geleden dat iemand haar was naspoelde met natuurazijn en dat dat bij haar de oplossing was voor jeuk en eczeem. Bracht me op een idee, voor mijn dochter van 1,5 met al sinds haar geboorte rode harde plekken vooral op polsen, voeten en knieholten (ondanks Neutral wasmiddel, ondanks diverse cremes etc.). Doe het nu sinds een week of 6 en ze heeft nog nooit zo'n zacht en glad huidje gehad! Fantastische tip dus!

Ga het ook nog eens doorgeven aan de huisarts .

groet Aggie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ellen Wouters

Ellen Wouters

30-11-2009 om 11:49

Hoe doe je dat dan?

Ik heb die tip kennelijk even gemist. Hoe doe je dat dan?
Flessen azijn leeggieten in de wasmachine? Of flessen in een emmer en daar de was in naspoelen? Hoeveel flessen gebruik je dan per keer? Onverdund?
(sorry voor vragenvuur, maar oplossingen zijn altijd welkom

Euh

Ik vermoed dat Aggie bedoelt dat ze een flinke scheut azijn in het wasverzachterbakje van de wasmachine doet?

Hartstikke fijn trouwens dat deze in wezen simpele oplossing helpt bij je dochter.

Chris

Elisa Gemani

Elisa Gemani

30-11-2009 om 12:04

Natuurazijn

Ik gebruik al jaren natuurazijn ipv wasverzachter. Mijn zoontje had vreselijk last van eczeem als baby en wij beiden hebben een overgevoelige huid. Gewoon een klein scheutje in het wasverzachterbakje van de wasmachine doen. Natuurazijn werkt ook goed bij muggenbulten, wespensteken etc. Even deppen en klaar. Effectief en goedkoop spul!

Bastet

Bastet

30-11-2009 om 12:07

Ja!

Sinds een maand doe ik azijn ipv wasverzachter in het bakje,mijn dochter heeft absoluut minder last van haar huid.
Groetjes,bastet

amk

amk

30-11-2009 om 12:41

Fijn

leuk om te lezen dat het bij jullie ook zo goed werkt.

Fiegel

Fiegel

30-11-2009 om 13:26

Hier niet...

Ik heb het ook een paar keer geprobeerd maar ik kreeg er juist jeuk van. Maar in ieder geval het proberen waard natuurlijk!

Pluk53

Pluk53

30-11-2009 om 13:42

Azijn is vluchtig

100% azijn is een vloeistof welke kookt bij 118 graden. "natuurazijn" is mengsel van water en 5% azijn. Als de was droogt, dan verdampt ook het restje azijn. Als de was door-en-door droog is, dan zit er ook geen azijn meer in.

amk

amk

30-11-2009 om 14:01

Nou azijn is vooral zuur

en zeep basisch, en dus gaat de azijn met de zeepresten een chemische reactie aan waarbij beiden opgeheven worden.

De azijn hoeft dus niet eens te vervliegen want het zit er na de reactie met het zeep (waar insommige gevallen dus jeuk van optreedt) niet meer in.

Brianna F

Brianna F

30-11-2009 om 14:08

Hier

Ik spoel al jaren na met azijn. Ik gebruik schoonmaakazijn trouwens. Ik doe het tegen vetluis en voor de kleurechtheid. Nooit geen doorgelopen kleuren meer.
Maar fijn dat het ook help bij allergieen.

Aggie

Aggie

30-11-2009 om 14:57

Mooi zo, tip gaat rond! en @ellen

Hihi, wilde alleen even de tipgeefster bedanken (wie het nou was weet ik nog steeds niet ) , en nu al een paar anderen op idee gebracht. Handig toch, zo'n forum.

Ellen, ChrisH zegt het al: gewoon een scheut in het wasverzachterbakje.

gr Aggie

Ellen Wouters

Ellen Wouters

30-11-2009 om 15:56

@aggie en chris

Ja, hij is doorgekomen, dank dank.

Hier ook

De tip had ik hier al vaker voorbij zien komen, maar ik bleef toch wat huiverig, omdat ik verwachtte dat je het zou blijven ruiken. Ik ben het toen eens, zonder dat mijn gezin van iets wist, azijn gaan gebruiken (natuurazijn) en niemand rook het. Mooi Dus wij zijn ook om en gebruiken azijn.

Marjoleine64

Marjoleine64

02-12-2009 om 12:40

Als het werkt tegen uitslag dan ga ik het ook gebruiken!

ik gebruik wel af en toe azijn (schoonmaakazijn) voor handdoeken en bij felle kleuren, tegen het doorlopen. Maar als het ook werkt tegen uitslag dan ga ik het voortaan ook bij onze kleding gebruiken, vooral jongste heeft regelmatig verschillende soorten uitslag. Ik heb wel gemerkt dat ons waspoeder (huismerk van de Super) sinds kort anders ruikt, dus misschien dat het daar ook aan ligt?
Marjoleine

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.