Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Mariek69

Mariek69

25-10-2008 om 17:33

Zoon heeft zo'n bruine tanden.

Hallo,

Nu mijn zoon aan het wisselen is, komen er steeds bruinere tanden voor terug. Hij poetst ze gewoon 2 maal per dag en drinkt geen koolzuur etc.

Hoe zou dit nu komen? Ik vind het zo sneu voor hem, want het is echt vies om te zien, net alsof hij ze nooit poetst . Ook heeft hij van die streepjes op zijn tanden, vooral de voortanden.

Wie weet wat ik hier aan kan doen?

Alvast bedankt, groeten, Mariek

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Manon Bleijenberg

Manon Bleijenberg

25-10-2008 om 18:59

Tandarts

Hallo,

Ik zou even een afspraak maken bij de tandarts want dit kan verschillende oorzaken hebben en er zijn dus ook verschillende behandelingen. Ga zeker niet zelf rommelen met bleek producten, eerst uitzoeken hoe het komt.
Veel succes ermee.
Groetjes
Manon

Mariek69

Mariek69

26-10-2008 om 12:40

Niemand verder?

Niemand die weet hoe dit komt?

Geen tandartsen, mondhygiënisten in de zaal?

Ik hoor het graag,

groetjes, Mariek

\juno

\juno

26-10-2008 om 15:23

Tandglazuur

Klinkt alsof hij geen tandglazuur heeft. Drinkt hij veel sap?

Puck2

Puck2

26-10-2008 om 20:48

Niet alle antibiotica, marz

Er zijn ab (bijv. tetracyclines) die tandverkleuringen kunnen veroorzaken, maar die worden om die reden niet vaak aan kinderen voorgeschreven. Andere antibiotica zoals bijv. amoxycycline zijn in dat opzicht wel veilig voor kinderen.

Echt bruin?

Hier waren de "grote mensen tanden"ook niet zo mooi wit als het melkgebitje. Dus toen het nog een mengelmoesje was van melktanden en tanden die nieuw doorkwamen had ik ook zo mijn bedenkingen. Maar nu alles zo`n beetje gewisseld is valt het reuze mee en zijn ze eigenlijk normaal van kleur. Nu vond ik ze hoogstens wat geler bij het doorkomen, niet bruin. De tandarts zal er op jonge leeftijd trouwens niet snel iets aan doen. Als het puur cosmetisch is.Moet je medische oorzaken wel eerst laten uitsluiten. Als hij wat ouder is kan je zoon eventueel overleggen om ze te bleken. Mijn zoon heeft overigens gezonde tanden en een sterk glazuur.

Mariek69

Mariek69

27-10-2008 om 19:34

Hallo

Nou, sap drink hij eigenlijk nooit, ook geen frisdrank, alleen water en melk.

Hij heeft ook geen antibiotica gehad, dus daar kan het ook niet aan liggen.

En ze zijn écht bruin, het lijkt erop of ze smerig zijn, maar je kunt het er niet van 'afkrabben' zeg maar.

Toch maar een afspraak met de tandarts maken, vrees ik.

Bedankt, groeten, Mariek

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.