Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Zoon ernstig ziek


juliette

juliette

26-11-2018 om 22:04

oh,oh,oh

Wat een schrijf- en spelfouten. Negeren maar.

sophie

sophie

26-11-2018 om 22:14

hier ook niet gerageerd

omdat je post te dichtbij kwam Moedermop. Ook onze zoon is ernstig ziek geweest op 18 jarige leeftijd. Een heel ander proces; kort (weken) en levensbedreigend maar daarna gelukkig weer vrij vlot hersteld. Het is nu bijna 2 jaar terug; en nog kan de angst mij naar de keel grijpen. Dat je kind ineens zo bedreigd wordt. Het heeft mij overdreven alert gemaakt. Ik ben nog steeds erg bezorgd als hij anders dan anders is. Terwijl er geen enkele reden tot zorg is. Ik heb het idee dat m'n stess systeem te snel op tilt is. Daarom nam ik me voor je posting te negeren. En toch lukt dat blijkbaar niet. Jullie zitten in m'n hoofd.
Ik denk veel aan jullie en hoop zo dat 't goedaardig gaat zijn. Dat het met een sisser af gaat lopen. Want zolang je de uitslag van het biopt nog niet hebt kan dat nog: we hebben in de familie meegemaakt dat een jongen van 28 jaar een gezwel in de borstkas had. Deze bleek uiteindelijk goedaardig te zijn. Wel geopereerd en daarna was het klaar.

Ik hoop uit de grond van m'n hart dat het bij jullie zoon ook zo gaat.

Auwereel

Auwereel

26-11-2018 om 22:22 Topicstarter

De schrijffouten zijn me niet opgevallen

Maar het verhaal des te meer. Heftig.

We zijn hier ook nog de rust zelve, omdat het nog onwerkelijk is. Maar toch herken ik het deels. Mijn man heeft heel af en toe een epilepsie-aanval, er kunnen jaren tussen aanvallen zitten. Maar als hij alleen een eind gaat fietsen, ben ik altijd weer blij wanneer hij terug is. Of als hij laat van zijn werk komt zonder het te melden, word ik ook pissig van omdat ik me dan zorgen maak. En nu kan ik me dus ook zorgen gaan maken over mijn zoon.
Of mijn gezonde dochter niet van paard valt als ze rijles heeft...

Eigenlijk is onbezorgd zijn een niet-natuurlijke toestand vanaf het moment dat je vader of moeder wordt.

@nnemoon

@nnemoon

28-11-2018 om 08:58

Heel veel sterkte!

MoederMop, wat zullen jullie en jullie zoon geschrokken zijn. Als je denkt aan een onschuldige verkoudheid en het ernstiger blijkt te zijn. Hopelijk heb je snel meer duidelijkheid, want die onzekerheid lijkt mij heel moeilijk. Ik duim voor je dat het mee mag vallen!

Auwereel

Auwereel

28-11-2018 om 10:34 Topicstarter

Hoe zoon zich voelt

Gisterennacht zaten we samen om twee uur 's nachts tv te kijken omdat het hoesten maar niet stopte.
Vannacht niets gehoord en ben vanmorgen om negen uur maar eens om het hoekje gaan kijken omdat ik niets hoorde. Ik voelde me weer net de moeder met jonge baby "ademt-ie nog wel?", maar zoon had gelukkig een hele rustige nacht achter de rug.
Ook nog gelukkig waardeerde zoon het dat ik even kwam kijken. Toen hij een jaar of 15 was een zorgzame moeder vooral strontvervelend (ik heb me flink getraind in "loslaten"!), maar nu vindt hij het heel prettig.

Meelevende moeder

Meelevende moeder

28-11-2018 om 11:27

Moedermop

Wat fijn dat je vannacht met je zoon tv bent gaan kijken en dat je vanmorgen even zijn kamer in bent gegaan. Dat is zo waardevol.

Ik heb maanden met mijn zoon in de woonkamer geslapen. Hij op een logeerbed en ik op onze (wel lekkere) bank. Zo kon ik hem helpen als hij erg beroerd was van de behandelingen. Konden we samen thee drinken, Netflixen en soms een potje huilen als hij erg verdrietig was, zonder dat de rest van het gezin wakker werd door krakende trappen en een doortrekkend toilet in de badkamer. Dat terwijl onze zoon, net als die van jou, tot die tijd het liefst op zijn eigen kamer zat.

Je vroeg hoe het nu is met de bezorgdheid. Ik heb sinds de ziekte van onze zoon altijd een soort onrust in me, maar misschien dat dat nog moet slijten. Ik merk dat de tijd is aangebroken dat ik mijn bezorgdheid niet meer teveel aan mijn zoon moet laten merken. Het grote loslaten is opnieuw begonnen en het valt me zwaar. Gelukkig wordt hij doot een fantastisch team behandelaars op de voet gevolgd.

Ik hoop dat jullie snel duidelijkheid hebben en dat de uitslag meevalt. Die onzekerheid is slopend. Nogmaals heel veel sterkte.

Moedermop....hoe is het nu?

Ik moet aan je denken af en toe. Wat jullie allemaal meemaken deze weken, en of er al wat dingen duidelijker worden....ik hoop zo voor jullie allemaal dat de berichten een beetje meevallen......

Ingrid

Wilgenkatje

Wilgenkatje

05-12-2018 om 12:46

veel sterkte

in deze onzekere tijd!

Auwereel

Auwereel

05-12-2018 om 20:39 Topicstarter

Vrijdag gesprek met oncoloog

Een gesprek met uitslagen van de onderzoeken. Dus we blijven nog even in onzekerheid.

De ene dag gaat heel goed, vandaag is hij zelfs nog naar z'n opleiding geweest maar eergisteren nacht had hij de hele nacht een angstaanjagende hoest en de hele dag erg moe. Dus de ene dag zijn we optimistisch, de andere, vooral nacht, zijn we vol zorgen over wat hem boven het hoofd hangt.

sterkte moedermop

Ik ga aan jullie denken en voor jullie duimen vrijdag (nee, nee, vanaf nu natuurlijk!) dat de oncoloog jullie een zo positief mogelijk bericht gaat geven: dat het om iets gaat wat goed behandelbaar is, iets tijdelijks, dat straks weer over is.
Duimduimduim... Hou vol!

Alison

Alison

05-12-2018 om 22:12

Sterkte

gewenst en heel veel succes vrijdag met alleen maar goed nieuws. Ik duim voor jullie

Auwereel

Auwereel

05-12-2018 om 22:38 Topicstarter

Dank u voor het duimen!

Ik laat het hier ook weten. Ik voel me erg gesteund. Gelukkig op mijn werk ook.

Ely

Ely

05-12-2018 om 23:21

Sterkte!

Hier wordt ook hard meegeduimd

Aagje Helderder

Aagje Helderder

05-12-2018 om 23:25

Ja!!!

Heel veel sterkte en kracht gewenst deze dagen. Hoop zo op een uitslag die meevalt 🔥

Ik duim ook mee.

En hoop op de best mogelijke berichten.

Ingrid

Mijntje

Mijntje

06-12-2018 om 12:22

duim

Ik duim ook mee, dat de behandeling snel kan beginnen en dat alles voorspoedig gaat.

Kareltje

Kareltje

06-12-2018 om 21:31

Moedermop

Heel veel sterkte. Wat een vreselijk bericht!

Lynna

Lynna

06-12-2018 om 22:13

Sterkte voor jullie

En ik duim voor een goede uitslag!

Vandaag

Vandaag gesprek met de oncoloog toch? Jullie verhaal blijft in mijn hoofd zitten. Heel veel sterkte! Hoop erg op gunstige uitslag.

Marinade

Marinade

07-12-2018 om 08:05

Sterkte vandaag

Veel sterkte, ook wel fijn om straks meer te weten.

Dymphne

Dymphne

07-12-2018 om 08:24

Sterkte

Sterkte vandaag en komende periode. Kan je wel een beetje slapen? Hoop dat je dan niet alleen maar ligt te piekeren.

Voor jou, je zoon en rest van gezin/familie veel kracht gewenst.

Moedermop

Sterkte vandaag en ik hoop op een goede behandeling.

Meelevende moeder

Meelevende moeder

07-12-2018 om 08:31

Moedermop

Heel veel sterkte vandaag. Ik ga door met duimen.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-12-2018 om 08:53

Ik denk ook aan jullie

ik wens jullie toe dat het meevalt. Ik ben benieuwd.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

07-12-2018 om 10:03

Ik denk ook aan jullie

Kaarsje van hoop en licht aangestoken.

Tijgeroog

Tijgeroog

07-12-2018 om 10:14

Veel sterkte

Ik denk aan jullie en hoop op goed nieuws.

Ely

Ely

07-12-2018 om 11:20

Heel veel sterkte

We duimen extra hard en kaarsje aangestoken als lichtje

Auwereel

Auwereel

07-12-2018 om 16:22 Topicstarter

Vandaag de uitslag

Vandaag gesproken met de arts over de uitslagen van de onderzoeken, de CT scan, de PET scan en de punctie. Het blijkt dat het gezwel het gevolg is van lymfeklierkanker, non-Hodgkin lymfoom. Een lichtpuntje is dat dit type kanker goed te bestrijden is met chemotherapie en dat zware traject gaat mijn zoon nu in. Zes behandelingen met tussenpozen van twee weken, dus de komende drie maanden worden spannend. Ook zal hij zijn mooie haardos moeten gaan missen, dus daar heb ik nu nog maar eens mijn handen door gehaald. Gelukkig vond mijn zoon dat goed.
Ook het medeleven hier doet mij goed.

zwaar traject de komende maanden

Dat zal echt pittig worden!
Maar gelukkig is het goed te behandelen. Wat een opluchting.

mijk

mijk

07-12-2018 om 16:47

Wat een angstige situatie als behandelbare kanker

het goede scenario is! En wat ben ik blij voor jullie dat dat het scenario is... Heel veel sterkte de komende maanden. Ik wens jullie lichtpuntjes in de letterlijk en figuurlijke donkere maanden!

Liefs Mijk

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.