Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Annemieke

Annemieke

11-12-2008 om 11:43

Zalf voor vingerkloofjes?

Hoi,
Wij heeft er een goede zalf tegen vingerkloofjes, gisteren de eerste weer gehad voor deze winter en het doet zooooo'n pijn!!
Groetjes, Annemieke

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

11-12-2008 om 12:48

Compeed

die van de blarenpleisters heeft ook klovenzalf. Werkt hier goed.

Angela

Asa Torell

Asa Torell

11-12-2008 om 16:00

Supertip van Ouders Online

Althans voor mij werkt dit fantastisch: bij het beginnen van de pijn meteen een pleister om de vinger met de kloof. Dan is de pijn echt direct een stuk minder, raar maar waar. Eigenlijk heb ik er dan meteen nauwelijks meer last van. Na een of twee dagen weer erafhalen en de kloof geneest verder vanzelf, totdat ie natuurlijk weer opnieuw begint . Ben helaas vergeten wie deze tip gaf, Margje? Cobi? In elk geval ben ik diegene heel erg dankbaar!
Zalf smeren is natuurlijk nog beter maar als het al pijn doet is het te laat en werkt deze methode sneller. En ikzelf ben lui en gemakzuchtig en vergeet dat smeren ook altijd (totdat de kloof er al zit).
Andere goede preventieve tip is zoveel mogelijk huishoudhandschoenen gebruiken als je iets met water gaat doen, bijv. schoonmaken.

Annemieke

Annemieke

11-12-2008 om 16:31

Te laat met smeren

Tsja, dat smeren, ik ben ook altijd te laat... Maar zelfs ALS ik al smeer, dan NOG krijg ik op een gegeven moment kloofjes. Elk jaar ook op dezelfde plaats, duimen bovenaan waar je nagel van het roze wit wordt...

Manus

Manus

11-12-2008 om 19:40

Tocht smeren

Bij mij helpt de handcreme van Dr. Swaab erg goed. Zit kamfer in. Misschien is dat hetgeen waardoor het werkt? Enne... overal een potje neerzetten: op de aanrecht, in de badkamer, op het toilet. Kun je er een niet te missen gewoonte van maken om - zodra je handen gewassen/nat geweest zijn - te smeren. Doen!

Manus

koentje

koentje

11-12-2008 om 21:04

Vitamine

AD druppels erop smeren en een beetje insmeren. Dat was een advies van een drogisterij!

Ik weet iets

Neutrogena

Helpt fantastisch! Is bedoeld voor vissers die constant in de kou en met water werken, en dus voortdurend last van kloven hebben. Heb zelf de tip van een pottenbakster met een hoge productie, die hebben door het vele water ook snel last van hun huid.

Kamfer

Het Drvd Hoog spul heet meen ik Glyca en is goed, maar prijzig. Alternatief: goedkope creme (hand- of gezicht, maakt niet uit, zelf neem ik uiercreme) mengen met glycerine kamferspiritus (bij de drogist, in glazen flesjes). Daar maak je een soort lotion van die je dan in een zeeppompje doet.

Alleen smeren met glycerine kamferspiritus (ook wel kamferspiritusglycerine, om het makkelijk te houden )helpt ook goed (ook tegen wintervoeten trouwens) maar het spul is erg vloeibaar dus je morst nogal snel.

Het ruikt wel erg sterk, sommige mensen hebben daar een hekel aan.

Groeten,

Temet

Annemieke

Annemieke

12-12-2008 om 10:11

Kampfer droogt toch uit?

Dankjewel voor de tips!
Ik heb wel een vraag over kamfer, dat droogt toch uit? Ik 'moest' dat vroeger iop m'n zweetvoeten smeren en daar werden ze hard en uitgedroogd van. Dat lijkt me juist alleen kloofjes in de hand werken...

Lady Grey

Lady Grey

12-12-2008 om 10:43

Handschoen

Nog een tip:

savonds je handen in een dikke laag van welke vette zalf (geen creme lotion of iets anders op waterbasis) zetten en een nachtje handschoenen aan. Of elke keer als je op de fiets weg moet: handen invetten, vette handschoenen weer aan. Heerlijk!

Tirza G.

Tirza G.

13-12-2008 om 00:14

Alcohol

Even goed de ingredienten lijst lezen. Veel zalven bevatten alcohol, dat droogt uit (alhoewel er ook vetalcoholen bestaan). Dan blíjf je smeren.
Ik heb zelf goeie ervaringen met Locobase Repair en Lansinoh.

Tirza

Annemieke

Ik kan alleen maar zeggen dat mijn ervaring met kamferspiritusglycerine is dat ik er hele poezelige handjes van krijg. Misschien is het de combinatie met de glycerine, dat weet ik niet.

Groeten,

Temet

m@

m@

14-12-2008 om 20:14

Ik ga ook eens wat anders proberen

Ik heb zelfs zware hormoonzalf van de huisarts. Maar het werkt bij mij ook niet echt. Het doet inderdaad zo´n pijn en zo´n kloof blijft vaak wel een week open. Zo heerlijk op een vingertop, die je dagelijks nodig hebt. Even licht stoten en je gilt het uit, alsof je vermoord wordt. Zo voelt het dan ook. Drama...ik heb het sinds een jaar zomer en winter! Heel fijn.

Asa Torell

Asa Torell

14-12-2008 om 20:51

Pleister dus

kom ik nog een keer, maar echt, de pijnverlichtende werking van zo'n pleister is ongelofelijk! Probeer het eens als je weer zo'n pijnlijke kloof hebt die je steeds open stoot!

Maranmat

Maranmat

16-12-2008 om 20:51

Vaseline/bepanthen

Heb het hele draadje niet gelezen, dus misschien geef ik een overbodige tip: de vingers voor de nacht heel dik insmeren met gewone witte vaseline (zonder toevoegingen) en daaroverheen een katoenen verbandhandschoen. (verkrijgbaar bij de apotheek) Bepanthen, wat ik indertijd voor tepelkloven gebruikte, kan ook een goed effect hebben.

Maranmat

Maranmat

16-12-2008 om 20:52

Oeps...

was iets te snel. Ik wilde ook nog zeggen dat Bepanthen, wat ik indertijd voor tepelkloven gebruikte, ook een goed effect kan hebben.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.