Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Lollita

Lollita

18-01-2009 om 11:13

Zere kaak

Hallo,

Ik heb al 2 weken last van mijn kaakgewricht, althans, daar lijkt het te zitten. Sinds gisteren is het erger geworden, ik kan amper eten zonder pijn. Als ik bij mijn kiezen poets, voel ik geen pijn dus w.s. heeft het niets met mijn kiezen te maken.

Het trekt door richting mijn oor en naar mijn jukbeen. Herkent iemand dit? En dan de volgende vraag, waar moet ik nu heengaan? De tandarts of de dokter? Het is met pijnstillers nog wel dragelijk dus ik ga niet vandaag maar ik twijfel wie ik morgen dus ga bellen.

Ik heb trouwens net een antibiotica-kuur achter de rug in verband met een voorhoofdholte-ontsteking. Afgelopen donderdag heb ik de laatste pillen gehad.

Ben benieuwd of iemand het herkent en eventueel tips heeft voor me.

Lollita

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ook

gehad en bleek toch een onstoken kies te zijn, blijf er niet te lang me rond lopen , want dan wordt het alleen maar erger, de tandarts kan wel een foto maken om uit te sluiten dat het je kiezen zijn,als het dat niet is zou ik weer naar de ha gaan
beterschap krulleke

Lolita

hoe is het met je kaak?
gr Krulleke

Lollita

Lollita

20-01-2009 om 08:58

Update

Hier gaat het nog niet beter. Heb nu sterke pijnstillers en dan is het dragelijk, zolang ik maar niets hards eet

Gisteren frusterende dag gehad aan de telefoon. De huisarts zond me het bos in en toen ik de tandarts belde kon ik pas donderdag terecht.... IEKS. Ik heb 3x gebeld en uiteindelijk kan ik dus vanmiddag bij de tandarts komen en daar zit ik nu bibberend op te wachten.... Daarbij is mijn oma gisteren overleden, is vrijdag de begrafenis waar ik iets bij wil zeggen, dus het moet wel over gaan vandaag!!!!

Bedankt voor het vragen Krulleke!

Lollita

Sterkte

wat vervelend van je oma, gecondoleerd.

het is te hopen voor je dat er toch iets uitkomt waar die pijn vandaan kon, toen ik zoveel pijn had zat ik de uren af te tellen naar de tandarts omdat ik toen zeker wist dat het een ontsteking was, het duurde toen wel vooraf wel een tijdje voordat ik die kloppende pijn kreeg, toen ik naar de tandarts was geweest kon ik de hele wereld weer aan, bij ons gebeurde dit 3 dgn voordat we op vakantie gingen.

sterkte en ook voor vrijdag
gr krulleke

EZW67

EZW67

20-01-2009 om 11:05

Verstandskiezen

Ook gecondoleerd met je oma.

Ik heb ook iets dergelijks gehad, maar dat waren meer zware pijnscheuten die mijn kaak introkken. Bleek van mijn verstandkiezen te komen (die zijn dus ook direct getrokken). Ik weet niet of je die nog hebt, maar indien wel, dan zal je tandarts ook die mogelijkheid waarschijnlijk overwegen!

groeten en sterkte,
Emmy

lottie

lottie

20-01-2009 om 15:33

Tandarts

Ik heb achteraf jaren met een ontsteking in mijn kaak gelopen. Ik (en de huisarts) dachten aan een overbelaste kaakspier. Ik dacht dat het kwam door de zovele stress die ik had gehad. Achteraf is het heel lang toch die ontsteking geweest. Deze zomer kreeg ik zoveel pijn dat ik het niet meer uithield. Ik heb een afspraak bij de tandarts gemaakt. Die maakte een foto en er zat een méga ontsteking in mijn bot van mijn kaak. Ik ben hier inmiddels aan geopereerd (wortelpuntverwijdering + ontsteking). Ik wilde dat ik dit eerder had geweten dit had mij heel veel pijn en pijnstillers kunnen schelen. Dus ik zou je adviseren niet naar huisarts wel naar tandarts. Sterkte!

Marjoleine64

Marjoleine64

21-01-2009 om 22:37

Tandarts!

Ik had afgelopen najaar ook last van mijn kaak. Niet ondraaglijk, en af en toe ook weer minder. Eind november werd het toch wel zo vervelend dat ik de tandarts gebeld heb, ik kon gelijk de volgende dag terecht. Het gekke was dat de pijn in een kies zat die al 16 jaar geen zenuwen meer heeft, het was al een kroon. De tandarts fronste zijn wenkbrauwen en maakte een foto... en schrok van wat hij zag. Onder de kroon was de halve kies weggerot. Enfin - de volgende ochtend is de kroon eraf gehaald, en 2 weken later zijn de restanten wortel eruit gehaald. Leuk is anders (en ik heb daarna nog 2 weken pijn gehad).
Sterkte morgen.
Marjoleine

Lollita

Lollita

22-01-2009 om 14:59

Weer update

Nou, het was/is een overbelaste kaakspier. Maar zoals Lottie dus schrijft, dat hoop ik toch niet! Ik moet mijn spieren in mijn wang masseren, daarbij flink pijnstillers gebruiken en duimen dat het weg gaat

Tot op heden is er wel iets verbetering maar ja, dat kan ook komen door de hoeveelheid Voltaren die ik slik.....

Over 3 weken moet ik terug komen. Als het dan niet weg is, wordt er een plaatje aangemeten voor 's nachts. Er zijn trouwens wel allemaal foto's gemaakt maar daar was dus niets op te zien.

Bedankt allemaal voor jullie verhalen en ervaringen! Ik hoop dus maar dat dit inderdaad overbelasting is en dat ik er vanaf ga komen met rust.

Groeten,
Lollita

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.