Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Wondjes gaan open staan

ik heb nu 2 keer een snee in mn vinger in 1 week en die wondjes lijken eerst dicht te gaan maar staan de volgende dag ineens weer helemaal open en genezen ook moeizaam.
een roodplekje heb ik ook snel om wondjes?
Wie weet wat ik er aan zou kunnen doen, behalve t goed schoonhouden etc want dat doe ik dus echt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Pluk53

Pluk53

16-03-2012 om 09:12

Secondenlijm

ik had ook wel eens van die vervelende snijwondjes. Die genezen moeilijk als ze bij een gewricht zitten, en er door beweging spanning op de huid komt.
Ik lijm ze dicht met secondenlijm. Werkt prima. Volgens mij is dat hetzelfde pricipe wat gebruikt wordt als alternatief voor hechten bij een wat grotere wond.
Het wondje moet natuurlijk wel schoon zijn!En het werkt alleen bij "scherpe" wondjes, waar de randen goed tegenelkaar gedrukt kunnen worden; dus prima bij snijwondjes in de vingers.

Zwaluwstaartje

Andere truc: het zwaluwstaartje. Uit een pleistertje of nog beter een stukje leukoplast knip je twee driehoekjes, zodat je een soort zandlopervormpje krijgt. Dan rek je het iets op en plakt de brede stukjes aan weerszijden van het wondje. Het pleistertje trekt de wond dan dicht. Dit gaat het beste met leukoplast, want dat is flexibel.

Groeten,

Temet

Knutselkei

Knutselkei

16-03-2012 om 10:32 Topicstarter

Dat ga ik proberen.

De gewone hechtstrips had ik al geprobeerd maar das best een dure oplossing
Secondelijm gebruikte een huisarts hier in het dorp ook altijd om wondjes te lijmen, veel goedkoper zei hij toen ik heel verbaasd keek.

Doet dat geen pijn?

Doet secondenlijm niet vreselijk zeer?

Groeten,

Temet

Knutselkei

Knutselkei

16-03-2012 om 20:00 Topicstarter

Ik zal t niet lijmen

ik wilde de stukjes tape van Temet proberen. mijn huid is nu van binnenuit weer aan het herstellen, je ziet t wondje wel oppervlakkiger worden. Ik heb laatst ook een snee met hechtstrips dichtgeplakt, dat ging wel goed tot het na 3 dagen toch weer ineens opensprong.
Rode bultjes en vlekken om wondjes heb ik eigenlijk heel snel, waar die ook zitten?

Knutselkei

Knutselkei

17-03-2012 om 21:57 Topicstarter

Nee het is geen eczeem

het zijn echt de wondjes die rood worden, bv ik heb nu in de tuin gewerkt en een reepje huid opengehaald en dat is dan meteen rood eromheen en gevoelig. als ik insmeer met de antibioticazalf van dochter dr puistjes en dan is het zo minder?
Ik heb wel een gevoelige dunne huid.
Eczeem ziet er bij mij heel anders uit.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.