Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

ayla

ayla

20-09-2008 om 14:28

Wratjes (???) in hals

al jaren heb ik naar ik altijd gedacht te hebben tientallen moedervlekjes in mijn nek. Geen platte maar ze steken uit. Erg klein, misschien 2 mm groot ofzo.
Toevallig gisteren bij de huisarts die zei dat ik een afspraak moest maken om ze te laten weghalen want het waren een soort wratjes. En als je er niets aan deed werden het steeds meer.
Op internet kan ik er niets over terugvinden. Nu ben ik geen held en ik vind het idee eng, vooral omdat ze zo klein zijn en omdat het er zoveel zijn. Iemand hier ervaring mee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
(Janneke)

(Janneke)

20-09-2008 om 14:57

Ja, ik!

Ik heb ze een paar jaar geleden weg laten halen. Ze irriteerde me met het dragen van een ketting. Plus vond ik het ook niet charmant staan)

Ik moest gewoon bij de huisarts komen, met billen op een ijzeren/zilverkleurige plaat zitten en toen heeft hij ze weggebrand. Ik had er superveel, en hij was dan ook even bezig(((((

Het deed wel even pijn, dat aanstippen, maar wel verdraagbaar. Ze zijn ook niet meer teruggekomen...

Groetjes Janneke

Julia64

Julia64

20-09-2008 om 15:03

Steelwratjes

Ik had er ook een paar in mijn hals, toevallig vorige maand weg laten halen door de huisarts. Hij had een soort "tangetje" dat rood opgloeide en daarmee brandde hij ze weg. Doet heel even pijn, maar goed te doen, vond ik.

Enne.. Janneke, op een ijzeren plaat zitten ?!? Ik dacht eerst even dat je wratjes op je billen had , maar uit de rest van je verhaal maak ik dat niet op. Waarom moest je daar op zitten dan..?? ( Ik kon dus gewoon op de onderzoeksbank gaan zitten..)

groet
Julia

Julia64

Julia64

20-09-2008 om 15:05

Oja

De ervaring, dat het er steeds meer worden, heb ik ook wel. Zo nu en dan tref ik weer een "nieuwe" aan (op allerlei plekken op mijn lichaam, trouwens). Maar dat gaat gelukkig niet echt in een moordend tempo hoor.
Wist trouwens niet dat er een verband was tussen "niet weg laten halen" en vermeerdering van die dingen.

groet
Julia

Guinevere

Guinevere

20-09-2008 om 21:06

Heu...

heu...zijn dat die rare minuscule huiduitstulpinkjes die ik ook wel eens heb? Daar heb ik geen medelijden mee, daar heb ik mijn nagels of een pincet voor. Ik heb me altijd afgevraagd wat dat nou voor een rare dingen waren, maar wrátjes??? Echt waar?

(Janneke)

(Janneke)

21-09-2008 om 08:48

Ja julia

Ik moet zeggen dat het ook al weer een aantal jaren (jaar of20?) geleden is hoor. En niet bij een alternatief iemand, gewoon bij de huisarts.

Dat zal wel geweest zijn om de stroom te geleiden ofzo?? Het zag er spannender uit, dan dat het was hoor.

Yvon Meijer

Yvon Meijer

22-09-2008 om 22:07

Hier ook in de hals. Vooral tijdens mijn zwangerschappen groeide het er flink op los, zelfs op mijn buik kreeg ik ze toen. Maar de meesten zijn weer vanzelf verdwenen. Mijn vorige arts heeft een keer alles weggehaald, ze knipte ze er af. Met een heel scherp schaartje. Doet helemaal geen pijn en dat gaf ook helemaal geen littekens. Ik heb het idee dat als je ze weg brand dat je dan eerder littekens krijgt. Weet iemand dat, want ik zit er ook over te denken om mijn hals weer eens wat te fatsoeneren, en het liefst zonder littekens dus. Als ik zo dapper was als Guinevere dan zou ik het ook wel zelf doen, maar helaas.. Groetjes, Yvon.

ayla

ayla

23-09-2008 om 09:18

Nog een vraag

iedereen heeft het over wegknippen etc. Maar bij mij zit ergevoel in die wratjes, dan laat je dat toch niet zomaar wegknippen?? moet er niet aan denken

Guinevere

Guinevere

23-09-2008 om 11:24

Tsjak en klaar en een vraag

Ach, dat is zo snel weg, tsjak, doekje erop en klaar!

Maar ik heb ook een iets groter ding, dat is zo'n uitpuilende moedervlek. Hier zit ik al jaren tegenaan te hikken, ik durf het niet aan. Kan ik zo'n ding niet afbinden ofzo, met heel dun draad, zodat ie eraf valt???
Ik weet dat het ook aangestipt kan worden door de HA, maar ik ben altijd te lui om daarnaar toe te gaan.

ayla

ayla

23-09-2008 om 13:27

Guinevere

ieeks dat meen je niet, krijg al rillingen bij de gedachte. en tsjak en klaar, dan toch wel 30 keer tsjak en klaar

desiree

desiree

23-09-2008 om 17:26

Moederbult

zo noemen we het hier in huis: een dikke, uitpuilende moedervlek. Ik zou in een nederlands kampioenschap Moederbult goede kans maken op een medaille - heb er veel. Op mijn rug en zij zijn er jaren geleden 2 weggehaald door de huisarts. Plaatselijke verdoving, wegsnijden en dichtbranden. De wonden heb ik nog een tijdje last van gehad (ook omdat 1 precies op de plek zat waar m'n broekrand kwam.)
Deze dingen zelf weghalen zou ik dus nooit doen - lijkt me veel te pijnlijk. Eentje op m'n gezicht - niet zo'n grote gelukkig - zou de huisarts zelfs niet zelf weghalen. Voor het weghalen van moedervlekken in het gezicht sturen ze je dan door naar de plastisch chirurg. Ik heb er nu geen last van, dus ik laat 'm voorlopig lekker zitten! (en alle andere op m'n lijf ook)

desiree

Yvon Meijer

Yvon Meijer

23-09-2008 om 20:44

Guinevere

Zo'n grote moedervlek, daar moet je echt niet zelf mee gaan prutsen hoor! Bij mij is ook zo'n grote weg gehaald, wordt even verdoofd weggesneden en eventueel gehecht. De moedervlek wordt naar het lab gestuurd om te kijken of het geen kwaadaardig gezwel was Als jij al die wratjes en ondingen in je nek zelf durft weg te snijden, dan is die grote door de arts laten verwijderen een eitje hoor, gewoon doen! Groetjes, Yvon.

Guinevere

Guinevere

23-09-2008 om 21:28

Dapper

Haha, ik klink reuze dapper he. Maar ik sla altijd toe als die dingen nog klein zijn, dus het is echt een eitje. Dus bij mij zitten er gelukkig geen 30! van die dingen in mijn nek, dat wordt wel een bloedbad zeg, Ayla...dan maar liever een expert erbij halen voor jou.
Die moederbult van mij is in elk geval niet kwaadaardig, want hij zit er al zo lang als ik weet. Het is alleen gewoon een stom ding....en ik durf het niet zelf. Nou ja, wie weet heeft mijn man een goed plan, die houdt ook van pielen.

Yvon Meijer

Yvon Meijer

23-09-2008 om 22:18

guinevere

Dat die moederbult er van jou al zo lang als je weet er zit zegt dus niks.. Bij een vriendin van mij werd zo'n oude vertrouwde moederbult ineens onvriendelijk.. Als je zelf gaat pielen heb je grote kans op infecties. Bij een arts is het zo gebeurd. En ik heb nu eigenlijk een prachtig littekentje. Ga nou gewoon ff naar de dokter.. Groetjes, Yvon. Oja, en Ayla, natuurlijk zit er gevoel in die dingen. Maar dat geknip valt best mee hoor, voelt een beetje als prikjes. En het is reuzefijn als ze verdwenen zijn! Je hoeft toch ook niet alle dertig in één keer te doen? Kan ook in twee etappes, toch? Eerst de ergsten bijvoorbeeld. Je huisarts kan je erover voorlichten en als je het dan niet wilt, dan kan je ze toch ook laten zitten? Nogmaals groeten, Y.

ayla

ayla

24-09-2008 om 08:07

Zoveel omdat

ze er echt al tientallen jaren zitten. Ik heb er ook nooit bij stil gestaan dat het iets anders waren dan moedervlekken. Raar, het is niet zo dat ik nooit bij de huisarts kom. Maar ja, die dingen vermeerderen zich dus wel blijkbaar want na een inspectie zei mijn moeder dus dat het er vroeger idd minder waren. Het wordt waarschijnlijk even tanden op elkaar dus.

Guinevere, zo'n reus zou ik toch echt bij de ha laten weghalen, zus heeft dat ook laten doen en het viel haar reuze mee. Je ziet er ook niets meer van

Emmawee

Emmawee

27-09-2008 om 22:20

Ik heb ze ook

Mijn huisarts heeft ook wel eens gezegd dat ik ze heel eenvoudig zelf weg kon halen (schaartje). Ik werd misselijk van het idee. Ik kon het ook door haar laten doen, maar ik heb er eigenlijk geen last van. Ze horen een beetje bij me. Wie weet doe ik er nog wel eens wat mee. Ze hebben trouwens een naam iets met een steeltje ofzo.

Kom je naar de meeting? Kunnen we kijk en vergelijk doen...

Groeten, Maw.

Guinevere

Guinevere

28-09-2008 om 21:24

Ja emmawee

En dan nemen we gelijk een schaartje en pleisters mee! Jekkie, heel wat anders dan dan tattoo-lacking....

Heidi

Heidi

29-09-2008 om 04:58

Steelwratjes

Volgens mij zijn dat steelwratjes, ik ken ook iemand die ze zelf afknipt, zie je niks meer van, maar dat durf ik ook niet. Ik heb er ooit een gehad net onder mijn oksel en die knipte de huisarts af, ik stond erbij en ik keek ernaar, zo snel ging het, deed geen pijn en is sindsdien niet meer teruggekomen. Nu heb ik er ook een paar in mijn hals zitten dus ga ik maar weer eens naar de ha.

gr Heidi

Afbinden?

Wie heeft er ervaring met het afbinden van deze steelwratjes? Als je er een touwtje omheen bindt, valt hij er dan vanzelf af? Hoe lang duurt het en is het pijnlijk?

Dank en groet,
Pina

desiree

desiree

29-09-2008 om 12:21

Afbinden

Mijn man heeft van deze steelwratjes onder z'n oksel, en soms raakt er een okselhaar van hem om zo'n wratje bekneld. Meestal kan ik die haar er weer af krijgen, maar 1 keer was dat niet gelukt. Wrat was dus afgebonden - ongepland. Het wratje was erg gevoelig, en werd na een tijd (week of zo?) zwart. Is er daarna afgevallen. Ik weet niet meer precies hoe lang alles bij elkaar heeft geduurd, maar ik zou het niet vrijwillig op deze manier doen. Duurt te lang en is te pijnlijk. Maar: het werkt wel!

ayla

ayla

30-09-2008 om 16:31

Nu durf ik dus helemaal niet meer te komen

als jullie al met de schaar en verband klaar zitten ik geloof dat ik thuis blijf.

en dat afbinden, zie je al rondlopen met 30 touwtjes in mijn nek

Guinevere

Guinevere

30-09-2008 om 20:55

Da's toch reuze fijn ayla

Wij besparen je een bezoek aan de huisarts!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.