Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

karin

karin

13-01-2009 om 09:04

Ziekte van chron volgens internist niet bij kinderen

Mijn dochtertje van net 3 heeft al vanaf haar geboorte last van krampjes,al vanaf het begin toen ik bv gaf,en daarna overgestapt op Nutrilon.leek het nog erger,maar toen ze in het zikenhuis lag met 7 maanden,hadden ze daar Friso en was het direct wat minder!
Nu heeft ze nog altijd een verschillende stoelgang,en aangezien ik en mijn moeder de ziekte van chron hebben,ben ik een beetje bang dat zij dt ook heeft,maar volgens de internist komt dit niet voor bij kleine kinderen,maar volgens het internet wel!
Ze klaagt ook regelmatig over buikpijn......
Kunnen kleine kinderen ook al een onderzoek krijgen voor de darmen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Anja S.

Anja S.

14-01-2009 om 14:38

Karin

Waarom denk je direct aan Crohn? Crohn is niet erfelijk. Ik heb zelf Crohn dus echt wel ervaring. Ik heb 2 kinderen gehad met koemelkallergie en dat betekende ook veel krampjes en buikpijn. Daarbij komt dat kinderen al gauw zeggen dat ze buikpijn hebben ook als ze bijvoorbeeld ergens anders pijn hebben. Baseer je het vermoeden Crohn alleen op krampjes of zijn er meer klachten?

karin

karin

17-01-2009 om 00:12

Nu op peuterspeelzaal ook volgens leidster slijm in ontlasting

Dit is toevallig,maar ons dochtertje haalde ik op van de peuterspeelzaal afgelopen donderdag en de leidster vertelde dat ze in een hoekje ging staan en zei dat ze buikpijn had en toen had ze daarna haar pamper vol en de leidster zei dat ze echt rare ontlasting had met slijm enz.(en ook een erge geur,dat is altijd maar bij ons dochtertje extreem) en ik vertelde dat dat bij mij de laatste tijd ook is,dat ik eerst dacht aan een kies,maar die heeft ze allemaal!
Ze heeft ook last van exzeem en kijkt altijd wit,en net onder haar oogjes ook het lijke wel lichtblauw/paarse plekken(ga ervan uit dat het exzeem is)!
Maar ben ook al bij de dokter geweest voor een allergie,maar dit kan pas als ze 4 jaar is onderzocht worden!
Maar ik heb ook aan een koemelkallergie gedacht,maar dit heb ik al toen ze een jaar was nagevraagd,maar is nooit onderzocht,want dan zou ze meer sypmtonen moeten hebben!

Bastet

Bastet

17-01-2009 om 09:03

Karin

Welke symptomen zou ze dan nog meer moeten hebben,bij een koemelkallergie?Ik vind het beeld wat jij schetst voldoende om gewoon eens de melk weg te laten of te vervangen.
Groetjes,Bastet

Rembrand

Rembrand

17-01-2009 om 11:36

Glutenintolerantie?

Ook hierbij slijmerige vreemd ruikende ontlasting en buikpijn. Kinderen die allergisch zijn voor koemelk hebben een grotere kans op glutenintolerantie.
Allergie kan voor het vierde jaar ook gediagnostiseerd worden. Bijv. door elimineren en provoceren !
Door laten verwijzen naar een allergoloog wellicht ?
M.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.