Gezondheid
Roodborstje
22-04-2026 om 21:35
Zo enorm veel pijn door getromboseerd aambeitje
Ik heb sinds een aantal dagen een kleine, getromboseerde aambei, en dat ding(etje) doet zo ontzettend pijn.
Ik heb via de huisarts een verwijzing naar de chirurg, maar kan daar pas 15 mei terecht.
Ik heb tegen de pijn al van alles geprobeerd: pijnstillers, aambeienzalf, verdovende zalf, warmte er tegen aan, ik drink ruim voldoende, eet vezels, beweeg voldoende en houd mijn ontlasting zacht met van die poeders.
Helaas alles zonder resultaat.
Hier iemand nog een ultieme tip?
Max88
22-04-2026 om 21:42
sudocreme, gewoon een flinke klodder, niks dun laagje inkloppen, gewoon een beschermende klodder.
Marie111
22-04-2026 om 21:53
Welke aambeienzalf heb je gebruikt? Ikzelf vind hamamelis zalf veel beter werken dan bijvoorbeeld Sperti.
Jonagold
23-04-2026 om 06:55
Via je verzekeraar kijken of je ergens anders eerder terecht kan?
Heb je een zalf met lidocaïne gekregen? Dat zou wel iets moeten doen.
En koelen, níet verwarmen. Een zak diepvries doperwtjes is heel handig.
Verder orale pijnstillers.
Sterkte!
Roodborstje
24-04-2026 om 08:20
Dank jullie wel voor de tips.
Lidocaïnezalf helpt helaas ook niet. Ben nu aan het smeren met sudocrem.
Aambei is inmiddels zo gezwollen dat alles zeer doet.
Vanmiddag nogmaals naar de huisarts.
HS26
24-04-2026 om 09:13
Is het wel een aambei, geen abces? Huisarts zit er wat dat betreft ook nog wel eens naast. Heb ik ook gehad en herken je pijnklachten. AI zegt: abces is een met pus gevulde ontsteking die gepaard gaat met hevige pijn, koorts en een rode, warme huid.
Pippeltje
24-04-2026 om 10:26
In plastic zakje bevroren doperwtjes doen, washandje eromheen en dat er tegenaan houden.
Roodborstje
24-04-2026 om 13:12
Ik heb van de huisarts een andere zalf gekregen: isosorbidedinitraat vaselinecrème, wat ik om de drie uur moet smeren.
Het moet zorgen voor ontspanning van de kringspier en een betere doorbloeding waardoor het wondje kan genezen.
Het is wel echt een aambei met een fissuurtje er naast. "Gelukkig" dus geen abces.
Hopelijk geeft de zalf snel verbetering!
HS26
24-04-2026 om 13:56
Roodborstje schreef op 24-04-2026 om 13:12:
Ik heb van de huisarts een andere zalf gekregen: isosorbidedinitraat vaselinecrème, wat ik om de drie uur moet smeren.
Het moet zorgen voor ontspanning van de kringspier en een betere doorbloeding waardoor het wondje kan genezen.
Het is wel echt een aambei met een fissuurtje er naast. "Gelukkig" dus geen abces.
Hopelijk geeft de zalf snel verbetering!
Fijn dat de huisarts nog een keer gekeken heeft. Veel beterschap!!
Liesjevandebrug
24-04-2026 om 17:25
Het klinkt misschien wat raar maar ik heb dat ook eens gehad en heb toen de prop naar binnen geduwd. Dat was ook pijnlijk en heb ik nog een paar keer moeten herhalen maar het hielp wel. Het zit dan niet meer klem, waardoor de pijn juist ontstaat
Roodborstje
25-04-2026 om 10:57
Ik heb ook meerdere keren geprobeerd de prop naar binnen te duwen, maar omdat er een wondje onder zit was dit qua pijn bijna niet te doen, en hij floept er ook gelijk weer uit als het wel lukte.
Gelukkig lijkt de zalf al wel zijn werk te doen. Het is iets minder pijnlijk dan het was, en de pijn na het poepen houdt ook minder lang aan.
Ik heb wel lichte hoofdpijn, dat is een bijverschijnsel. Maar liever een beetje hoofdpijn dan die helse pijn.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.