Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vera*

Vera*

30-04-2010 om 14:38

Zoon is ziek. heerst er iets?

Zoon heeft vannacht een aantal keren moeten spugen en ligt misselijk en met hoofdpijn en buikpijn (krampen) in bed. Ook had hij vanochtend flinke koorts (39.5). Is er iets dat nu heerst? Wij wilden eigenlijk vandaag of morgen op vakantie gaan maar hebben dit nu uitgesteld naar op zo vroegst maandag.
Dinsdag kwam hij na twee lesuren ziek naar huis, ook met buikpijn, misselijk en hoofdpijn. 's Middags ging het wel weer en woensdag naar school en de voetbaltraining geweest. Gisteren had hij niet zo'n honger maar heeft hij niets gezegd over hoofd- of buikpijn.
Ik hoop dat hij snel opknapt en we nog op vakantie kunnen. Dochter gaat morgen in ieder geval een nachtje bij opa en oma logeren.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

30-04-2010 om 20:24

Hier ook geweest

Dat had mijn zoon ook, maar dan 2 weken geleden. Ik heb 'm zowaar een keertje thuisgehouden. Uiteraard voelde hij zich toen na een uurtje weer heel gezond.
Hopelijk knapt hij snel op, hier was het dus na een nacht en een uur over!

Vera*

Vera*

30-04-2010 om 20:45

Zou fijn zijn

Ik zie hem nog niet gelijk beter worden. Hij had net 39.5 en nog flinke buikpijn met krampen.
De komende dagen zullen we zeker nog wel thuis blijven.

Hier

2 dagen ziek, ook 39.5 en de volgende dag wonderbaarlijk opgeknapt, nog wel moe. Totaal 3 dgn dus, en ze wou vrijdags zelf weer naar school (tot mijn verbazing, ze had van mij nog een dagje mogen uitzieken.. )

Vera*

Vera*

01-05-2010 om 12:56

Huisarts

Vannacht heeft zoon ondanks de paracetamol flink gejammerd. Nu zitten man en zoon bij de huisartsenpost. Ik kreeg een sms-je dat ze denken aan een maagontsteking of zoiets. Man is dan ook niet echt duidelijk, zucht.
Via google word je dan niet vrolijk, komt vooral bij 50+ voor.

Yta Chalne

Yta Chalne

01-05-2010 om 15:59

Hè jakkes

Wat een naar bericht. Weet je al meer? Sterkte!

Vera*

Vera*

01-05-2010 om 18:31

Hij mag blijven

Hij heeft in ieder geval een longontsteking. Verder was er op de longfoto nog iets te zien waarvan ze nog niet weten wat het is en zat er ook nog bloed in zijn urine. Nu ligt hij aan een infuus met anti-biotica. Door flinke pijnstilling voelde hij zich wel al iets beter.

Ah gos

Ah gos, wat naar! Heel veel sterkte!

Rafelkap

Rafelkap

01-05-2010 om 18:37

Sterkte

Sterkte Vera en sterkte voor je zoon. Wat naar. Ik hoop dat hij snel opknapt!

reina

reina

01-05-2010 om 18:44

Vera

Johy, wat vervelend! Sterkte voor jullie!

Biene M.

Biene M.

01-05-2010 om 19:10

Jeetje

Wat vervelend, beterschap voor je zoon en sterkte voor jullie!

Ach

ach jee, wat veel tegelijk. Beterschap!

Yta Chalne

Yta Chalne

02-05-2010 om 07:45

Pft

Klinkt helemaal niet fijn, en een hoop onduidelijkheden. Gelukkig dat het alvast wel het gewenste effect heeft.

Tineke

Tineke

02-05-2010 om 08:38

Ach wat naar

Heel veel sterkte! En nog meer beterschap!

Bastet

Bastet

02-05-2010 om 08:56

Beterschap!

Dat is schrikken,veel beterschap!!
Bastet

Vera*

Vera*

02-05-2010 om 09:21

Hoesten

Zoon heeft dan wel een longontsteking maar hoesten doet ie niet. Toch wordt hoesten als meest zichtbare symptoom van een longontsteking gezien.
Ik ga zo weer naar het ziekenhuis. Eigenlijk zouden we nu met croissantjes in de zon zitten.

Vera*

Vera*

02-05-2010 om 14:01

Weer geweest

Gelukkig slaat de antibiotica aan en voelde zoon zich al een stuk beter. De Donald Duckjes werden weer interessant en de Harry Potter film ook. We mochten ook wel weer weg dan kon hij de film afkijken .
De dokter was tevreden. De buikpijn die hij had kwam doordat de ontsteking het middenrif irriteert en daar krijg je buikpijn van.

Yta Chalne

Yta Chalne

02-05-2010 om 15:41

Fijn

Wat een opluchting zal dat zijn voor jullie! Fijn dat het weer op de rails staat.

reina

reina

02-05-2010 om 16:16

Gelukkig

Fijn dat het de goede kant op gaat!!

Vera*

Vera*

03-05-2010 om 14:30

Pneumokokken

De boosdoener voor de acute longontsteking was de pneumokokkenbacterie (die van de hersenvliesontsteking). We waren er gelukkig op tijd bij want de bacterie zat al in de bloedbaan.
Het goede nieuws is dat hij van het antibiotica-infuus af is en thuis mag uitzieken en joekels van pillen moet slikken.

Polly Shearman

Polly Shearman

03-05-2010 om 21:14

Wow vera!

dat is ff schrikken!
gelukkig dat jij zo'n goede moeder bent en op tijd aan de bel trekt!!!

lekker verwennen die schat!

beterschap!
liefs polly
ps.... ik heb nog wel een vraag voor jou... zou je mij even willen mailen?

karin . fred @ casema . nl

Lynna

Lynna

04-05-2010 om 09:56

Dat is heftig!

Is hij ondertussen al thuis? Jullie vakantie gaat nu zeker helemaal niet door?
Gelukkig dat je er op tijd bij was!!!!!!!!!

reina

reina

04-05-2010 om 11:02

Vera

Wat een schrik en wat een opluchting tegelijkertijd! Sterkte en beterschap voor je zoon!

Vera*

Vera*

04-05-2010 om 12:13

Eigen bed

Het eigen bed lag heerlijk vannacht en zoon is blij weer thuis te zijn. Gelukkig gaat het steeds beter.

tonny

tonny

04-05-2010 om 13:41

Tjonge, dat is wat!

Fijn dat hij weer thuis is zeg!! En kan hij die enorme pillen een beetje verzwelgen?

tonny

ilsepilse

ilsepilse

06-05-2010 om 22:01

Vera

je verhaal doet denken aan mijn zoon 3jr geleden, ook zonder hoesten, van de een op de andere dag met een longontsteking in het ziekenhuis!
Fijn dat hij weer beter is !!

Vera*

Vera*

12-05-2010 om 19:19

Toch wel raar

Gisteren moest zoon op controle komen. Zijn longen werden beluisterd en er werd gevraagd hoe het gaat (ja, het gaat goed). 10 dagen geleden was hij heel erg ziek en nu wil zelfs de dokter hem niet meer zien. Het is wel een raar idee zo. Hij raakt buiten adem van twee keer de trap op en neer maar dat kan nog wel een poos duren. Ik hoop dat hij maandag weer naar school kan fietsen.

Tirza G.

Tirza G.

12-05-2010 om 21:52

Zes weken

duurt het Vera*, voordat deze vermoeidheid en kortademigheid over is. Sterkte.

Tirza

Vera*

Vera*

13-05-2010 om 10:30

Tirza

Zoon 'boft' dat hij twee weken heeft voordat de school weer begint. We hebben nog een paar dagen om te bekijken hoevaak en hoelang hij naar school gaat. Alles wat niet heel gemakkelijk is is te vermoeiend.

Vera*

Vera*

18-05-2010 om 10:33

Valt tegen

Zoon is gisteren drie uurtjes naar school geweest en kwam uitgeput thuis. Hij is direct zijn bed ingekropen en is zelfs in slaap gevallen. Vandaag is hij nog steeds moe en probeert nu maar thuis wat huiswerk te maken.
Gisteren heb ik wel met iemand van school gesproken en die heeft (gelukkig) gezegd dat zoon zich geen zorgen hoeft te maken als zijn laatste rapport goed zou zijn, gelukkig is dat zo.
Het valt toch tegen herstellen van zo'n zware infectie. Het lastige is dat hij helemaal gezond lijkt als hij maar 'niets' doet.

Yta Chalne

Yta Chalne

18-05-2010 om 22:15

Ach gos

Stoer hoor, dat 'ie het toch maar probeert. Een fikse longontsteking én forse medicatie, dat duurt echt wel even. Veel slapen, veel eten en veel zon, dat zal helpen!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.